naar berlijn!!

ozzie

New Member
Even de laatste stand van zaken maar weer doorgeven.
Na de medicals die inmiddels in berlijn zijn aangekomen vanochtend wederom gebeld met de ambassade.
Nu voor een afspraak voor een in person lodgement voor een spouse visa.
Ging vrij gemakkelijk en afspraak staat voor woensdag 16 september  :up:
Volgende week komt de makelaar langs en gaat ons huis de verkoop in.

Ik heb nog wel een vraagje.....
Max heeft een nederlands paspoort die volgend jaar verloopt.
Zou het verstandiger en handiger zijn om alvast hier bij de gemeente een nieuw paspoort aan te vragen?
We hebben voor de medicals voor max dan een ander paspoortnummer, zouden ze daar in berlijn daar moeilijk over doen?

Hoor graag van een van jullie.....

groetjes, Michelle :happy:

Hoi Michelle,

ik zou 16 sept. gewoon even afwachten. Een nieuw paspoort heb je binnen een week, dus tijd zat. Succes met de verkoop van jullie huis: ons huis gaat eind van deze week in de verkoop.

Groet,

Frank

ik weet niet of ondertussen de verplichte vingerafdruk afname doorgevoerd is (aangezien er wat gedoe is)
maar anders zou ik het zeker doen voordat dit systeem (wat een zware inbreuk op privacy is) is ingevoerd.

[quote author=ozzie link=topic=10214.msg142992#msg142992 date=1247502567]
Even de laatste stand van zaken maar weer doorgeven.
Na de medicals die inmiddels in berlijn zijn aangekomen vanochtend wederom gebeld met de ambassade.
Nu voor een afspraak voor een in person lodgement voor een spouse visa.
Ging vrij gemakkelijk en afspraak staat voor woensdag 16 september  :up:
groetjes, Michelle :happy:
[/quote]

Ik dacht dat de Schnell procedure afgeschaft was per 1 juli of is dat voor dit soort visa nog wel mogelijk?

Zoals je misschien hebt zien staan heb ik het nu ook verteld en binnenkort ga ik ook beginnen met de partnervisum 309/100. Heb overigens al wel een klein beginnetje gemaakt

Nog een vraagje over jullie eigen verklaring rondom jullie relatie. Je moet dan in het engels vertellen hoe jullie relatie er uit ziet van begin tot eind . Zelf zou ik graag typen met hier en daar een paar foto's invoegen maar er staat written statement?

Form 888: Hebben jullie dit door familie in australie laten invullen. Dat is bij mij geen probleem maar ik zie dan wel staan dat het ondertekend moet worden door iemand van hogerhand; politie, general practitioner of iets dergelijks. Hebben jullie dat ook laten doen.
Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vragen?

groetjes heidi

[quote author=heidi76 link=topic=10214.msg142997#msg142997 date=1247513136]
Form 888: Hebben jullie dit door familie in australie laten invullen. Dat is bij mij geen probleem maar ik zie dan wel staan dat het ondertekend moet worden door iemand van hogerhand;
groetjes heidi
[/quote]

Hoi Heidi, wij hebben 't laten stempelen op mijn vriendin d'r werk (bij de politie) dan ziet het er in ieder geval officieel uit. Maar er is een hele lijst: dokter, advocaat etc. Die mogen 't ook.

groet
Jeroen

[quote author=n2go link=topic=10214.msg142996#msg142996 date=1247508667]
..verplichte vingerafdruk....(wat een zware inbreuk op privacy is)
[/quote]

nogal!  :x    Mijn paspoort is nog 2 jaar geldig, maar ik zit te dubben om 'm vervroegd te laten verlengen. Alleen haal ik me dan weer een hoop geregel op m'n hals omdat het visum op mijn oude paspoort staat.

Mijn paspoort is vorig jaar pas vernieuwd dus ik kan wel weer even vooruit. we gaan nu eerst voor ons zoontje van 2 een aussie paspoort regelen. Ben alleen bang dat de foto's weer vernieuwd moeten worden want die dateren van vorig jaar. Kinderen verandere zo snel in een jaar. Vorig jaar was het nog echt een babyface en vandaag de dag is het een clown/entertainer. Jammer dat dat  niet mag op de pasfoto's  :grin:

groetjes heidi

Hallo Michelle,

Ik weet niet hoe het zit met de paspoort, maar wilde jullie in ieder geval veel succes  :up: wensen met de verkoop van jullie woning en jullie aspraak in september.

Groetjes,
Susan

Ik denk dat Max wel vervroegd een nieuwe paspoort aan vraagt voor 16 september.
Dan kan daar het visum is en voor 5 jaar voorlopig dan geen gedoe meer.

@ Heidi
Wat form 888 betreft....ik laat familie van hier denk ik het formulier invullen.
Aangezien ik zelf geadopteerd ben door nederlandse ouders die in 1970 weer terug gegaan zijn naar nederland heb ik geen familie die mij en mijn man al zo lang kennen in perth. de familie die ik teruggevonden heb zijn wel bereid om eventueel formulieren in te vullen dus misschien dat ik ook hun een formulier laat invullen.
Verder is de website vernieuwd van de ambassade en is er een checklist op de site die je door kan nemen om te kijken of je werkelijk alles hebt die nodig is voor je aanvraag.
Er is nu een in person lodgemnet en deze is in plaats van de schnell procedure.
Hou je wel op de hoogte....

groetjes, Michelle

Nog  11 dagen dan zitten we in Berlijn voor Max zijn visa.
Ik geloof dat we alles nu wel hebben en wat een papierwinkel is het toch.
Inmiddels is 10 dagen  geleden ons huis de verkoop ingegaan.
Meteen 3 bezichtigingen en vandaag te horen gekregen dat ons huis verkocht is.
Natuurlijk is er nog niets getekend en gaan we pas echt juichen en springen als
we te horen krijgen dat alles rond is qua hypotheek etc voor de koper.
Onvoorstelbaar hoe snel alles gaat....
Nu duimen dat we 16 september het visum krijgen en dan zal ons vertrek rond eind januari 2010 zijn.
fijn weekend,

groetjes, Michelle

:up:
Gefeliciteerd !
Ik zal blij zijn als we ons huis ook verkocht hebben.....
Zie er erg tegenop

[quote author=Nora link=topic=10214.msg146166#msg146166 date=1252092317]

:up:
Gefeliciteerd !
Ik zal blij zijn als we ons huis ook verkocht hebben.....
Zie er erg tegenop

[/quote]

Dank je Nora.
Waar zie je tegenop?

Back