Naar Australië

jvdl

New Member
Goede avond!

Ik ga proberen zo goed mogelijk mijn situatie te schetsen zodat jullie mij het beste zouden kunnen helpen. nou daar gaat ie dan.

Ik ben nu 24 jaar en zit al zo'n 5 a 6 jaar met het idee om naar australie te emigreren, het probleem is echter ik heb totaal geen idee waar ik het beste voor informatie terecht kan en wat ik allemaal moet regelen, ik zie namelijk een heleboel visa etc staan.

Nu las ik ook dat familie je zou kunnen sponseren telt dat ook voor Stief Familie aangezien mijn stiefvader Familie in australie heeft wonen, ik heb deze mensen alleen nog nooit gezien of gesproken :$

Op dit moment werk ik in de beveiliging, en studuur ik veiligheids kunde, hebben jullie enig idee of ik hier iets mee zou kunnen doen in australie qua werk zoeken of zou ik dit niet mogen doen in australie ?

Nu heb ik ook gelezen en gehoord dat relatie / trouwen met een australian sneller werkt dan dat je als niet souse(er) bent ( volgens mij was de de naam ervan )

ik lees jullie reactie graag terug :)

PS: extra info nodig feel free to ask!

mvg,

jeff

Kijk eens naar de visa wizard op immi.gov.au ( http://www.immi.gov.au/visawizard/ ).
Ik meen dat een familievisum alleen geld voor 1e graads familie (vader, moeder, zus, broer, dochter, zoon), maar dat weet ik niet zeker. Kijk eens op die site, dan wordt een hoop meer duidelijk.

Ik heb dus even gekeken op die website en heb de vragen beantwoord het probleem is alleen dat ik dit krijg

The Visa Wizard has been unable to find any suitable visas based on the information you have provided. However, there may be other visas suitable for your specific circumstances, as not all Australian visas are included in the Visa Wizard.
To continue your search you can:
  • click on the 'Return to questions' button to change your answers in the Visa Wizard
  • read the visa information on our website
  • contact us for more information about Australian visas.
Zelfs als ik antwoorden zou geven die sws een Visa keuze zouden moeten opleveren,
Iemand enig idee waarom dit zo is ?

Hoi Jeff,

Welkom op het forum.

Heb je al gekeken of jouw opleiding/beroep op de SOL lijst staat? Zo ja, dan kun je een skilled independent visum aanvragen. Zo niet, staat het dan toevallig op een van de staat lijsten? Zo ja, dan kun je een skilled sponsored aanvragen.
Maar dan heb je ook genoeg andere punten nodig (in totaal minimaal 60).

Je kunt inderdaad makkelijk op een WHV gaan. Hiermee kun je 1 jaar in Australie werken en wonen (max 6 maanden bij dezelfde werkgever). Tenzij je in dat 1e jaar 3 maanden in de agrarische sector (of mijnen of bouw) werkt, dan kun je een 2e jaar WHV krijgen.
Je zou kunnen kijken of je in die tijd een bedrijf kan vinden die jou graag wil hebben en die je wil sponsoren.

Ook zou je je situatie eens door kunnen spreken met een emigratiebureau, om je kansen/mogelijkheden te bekijken.

Goeiedag!

Ik heb dus even rondgezocht en heb wat meer informatie kunnen vinden,
nu vond ik toevallig ook http://www.australianbackpackers.nl waar je een compleet pakket kan vinden om een jaar te werken etc.

mijn vraag is dus heeft iemand enig evaring met zoiets als dit in de zin van is dit te vertrouwen en werkt dit goed

Ik wilde dit dus mischien gaan doen zodat ik dan in dat jaar intensief kan gaan zoeken naar een Sponsor zodat ik kan verblijven in australië.

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt!

mvg,

Jeffrey.

