Nederland of Australie

Nederland of Australie

  • Nederland

    Votes: 5 16.1%
  • Australie

    Votes: 26 83.9%

  • Total voters
    31

Sambo

Member
Voor ons is het duidelijk Australie, maar is dit ook zo voor mensen die al een tijdje in Australie wonen?
 
Mag ik ook voor mijn overburen stemmen?
In de jaren 80 naar OZ gegaan.
Vorig jaar net voor de zomer "terug" gekomen
In Augustus gaan ze weer naar OZ  :up:

Bart
 
denk dat het voor nederlanders die al een tijdje down under zitten net  zo werkt als degene die hier nog zitten, men ziet alleen de leuke dingen.

en natuurlijk als je je gezonde verstand gebruikt,

overal moet je werken , heb je je sores en je irritaties.
en je pret en plezier.

ik zeg Australie.
 
Voor mij: Australie.
Het leven blijft het leven, maar het is hier voor mij gewoon veel beter van kwaliteit. Kan je niet echt zeggen waar het hem nou precies in zit, maar het gevoel is 100% hier. We zijn nu bijna een jaar hier (mijn nu 4-jarige dochter en ik) en ik heb nog geen seconde heimwee gehad. En dat terwijl ik 12 jaar lang altijd in meer of mindere mate heimwee naar Australie gehad heb.
En je overburen: dat hoor ik dus vaak he. Mensen die als ze terugkeren omdat ze de 'gezelligheid', of familie of wat dan ook missen, dan toch weer terug want dan missen ze weer iets wat in Australie is. En als jojo's op en neer blijven gaan. Dat gaan wij nooit doen. Dit was een keuze waar ik bij blijf.
Je hebt nooit alles, het gaat om tevreden en blij zijn met wat je wel hebt.

Fae
 
[quote author=Fae link=topic=9755.msg133377#msg133377 date=1235783536]
Voor mij: Australie.
Het leven blijft het leven, maar het is hier voor mij gewoon veel beter van kwaliteit. Kan je niet echt zeggen waar het hem nou precies in zit, maar het gevoel is 100% hier. We zijn nu bijna een jaar hier (mijn nu 4-jarige dochter en ik) en ik heb nog geen seconde heimwee gehad. En dat terwijl ik 12 jaar lang altijd in meer of mindere mate heimwee naar Australie gehad heb.
En je overburen: dat hoor ik dus vaak he. Mensen die als ze terugkeren omdat ze de 'gezelligheid', of familie of wat dan ook missen,

wat dat aangaat gaan wij als gezin als 1 blok, overal kun je vrienden maken .





dan toch weer terug want dan missen ze weer iets wat in Australie is. En als jojo's op en neer blijven gaan. Dat gaan wij nooit doen. Dit was een keuze waar ik bij blijf.
Je hebt nooit alles, het gaat om tevreden en blij zijn met wat je wel hebt.

Fae
[/quote]

fijn dat je het zo naar je zin hebt!
 
Tja Lizzyhas, wij hebben het naar ons zin, maar jouw situatie lijkt dan inene op dat groenere gras aan de andere kant van de heuvel. Heerlijk als je echt een gezin hebt en dat met je mee kunt blijven nemen. Joy en ik zijn een klein gezinnetje en hoewel gelukkig, onze relaties en vriendschappen achterlaten is wel het grootste pijnpunt. Lijkt me heerlijk als er iets meer dan 1 persoontje naast je staat.
Zijn wij weer blij voor jou, allemaal blije mensen hier, misschien is dat wel de voornaamste reden  :wink:
 
Ik verwacht dat het leven in Australie aangenamer zal zijn en heb er erg veel zin in om dat uit te gaan vinden! Alhoewel ik zeker familie en vrienden ga missen. Ik zeg altijd maar dat je relatie met vrienden en familie zal veranderen, maar niet minder zal gaan worden.

Nieuwe vrienden kun je altijd maken, maar iedereen is uniek en vervangen van een complete vriendenkring is NOOIT mogelijk.
 
Ik wete niet hoe het is als ik er zou wonen. Op dit moment denk ik dat ik altijd een van deze twee zal missen. Nu mis ik bepaalde zaken in australie, als ik daar woon zal ik vast ook bepaalde dingen aan nederland missen (naast familie). Ik denk dat ik altijd wel een "band" zal hebben met beide landen... Toch zou ik er graag achterkomen hoe het is als ik daar eenmaal woon  :grin:
 
Back
Top