Narrogin

S

sabine

Hallo allemaal
Kent iemand het stadje Narrogin, mijn man kan hier waarschijnlijk via sponsorship via mijn broer
een visum krijgen. Het ligt 150 km binnenland inwaarts, zou super zijn als daar een living dutchman/vrouw
in de buurt zou zitten, maar ik vrees er voor.
Groetjes
 
[quote author=sabine link=topic=1321.msg10873#msg10873 date=1110559840]
Hallo allemaal
Kent iemand het stadje Narrogin, mijn man kan hier waarschijnlijk via sponsorship via mijn broer
een visum krijgen. Het ligt 150 km binnenland inwaarts, zou super zijn als daar een living dutchman/vrouw
in de buurt zou zitten, maar ik vrees er voor.
Groetjes
[/quote]

Nee, ik ken daar niemand.

Moeten jullie daar naar toe? Want eerlijk gezegd, het is niet echt wat. Heel geisoleerd, en ik zou het bijna de outback noemen (officieel is het de wheatbelt, wheat en schapen land!)

http://www.narrogin.wa.gov.au/
Er wonen ongeveer 4500 mensen.

Het is 200 km van Perth, wat op zich wel meevalt, maar ik zou toch eerder rond Bridgetown etc wonen, want dan heb je tenminste nog wat grotere stadjes in de buurt, Busselton, Bunbury, zelfs Manjimup. En het is allemaal wat groener, heuveliger, dichter bij de kust(ik denk dat Narrogin ook minstens 2 uur van de kust ligt(het zijn geen grote snelwegen waar je over rijdt).
Het is dus ook het grootste stadje in dat gebied, en er zijn alleen maar weilanden..

Maar goed, je kunt ook wel een slechtere plek uitkiezen hoor, die zijn er ook nog!  :lol:
Ik zou in ieder geval het eerst even gaan bekijken voordat je er gaat wonen!

Oh, en wat voor werk doen jullie? Want dat is in dit geval ook natuurlijk zeeeeer belangrijk!

Succes in ieder geval met de sponsoring? (is dit via familie dus, of employer sponsorship?)
 
Foto gevonden van het 'vliegveld' van Narrogin:
http://images.google.com.au/imgres?imgurl=http://www.dpi.wa.gov.au/aviation/gfx/AirportImages/Narrogin/AerialMainRunway4.jpg&imgrefurl=http://www.dpi.wa.gov.au/aviation/radsphotos.html&h=384&w=512&sz=44&tbnid=Uq4PQ9CvxxwJ:&tbnh=96&tbnw=128&start=13&prev=/images%3Fq%3DNarrogin%2Bwa%26hl%3Den%26lr%3D%26cr%3DcountryAU%26sa%3DN
Zo kun je zien hoe het landschap er daar uitziet  :)
 
Bedankt voor je mailtje
Het is heel rustig dat is ons bekend, maar we willen onze temperary visa gelijk laten lopen met een permant
dus zullen we misschien even moeten afzien, maar misschien gaat het ons wel bevallen we kunnen de gewoontes
op ons gemak gewoon worden en we kunnen de weekenden toch naar de kust gaan.
Het zou in ieder geval leuk zijn om met mensen te kunnen afspreken.
Waar vertoef jij zelf als ik zo vrij mag zijn...
Groetjes Sabine
 
In Mount Hawthorn, Perth, dat is 4 km boven de CBD.
Maar we gaan binnenkort een huis kopen in THornlie, wat meer in de south eastern suburbs ligt.

Ik zou graag in de heuvels of the south west wonen, maar Pascal werkt (zeker voorlopig) in Subiaco, dus veel verder kunnen we niet! :D


Succes!

groetjes

Simone
 
Ik vond Narrogin en Wickepin wel leuk, maar dat kwam vooral omdat we de plaatsen zijn gaan bekijken naar aanleiding van het boek A Fortunate Life van Albert Facey. Geweldige sfeertekening van het leven in de pioniersdagen in oa West Australie. Trouwens, Alberts huis staat er nog steeds!
 
[quote author=freckles link=topic=1321.msg11112#msg11112 date=1110829329]
Ik vond Narrogin en Wickepin wel leuk, maar dat kwam vooral omdat we de plaatsen zijn gaan bekijken naar aanleiding van het boek A Fortunate Life van Albert Facey. Geweldige sfeertekening van het leven in de pioniersdagen in oa West Australie. Trouwens, Alberts huis staat er nog steeds!
[/quote]
Oh, leuk! Dat wil ik ook nog gaan doen! Heb het boek ook gelezen, geweldig!

Ga met de pasen richting Toodyay(iets noordelijker), volgende keer maar meer de wheatbelt.
 
