Ned. Kinderbijslag

gerard

New Member
Hoi Iedereen

Ik heb hier een opmerking die ik gelezen heb en vraag me af of het klop?

Het gaat om een brief die ik gekregen heb van ODG ( oceania development group )

Het brief gaat over: Social Security in Australie
Nou heb ik het volgende gelezen en schrijf het gewoon over......

The benefits and pensions listed below are those which may be claimed from the respective countries whilst living in Australie

                                                                  The Netherlands          Andere landen
Chidren's Allowance                                        x
Disability Pension                                          x
Old age pension                                            x
Survivor's pension                                        x

Betekent dit dat wij onlangs dat wij in Australie woont aanspraak kan maken op Kinderbijslag?????
Dit lijk mij te goed om waar te zijn,ze zijn nog steeds nederlanders, Hebben zij ( kinderen ) daar dan reg op????

Groetjes Gerard
 
Wij zijn hier op een tijdelijk studentenvisum, maar zouden we ooit kinderen mogen krijgen (en we hebben dit visum nog), dan hoeven niet op financiële hulp uit Nederland (en ook niet uit Australië trouwens) te rekenen. Lijkt mij dus van niet.
 
which may be
right, may be.....ik weet niet wie of wat ODG is maar wellicht betreft het hier een brief bedoelt voor iemand die tijdelijk voor zijn werkgever uitgezonden wordt?? En als expat zou het kunnen dat je dan gewoon gebruik mag blijven maken van deze Nederlandse voorzieningen omdat je vertrek van tijdelijke aard is en je geen aanspraak zou kunnen maken op de voorzieningen van je host land. Geen idee....ik doe maar een gooi.  :)

Ik persoonlijk zou het verder ronduit waanzin vinden als je van twee walletjes zou mogen eten. Dus en in Australia Childcare, etc. claimen en ook nog steeds kinder bijslag, etc. uit Nederland zou mogen genieten.

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=4900.msg62142#msg62142 date=1149809850]

Ik persoonlijk zou het verder ronduit waanzin vinden als je van twee walletjes zou mogen eten. Dus en in Australia Childcare, etc. claimen en ook nog steeds kinder bijslag, etc. uit Nederland zou mogen genieten.

[/quote]

lijkt mij ook heel raar ja, dat gebeurde toch jaren terug ook met Turkse families die dan gewoon geld uit nederland kregen maar hier niet woonde? Je hoeft er niet gek van op te kijken als je het wel krijgt hier met die rare regels maar op die manier wordt het nooit wat met Nederland. Pensioen oke, dat heb je hier opgebouwd maar andere sociale uitkeringen is wat krom naar mijn idee.
 
Nee kinderbijslag vanuit NL is niet mogelijk als je hier als permanent resident bent.
Wij hebben zelf een hele briefwisseling gehad met NL omdat wij eerst op een toeristenvisum waren. Vanaf het moment dat we uitgeschreven waren in NL hadden wij géén recht meer op kinderbijslag.
Daarentegen heb je vanaf dag één recht op family assistance hier in Australia. Wat ook niet slecht is!

Groetjes Lin
 
same here, Lin. Wij moesten zelfs nog NL kinderbijslag terugbetalen, omdat ze vonden dat wij "permanent" waren vertrokken, terwijl we toen nog niet eens ons residency visum hadden, en hier als toerist zaten...... Krenterige Nederlanders  :-D

Geef mij maar de Aussie Family Tax Benefit! Ruim $500 per maand op dit moment; stukken beter dan die schamele EUR45 die we in NL per maand kregen.........

Marc
 
dat is zo'n beetje de overkoepelende instantie, de "Family Assistance Office". Die regelen allerlei betalingen en regelingen voor "families", waaronder de kinderbijslag, child care benefit, maternity allowance, etc. Zoek ze maar eens op op http://www.familyassist.gov.au/.

Marc
 
Top! Ik wist helemaal niet dat dit bestond. Goede zaak...wat doe ik nog in NL  :wink:

Update: Ik heb net zitten lezen op de site maar het is best veel dat je kunt krijgen. Ik heb 3 kids dus ik hoef helemaal niet meer te werken.......I WISH  :lol:
 
Ik weet ook niet hoe de regeling is tussen Nl en Oz, maar van twee walletjes eten zal beslist niet gaan. Hooguit(zoals bij ons) zou je aanvulling krijgen. Ik krijg bv kinderbijslag in NL, maar aangezien ik in Duitsland werk krijg ik daar ook kinderbijslag! Echter alleen maar zoveel dat dit aanvult tot het niveau van Dui, wat wel lekker 3x zoveel is als in NL :up:
 
Bedankt voor alle info. ( Lin ) Ik vond het al RAAR, maar goed, nou weet ik waar ik aan toe ben. Dat gedeelte van Family Assistance stond er trouwens ook in.
Volgens mij word je dan een beetje inhalig en dan komt een mens zijn negatieve kant naar boven ( van twee walletjes eten ) :x  Sorry

Groetjes Gerard
 
[quote author=Fletch link=topic=4900.msg62201#msg62201 date=1149852513]
Top! Ik wist helemaal niet dat dit bestond. Goede zaak...wat doe ik nog in NL  :wink:

Update: Ik heb net zitten lezen op de site maar het is best veel dat je kunt krijgen. Ik heb 3 kids dus ik hoef helemaal niet meer te werken.......I WISH  :lol:
[/quote]

Jahaa, en wist je dat als je hier kinderen "fokt", je een paar duizend dollar per kind krijgt; ik geloof zelfs $6,000 als je een nieuwe Australier neerzet op aarde!

How's that for a job!

Marc
 
Nou lach er maar om :cry:.........het is te treurig voor woorden dat die baby bonus voor sommige mensen (soms nog vreselijk jong) aanleiding is om een kindje te "maken" of om er nog een zwikkie bij te nemen.....

Belachelijk, snap niet dat dat geld niet vast gezet wordt in een of ander studeer plan o.i.d. of met andere woorden dat dat bedrag alleen gebruikt kan worden voor studie/apprenticeship doeleinden.

hm, en dat op de Zaterdag avond :-D :-D maar wilde het toch even kwijt :cool:

Groetjes
Syl
 
Nou inderdaad, je ziet ze soms lopen... :|
Zo'n afstudeerplan zou perfect zijn!

Groetjes Lin :)
 
Back
Top