Ned. Middelbare schooldiploma nodig voor banen in Oz?

Rog

Member
Hoi allemaal,

Ben druk bezig om alles op een rijtje te zetten wat we allemaal mee moeten nemen. Toen kwam ik op mijn middelbare schooldiploma die ik alweer 10 jaar geleden heb gehaald en al 9 jaar kwijt ben. Heb inmiddels enkele WO-opleidingen afgerond en ook al wat jaren werkervaring. Toch vroeg ik mij af of werkgevers in Oz nog wel eens een bewijs van je middelbare school willen zien...

Kan me niet voorstellen, maar nu kan ik het nog makkelijker regelen om een nieuw bewijs hiervan te krijgen....

Wie kan mij hierbij helpen?

Ik kan me zo voorstellen dat het pak papieren voor je skills assessment wel voldoende kan zijn!

Hoi,

Voor mijn Skill Assessment was mijn middelbare school diploma onbelangrijk. En ik denk dat in de meeste gevallen voor werkgevers zelfs de Skill Assessment niet nodig is (laat staan je middelbare school diploma :up:). Je Skill Assessment is voor het visum noodzakelijk, maar tijdens werkzoeken eigenlijk nauwelijks meer.... het kan zijn dat dat per branche verschillend is, en dat mensen een andere ervaring hebben.

Groeten Sander

Jac is gereedschapmaker in Henderson en zijn werkgever wilde wel zijn LTS en MTS diploma  en de vakkenpakketten zien . Die hadden we gewoon vertaald (voor de TRA) meegenomen.

Hoi,

Het zou inderdaad kunnen verschillen... in een LTS diploma (of een huidig VMBO-BBL/VMBO-KBL) zit een gedeelte "beroepseducatie", terwijl dat in een AVO/VWO niet/nauwelijks zit.

MTS is geen middelbaaronderwijs, maar een vorm van eindonderwijs. Daarvan is het zeker belangrijk om daarvan je papieren/vertalingen/verklaringen mee te nemen!

Groeten Sander

Back