Nederland verslaat Australië

tinusv

XPdite Hero
Dat ik ooit nog eens iets over voetbal zou posten (ik houd namelijk helemaal niet van voetbal, alhoewel het wel leuker is dan rugby (union of league, dat maakt niet uit))  :p


Voetbal: Uitslag Australië - Nederland (WK - 20)
Bron: FOK!

WK -20

Nederland heeft na een 3-0 overwinning op Australië de achtste finale van het wereldkampioenschap onder de twintig jaar als groepswinnaar bereikt. Doelpunten waren er van Maduro, Emanuelson en Kruys.

Nederland was vanaf de aftrap dominant, Australië kwam er niet aan te pas. Na tien minuten kreeg Kruys de eerste echte kans, maar hij kopte op de lat. Tien minuten daarna is het Babel die een corner versierde na een mooi schot. Uit deze corner was het Maduro die knap de 1-0 binnen kopte. De rest van de eerste helft bleef Nederland een stuk sterker, zonder echt goed te spelen.

De tweede helft begon met één andere speler: Vincken was de vervanger van Collins John. Na nog geen halve minuut was het Quincy die na een mooie actie een voorzet gaf op Emanuelson. Hij schoot in één keer en de 2-0 stond op het scorebord. Nederland bleef de beste ploeg, maar kreeg weinig echte kansen. Er waren nog wissels van Babel en Emanuelson, zij werden vervangen door Rajcomar en Medunjanin. Het was Vincken die Kruys in stelling bracht aan de rand het strafschopgebied. Hij schoot ineens in de kruising: 3-0. Met nog een kwartier te spelen zetten beiden ploegen niet echt meer aan. Door het gelijke spel tussen Japan en Benin (1-1) is Nederland na vanavond al zeker van de achtste finale. Oranje gaat door als groepswinnaar.

Australië - Nederland 0-3
19' Hedwiges Maduro 0-1
46' Urby Emanuelson 0-2
74' Rick Kruys 0-3

Stand Poule A:

1 Nederland* 2 2 0 0 6 5 - 1
2 Benin 2 0 2 0 2 2 - 2
3 Japan 2 0 1 1 1 2 - 3
4 Australië 2 0 1 1 1 1 - 4
 
Sinds wanneer is voetbal (soccer) belangrijk in Australie??
Het voetbal zoals wij het kennen wordt meerendeel gevolgd door de buitenlanders (emigranten) en niet door de Australiers.
Het werd wel op SBS "uitgesteld" vanmorgen uitgezonden.
Veel meer aandacht was er voor Australie-Duitsland in de confederatie cup. Dat was rechtstreeks.
 
Er is zoveel geld mee te verdienen, dat ze net als in Amerika, zullen
blijven proberen het van de grond te krijgen.  :coffee: :blahblah:

En geld heeft nog altijd gewonnen dus zal met dit ook wel zijn. :-D
 
Het is nu 18.30 in Melbourne/Sydney en heb net het nieuws gevolgd op het journaal.
The 6 o'clock news is eigenlijk wel het belangrijkste van de dag, op de meeste zenders.
Afgezien van 6 minuten gezeur over een blessure van een van de footie players (Aussie rules), kwam in het 9 minuten sport  prigramma ook nog voor wat tennis, en inderdaad wat voetbal (soccer dus), het ging erom dat Australie 3 doelpunten had gescoord in de Confederation Cup (een onbelangrijke serie van vriendschappelijke wedstrijdjes) tegen Duitsland.  De laatste won met 4-3.

Totaal geen seconde werd er bericht over het WK onder 20 omdat men eenvoudig had verloren.
Zouden ze van Nederland hebben gewonnen dan was het meteen voor hen wereldnieuws.
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1939.msg18300#msg18300 date=1118903625]
Je gaat die Aussies toch niet plagen he  :lol1:
[/quote]

Mislukt!

Ze keken me aan alsof ik van Mars kwam, en zeiden: "Oh" en gingen toen weer lopen jammeren over hun loss tegen NSW in de State of Origin match ... :x
 
Geduld,
Als de jeugd in de gaten krijgt wat ze kunnen verdienen, gaan ze vanzelf
verder.
Had ik eigenlijk vroeger ook moeten doen :-D
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1939.msg18306#msg18306 date=1118905241]
Er is zoveel geld mee te verdienen, dat ze net als in Amerika, zullen
blijven proberen het van de grond te krijgen.  :coffee: :blahblah:

En geld heeft nog altijd gewonnen dus zal met dit ook wel zijn. :-D
[/quote]

Amerika gaan we toch zeker niet vergelijken met Australie hè???Amerika wil gewoon domweg de beste van alles zijn om te laten zien dat ze de "Grootste,machtigste en beste" van de wereld zijn. In Australie is voetbal (soccer) vooral door de italianen geintroduceerd die al in de jaren 70 (mijn tijd) hun eigen soccer clubs hadden.
Mijn man en zoon zaten gisterenavond te kijken terwijl ik op de computer zat. Ik verwachte niet echt dat ze zouden winnen maar hoopte het stiekem wel. Als klap op de vuurpijl deelde mijn zoon mij vanochtend mede dat Oz ook verloren had van duitsland waarop ik boos reageerde dat "voetbal mij geen bal scheelt". Toch jammer, ik gun het de aussies wel.

miel
 
Back
Top