naar welke stad emigreren?

micato

New Member
Binnen enkele jaren hoop ik ook mijn droom te kunnen waarmaken en samen met mijn gezinnetje te emigreren naar Australië. Het is financiëel echter niet mogelijk om dit grote land eerst te doorkruisen en dan te beslissen waar we gaan wonen. Wij willen niet in de stad wonen, we zoeken vooral rust (geen eenzaamheid). Gezien we 2 kinderen hebben, moet er een goede school en een ziekenhuis dichtbij zijn. Ik 
zelf ben verpleegkundige en mijn man lasser. Werkgelegenheid in die sector is natuurlijk ook een noodzaak. Het is vooral het oosten van Australië dat ons aanspreekt, vooral voor het klimaat. Graag zou ik tips krijgen van mensen die zelf in zo'n streek wonen en ons hierover wat meer info kunnen geven. Op de Oceanië beurs (aussie tours) hebben we een gesprek gehad met een Australische die in Nambour is
opgegroeid. Zij raadde ons deze streek aan, het zou ons alles bieden wat we zoeken. Spijtig genoeg is er
over deze streek niet veel info te vinden. Het zou leuk zijn om in contact te komen met mensen die daar wonen of in de nabije omgeving. Ook andere suggesties zijn welkom.  :wink:

Hallo Micato,

Ik lees dat je man lasser is. Wellicht weet ik iemand die geinteresseerd is in goede Nederlandse werknemers. Een bedrijf geleid door een Nederlander die het liefst Nederlanders in dienst heeft. Stuur me even een email als je geinteresseerd bent. De omgeving is NSW. Hij heeft zijn bedrijf in een klein stadje 45 minuten van Sydney.

groet
Maxx
maxxmaxime@yahoo.com

Hier in QLD zit ook een bedrijf gerund door een Nederlander die ook zeer geintresseerd is in lassers: wellicht kun je daar ook een mailtje aan spenderen.

[quote author=M5 link=topic=3678.msg44623#msg44623 date=1138024509]
Ik heb hier(omgeving Brisbane) kennissen(Nederlanders) die een eigen zaak hebben en hij kan zo 6 of 7 mensen plaatsen per direct. Het gaat hier om metal workers en welders enz. http://www.primeengineering.com.au/ Minimaal 4/5 jaar ervaring is geloof ik wel een vereiste. Heb je evt intresse kijk dan even op de site!
[/quote]

Succes!

Groetjes Lin

Back