Hai jeffrey,

Zelf ben ik vorig jaar met australian backpackers naar austalie toegereisd op een WHV. Geen ervaring dus met dat werk pakket wat ze aanbieden maar wel met de organisatie. Ze zijn heel behulpzaam en hebben veel ervaring. Een goede partij dus. Maar als je met een WHV het land in gaat en zelf op zoek gaat naar werk kom je ook al een heel eind. Mijn vriend (een australiër) heeft ook in de beveiliging gewerkt daar dus als je meer specifieke info daarover wilt hebben of adressen van bedrijven voor werk in die sector kan ik hem altijd even voor je vragen.
Melissa

Hoi Jeffrey,

Ik zit op dit moment met Au Backpackers hier in oz, maar ook niet bekend met dat werk pakket.
Vooral de vluchten die zij bieden zijn erg goed omdat je bv gratis datum kan wijzigen en vluchthaven + gratis retourtje NZ of 3 binnenlandse vluchten voor vaste prijs van 80 euro er stuk, etc (ligt aan de maatschappij die je kiest).
Hun starterspakket is handig, maar zeker niet noodzakelijk. Heel veel dingen kun je zelf makkelijk aanvragen en regelen.
Als je hulp nodig hebt bij die eerste dingen regelen dan stuur me maar een berichtje.

Groetjes Gwen

Bedankt weer voor de snelle reacties!

via welk pakket zijn jullie via Au Backpackers naar australie gegaan dan?
en wat hebben jullie zelf geregeld en niet laten regelen door hun ?

mvg,

Jeffrey

Als je op de link klikt zie je wat ik toen gedaan heb http://www.australianbackpackers.nl/groepsreizen
Een groepsreis. Zoals Gwen al zei is het ideaal dat je gratis je vluchtdata kunt wijzigen. (en dat is echt heel gemakkelijk om te doen en kan zelfs meerdere keren gewijzigd worden, heb ik ook gedaan namelijk)
Australian backpackers heeft dus in feite de basis van de reis geregeld; ticket, ontvangst op schiphol en sydney. De eerste dagen accomodatie en vermaak in sydney en het regelen van je Medicare, australische bankrekening en postzaken. Ze sturen al je post door of bewaren het voor je, is ook super handig.
Als je het allemaal wat spannend vind is dit een super uitkomst. Maar als je wat zekerder van jezelf bent lukt het ook prima zonder ze hoor. Australië is een land waar iedereen je wel wil helpen. En hier op het forum kunnen we je ook helpen met veel dingen in je voorbereiding enzo natuurlijk.

Ik heb geen groepsreis gedaan maar een individueel pakket omdat ik al eerder in Australië was geweest en me zeker genoeg voelde.
Bij mijn pakket zat mijn vliegreis (met optie tot 3 extra binnenlandse vluchten voor vaste prijs), opgehaald worden op het vliegveld, eerste 2 nachten in hun hostel (verschrikkelijk hostel!!! Maar ze zijn nu naar een andere verhuist dus mss is het nu beter), hulp bij aanvraag Medicare, ze vragen een Taxfile Nr voor je aan, simkaart (die je niet wil want zit op Vodafone netwerk dus hebt nergens bereik buiten de stad), bankrekening bij Commonwealth (maar deze had ik zelf al vanuit NL geopend en al geld gestort voordat ik ging), en een jaar post adres met gratis doorzenden van post. Vooral dat laatste vind ik wel heel erg handig. Maar voor de rest heb je eigenlijk vrij weinig aan het pakket.
Tenzij je van jezelf wat onzeker bent of als dit je eerste backpack reis is. Dan is het misschien wel fijn om de eerste paar dagen (met een groepspakket) onder de pannen te zijn.

haha ja klopt dit zou mijn eerste backpack- werkervaring worden in het buitenland, dus het is allemaal een beetje nieuw maar ik denk dat het ongeveer wel het zelfde zal gaan zoals in nederland.

Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes

Welk telefoonnetwerk zou ik daar dan het beste kunnen nemen?
en is het makkelijk om woonruimte te vinden? ik wil er namelijk een jaar dus blijven om te werken en aangezien je daar via die Au Backpackers werk krijgt
en dus niet in nederland al te horen krijgt waar je naartoe gaat kan je dus niet alvast gaan zoeken voor een plek ergens dicht in de buurt van je werk.