Hallo jullie
Wat is dit voor een boek waar jullie het over hebben?
En Simone jij ben in Narrogin geweest volgens mijn broer is het daar best mooi
zijn daar echt alleen maar weilanden.
Groetjes Sabine
 
[quote author=sabine link=topic=1321.msg11483#msg11483 date=1111309770]
Hallo jullie
Wat is dit voor een boek waar jullie het over hebben?
En Simone jij ben in Narrogin geweest volgens mijn broer is het daar best mooi
zijn daar echt alleen maar weilanden.
Groetjes Sabine
[/quote]
Hmm, ik ben er eigenlijk al heel lang niet geweest. En ik denk dat ik wat te snel heb gereageerdd toen ik zei dat het niks was. Als je de info hierop(onder corporate info) leest, dan klinkt het nog best goed en vrij groot(nou ja, 4500 inwoners...hmmm):
http://www.narrogin.wa.gov.au/
Maar ja, ze proberen Narrogin natuurlijk wel te promoten. :lol:
Ja, volgens mij is het voornamelijk weilanden, want het is the wheatbelt, en schapen country.
Ik denk dat je daar best goed kan leven, maar dan moet je wel een baan hebben. En je moet niet gewend zijn om dicht bij grote steden te wonen(als je nu in de randstad woont, zal Narrogin behoorlijk wennen zijn!)
Je moet geweoon sowieso eerst komen kijken voordat je zo'n grote stap neemt! :)

Dat boek is 'A Fortunate Life', door A.B. Facey (albert)
Het is een autobiographie:
http://www.penguin.com.au/PUFFIN/Authors/author-profile.cfm?AuthorId=0000000590
 
Hi Simone
We hebben veel gezien in Os maar in de West zijn wij zelf nog niet geweest, maar we dachten dat we met de skilled visa 5 punten te weinig zouden hebben daarom willen we via een werkgever binnen komen en dan die extra punten binnen halen.
Trouwens mijn man is lassen en soldeerder en hij doet dit graag, daar is nog werk genoeg in te vinden.
Waarschijnlijk zal hij op korte termijn moeten vertrekken en zal ik thuis blijven omdat mijn honden pas net de
spuit voor rabbies hebben gehad, dus als ze volgende maand het bloedonderzoek ondergaan en dit is goed
dan duurt het nog een half jaar, oef...
Groetjes Sabine
 
Wij gaan ook via een sponsorship en daardoor zullen wij ook de eerste twee jaar aan een stad gebonden zitten w.s. Sydney of Brisbane maar we zien het als een deel van het emigratieproces en hierna zien we wel weer verder.
Na die twee jaar kan je een permanent visa krijgen en in die twee jaar willen we ons gaan orrienteren waar we ons definitief gaan settelen.

Ook even doorbijten dus !!!
Succes

Groetjes Annemiek :later:
 
Hi Nora
Sydney vind ik nog steeds de mooiste stad die er is en Brisbane is ook super, wij zijn er een week toen der
tijd op vakantie geweest in Redcliff rustig voorstadje van Brisbane is kon er mijn zin wel vinden, zit er vol
pelicanen, kei mooi.
Zal zeker lukken, wanneer vertrekken jullie?
Groetjes Sabine
 
Dat is nog niet zeker, de procedure is net gestart ik heb er ook geen idee van hoe snel het met een sponsor kan gaan; ik heb wel eens gehoord dat het een stuk sneller gaat.
Ja op vakantie zijn wij er ook geweest en ik ben het met je eens dat het mooie steden zijn

Groetjes Nora
 
Hi Nora
Met sponsorship zou het snel moeten gaan, tenzij je het via een agent doet
 
Hoi Sabine,
Wat bedoel je met tenzij je het via een agent doet ?
Gaat het sneller wanneer je alles zelf regelt ? :?

Groetjes Nora
:lol:
 
Hi Nora
Als de werkgever goedkeuring krijgt om jou aan te nemen, wat betekend dat hij een visum aanvraag doet
om jouw te mogen aannemen, hij moet kunnen aantonen dat hij in Australie geen werknemer kan vinden
voor zijn openstaande vacature.
Als hij deze goedkeuring heeft wat meestal maar een paar weken duurt, doe je jou aanvraag en deze duurt
ongeveer 4 a 6 weken.
Doe je dit via een agent, wat wij dus ook nagevraagd hebben bij Go Matilda, wat ons een zeer geschikte agent
leek dan duurt het 4 a 6 maanden en veel meer centjes.
Maar wij hebben het geluk dat mijn broer ook naar Australie is verhuisd jaren geleden met een temporary visa
en nu in Nieuw Zeeland zit en dit een beetje in goede banen leidt.
Hoop dat je hier een beetje meer info mee hebt.
Groetjes Sabine
 
:up: Bedankt Sabine  :up:
Hier heb ik zeker wat aan want we waren nog aan het twijfelen of we een bureau in zouden schakelen of niet..

Groetjes Nora
 
Back
Top