Naar Tasmanië

Hi,

Wij (Joyce, Isa en Marcel) gaan dus emigreren naar Tas.
We hebben onze state sponsership al binnen, nu gaan we alles in orde maken voor de DIAC.

Als alles een beetje mee zit willen we begin oktober vertrekken naar Tas.

Hebben jullie nog tips of trics voor ons.
Waar we aan moeten denken, en dan vooral in Tas.

We horen het wel.

Cu,
Marcel
 
hi,

Nou spannend he. Hopen dat alles gaat lukken.
Wij gaan nu toch ook weer vol voor Tassie. Steef is in Sydney geweest en vond het toch niet meer zo leuk als 10 jaar geleden. Als alles meezit dan gaan we juni, juli geheel volgens planning. Aan tips kan ik je niet helpen haha die hebben wij ook nodig. Denk dat wij maar gaan starten in Hobart. Waar kan je in Hobart het beste de eerste paar weken verblijven en wat ook betaalbaar is? En zo zijn er nog 100 vragen.

Heel veel succes en wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
De medicals zijn gedaan.
Dus nu een maand of 2-3 afwachten.

Wij willen ook naar Hobart, voor ons zijn daar de meeste kansen.(zeggen ze)
We zien het wel.

En inderdaad waar kan je het best verblijven de eerste paar weken, en naturlijk zo goedkoop mogelijk.

Wij vertrekken begin oktober naar Tas.

We kunnen haast niet wachten.

Gr,
Marcel
 
Hoi follow Tassies in the make,

Wij gaan half mei nu naar Australia en eerst ff bij mijn (steef) vader langs in NSW en zullen begin juli op Tassie "landen".

Aan Lost hebben we wat info over Hobart gevraagd. Dit is een deel van zijn antwoord over welke subbies je beter kan mijden als definitieve vestigingsplaats.

Voor wat betreft wonen zou ik de volgende gebieden mijden: Bridgewater, Gagebrook, Rokeby, Chigwell, Clarendon. Verder zou ik vooral in het begin niet te ver van Hobart vandaan wonen aangezien het openbaarvervoer dan gelijk een stuk minder wordt.

Wij gaan de eerste maanden waarschijnlijk hier:

http://www.martincashmotel.com.au/

voor een long term stay tot we weten waar de beste lokatie is ivm verkregen banen etc. Maar er zijn vele andere mogelijkheden. Is ongeveer tussen de $250 en $300 per week gemeubileerd vooral veel in het laagseizoen (mei t/m augustus). We zullen wel verslag doen voor jullie hoe deze acco is. Ja Tassie is nog te betalen voor nieuwelingen...

Als je voor internetaansluiting zoek via bijv.
http://broadbandguide.com.au/
merk je dat alleen Telstra nog maar 3G (snel) wireless verbindingen heeft op Hobart. Is over de $100 voor een maandje met een limiet van 3Gigabyte (In de grote steden kost dit maar $39 per maand). Maar ja je moet er wat voor over hebben om in het mooiste  stukje Australia te wonen.

Ik ga zelf maar een Linksys WRT54G3G "kraken" die eigenlijk voor Vodafone is gemaakt maar via nieuwe firmware vanaf bijv hun UK site ook geschikt is te maken voor Telstra. Huppekee een Telstra PCMCIA data card http://my.bigpond.com/internetplans/broadband/wireless/whatisit/mobilecardcontent.jsp erin en je hebt een mobile router voor de laptops als je in het begin steeds verhuisd en geen vaste ADSL aansluiting wil.
Je kan ook een universele PCMCIA card van GlobeTrotter http://www.metjelaptoponline.nl/product/GlobeTrotterGTMAX7.2WorldPCMCIA kopen die je later met three, vodafone of virgin kan laten werken als die ook eindelijk op Tassie zijn "geland". Prepaid internetten voor een betaalbare prijs wat ze bijv. in HongKong hebben kennen ze in Aussi (nog) niet. Wel een idee voor al die backpackers... Alleen hele dure "per maand betalen voor weinig" contracten.

Let er wel op dat voor alles wat je wilt afsluiten australische ID (bijv. rijbewijs) en een recent bankstatement in jullie naam op een australisch adres noodzakelijk is. Anders kan je bijv. geen jaarcontract bij Telstra afsluiten.

Volg je het allemaal nog? Wel een technisch verhaal he sorry. Maar ja internet is belangrijk tegenwoordig om te solliciteren, contact met de rest van de wereld etc. en in Tassie net even wat lastiger als je nog geen vast plekkie hebt.

Suc6 met alles !


Steef en Moon
 
Dit zijn allemaal goede berichten, houdt ons op de hoogte.

Wij moeten helaas nog een aantal maanden wachten..... :cry:

Adressen voor goede tijdelijke verblijf zijn altijd welkom.

Gr,
Marcel
 
Hi,

Misschien is het al eens gevraagd en gepost, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.

Maar in welke wijken van Hobart moeten we een beetje mijden om in te gaan wonen?
Of is elke wijk ok?

Ik hoor het graag.

Cheers
 
Back
Top