Again,
alvast bedankt voor de reacties! :)

Zelf heb ik Telstra als telefoon profider en dat bevalt me prima. Hele goede dekking voor zover ik kan beoordelen. Over woonruimte vinden weet ik niet zoveel. Maar in Australië zitten zogenoemde werkhostels. Daar kun je verblijven en vanuit daar regelen ze vaak vervoer naar je werkplek (vaak tegen een kleine vergoeding en vaak bieden ze farmwork aan). Dat is mij destijds prima bevallen. Hoe je een 'eigen' woonplek kunt vinden weet ik zo niet. Heb ik helaas geen ervaring mee.

Telstra Prepaid Cap Encore is de beste deal die je kunt nemen! Kijk even op www.telstra.com.au
Dit netwerk heeft ook het beste bereik in de wat meer afgelegen gebieden.
Als je om wat voor reden dan ook perse niet bij Telstra wil, dan is Optus de 2na beste keuze kwa bereik.

Hoe bedoel je woonruimte? Je wilt gaan backpacken toch..? Of wil je je volledige jaar in dezelfde stad zitten?
Ik zou gewoon beginnen met een paar nachtjes Hostel, en dan ligt het eraan wat voor werk je wil. Wil je op een boerderij werken, dan zit je accommodatie er vaak bij.. Wil je in een restaurant werken, dan heb je wel je eigen slaapplek nodig..
Dus wat zou je willen doen??

Uhh ik wil dus gewoon een jaar lang werken het maakt mij niet echt uit waar, alhoewel ik mezelf niet op een Farm zie werken tenminste het ligt aan het soort werk op een farm

Ik wil in dat jaar dus gaan zoeken naar een werkgever die mij zou willen sponsoren. Zodat ik mijn kansen kan vergroten om
in australie te verblijven ( uiteindelijke doel is Emigreren naar australie )

Met woonruimte bedoel ik gewoon een slaapplek. Zoals ik al hierboven zei, zie ik mezelf niet op een farm werken dus zou ik zelf voor een accommodatie moeten zorgen,
maar zoiets makkelijk gevonden?

Ok dan houd ik dat even in mijn achterhoofd qua telefoon providers.

Wellicht kun je iets vinden op Gumtree? Dat is de marktplaats van Australië. Bedenk wel dat je op een WHV niet 1 heel jaar voor 1 werkgever mag werken. Maar ik neem aan dat je de regels mbt werk al doorgelezen hebt. Wat je als voorbereiding in Nl al kunt doen is bedenken wat voor werk je zou willen doen en waar. Als je dat hier dan weer post. Kunnen we je misschien ook wat gerichter helpen zoeken naar werk/ verblijfplaats enzo.

Ok dat zou heel relaxt zijn,

Op dit moment maakt het me niet echt uit wat voor werk het is, ik ben erg makkelijk in het aanpassen.

Ik zat zelf te denken om richting Perth of toch meer in de buurt van Sydney

Als ik echt werk zo moeten kiezen, zou bet in de richting van, detailhandel, horeca, bezorgen zijn. Maar zoals ik al eerder heb gezegt pas ik me erg snel aan de omstandigheden en heb ik weinig moeite met vroeg opstaan tot laat doorwerken etc. Ben dus vrij flexibel :)

Maar wil je ook in die richtingen gesponsord worden of toch in de beveiliging richting?
Want als je voor ongeschoold werk gaat, is het bijna onmogelijk voor een werkgever om je te sponsoren. 1 omdat hij net zo makkelijk een Australier aan kan nemen en dat is een stuk minder gedoe en 2 omdat de werkgever aan moet kunnen tonen aan de immi dienst dat hij echt geen australier voor die functie kon vinden. Anders wordt het visum niet goedgekeurd..

Back