Nederlanders in Albany?

eddie

New Member
Hoi , Ik ben zo`n 2 maand geleden verhuisd van Adelaide naar Albany .
Bevalt op zich goed hier , t`is hier prachtig en lekker rustig:).
Het valt mij niet erg mee nieuwe mensen te ontmoeten.
Vroeg mij af of er hier op het forum nog meer nederlanders zijn die in Albany wonen en die eventueel belang bij hebben om te ontmoeten.

groeten
eddie
 
Albany, dat is zeker een mooie omgeving zeg! En ja lekker rustig (totdat er een cruise schip aanlegt)

Ik heb nog geen mensen hier op het forum (actief) gezien die in Albany zaten... Maar dat zegt niet alles, er zijn ook veel meelezers ;)

Enjoy!
 
Hey Eddie,

Ben nieuw hier, heb geen idee hoe het allemaal werkt. Anyhow heb een jaar in Albany gewoond (Mt Melville), jammer dat ik er nu niet meer ben er schijnen heel wat Nederlanders (al dan niet ex NL'ers) te wonen. Albany is ontzettend mooi en ook de omgeving, veel free camping spots...maar ook erg koud in winter. Waarschijnlijk niet veel difference met Albany wat dat betreft. Have a good time. BTW...ben al een tijdje in Oz...en een Ozzie inmiddels:D
 
Oeps sorry.....bedoelde te schrijven: waarschijnlijk niet veel difference met Adelaide....wat betreft winter, instead of difference met Albany:oops:
 
Klopt Afterbang was gister een cruise ship en dan is het even druk in Albany maar dat meestal maar 1 dag en dan zijn ze weer verdwenen.
En het is hier zeker een prachtige omgeving tot nu toe blij dat ik de stap heb gemaakt. Maar zoals Sand al opmerkte kan het koud zijn in de winter. Ik woonde in de AdelaideHills en daar kon het ook behoorlijk afkoelen terwijl het in Adelaide zelf dan een stuk warmer was. Ik hoop dat het in ieder geval niet kouder is :D
Jammer Sand dat je daar nie meer woont Mt Melville he` dan had je waarschijnlijk een huis met "view" ? En ik hoor ook geregeld dat er hier veel Nederlanders wonen maar ben er tot nu toe nog geen 1 tegengekomen.
 
Nee, is ook niet erg dat er af en toe een cruise schip komt. Het viel me alleen zo op. Het ene moment is het een rustig dorpje, volgende moment is de high street vol met volk o_O
 
Ik heb 9 jaar geleden een jaar in Albany gewoond en kwam erachter dat veel Nederlandse "gereformeerden" daarheen zijn geemigreerd na de 2e Wereldoorlog. Nog steeds zijn dat grote gezinnen met een band met Nederland. Ik kende ze niet echt. Verder ben ik daar zo goed als geen Nederlanders tegengekomen... Wel had de "fish and chips shop" op de highway kroketten!!! :)

Mooi stadje en schitterende omgeving, beetje te koud voor mij maar niet zo koud als Nederland :)

Veel plezier!
 
Yep had een huis met 'view' en de daarbij behorende wind :(. Ik heb ook geen Nederlanders ontmoet , alleen van horen zeggen en dat zijn inderdaad al geschreven NL gereformeerden die er al heel lang wonen. Heb overigens mijn eigen kroketten gemaakt, wist niet dat er een fish and chip shop was die kroketten verkocht, ben wel benieuwd welke shop. ?? Het was wat mij betreft ook te koud, zeker na 10 jaar Darwin. Mag ik vragen waar je bent neergestreken in Albany . Zou leuk geweest zijn al je een jaar eerder was gekomen.
 
Hi Eddie,

Wat grappig, ik heb twee maanden in Albany gewoond en gewerkt en ben er net een week geleden vertrokken, op weg naar een nieuw avontuur. Had er geen idee van dat er Nederlanders in Albany zaten, moeten goed verstopt zijn want ik ben er geen een tegen gekomen ;) Jammer dat we elkaar zo mislopen maar om mensen te ontmoeten raad je ik aan je aan te sluiten bij sportclubs en zo veel mogelijk community events af te lopen. Ik werkte zelf bij The Alkaline Café en heb op die manier veel leuke mensen leren kennen :)
 
Mooi is dat van allerlei mensen wonen/zijn hier een tijd(je) en dan vertrekken ze weer , t`is zo mooi hier, geen wonder dat het zo rustig is hier :)
Ik ben trouwens nog niet echt neergestreken , woon tijdelijk in een soort zomerhuisje bij een gezin achter het huis in Kalgan.
Kalgan ligt zo`n 20 min rijden vanaf centrum Albany . Zag vandaag net een woning te koop staan op Mt Melville wat er aardig uitzag, maar dus wel veel wind daar he`. Deze tijd schijnt de beste tijd van het jaar te zijn kwa wind.
Ben trouwens ook benieuwd waar je die kroketten koopt. Waarschijnlijk niet in de Alkaline cafe, is dat niet een health food shop/cafe ?
Dus als ik het goed begrijp als ik Nederlanders zou willen ontmoeten zou je het beste de kroeg of de kerk bezoeken :D
Maar jammer genoeg dus nog geen Nederlandse Albaniers op het forum , iedereen trouwens wel bedankt voor de leuke reacties.:up:
 
Ben trouwens ook benieuwd waar je die kroketten koopt. Waarschijnlijk niet in de Alkaline cafe, is dat niet een health food shop/cafe ?

Albany Fish & Chips - 155 Albany Highway. Ze waren eerst maar $1 maar toen ik een paar jaar later op bezoek kwam, waren ze volgens mij $2 :)

Enjoy that beautiful place!
 
Kalgan, het wordt steeds mooier ;)

Daar hebben we op een heel fijne camping gestaan aan de rivier. Heel veel wildlife en een schattig ouder stel die op de camping woonde en Joey's grootbrachten.
 
Ha grappig ,afterbang, " Kalgan river chalets & caravan park" daar heb ik een week of 6 in een chalet gewoond .
En weet niet hoe lang dat ouder stel die Joey`s heben groot gebracht maar het stikt er van de Roo`s nu, je ziet door de kangaroo`s de kangaroo niet meer :D
En Kim , bedankt en ik ga die kroketten een keertje proberen he`
 
Albany staat ook ergens op mijn lijstje, van wellicht een mogelijkheid om neer te strijken tzt.....maar ja mijn lijst is best wel uitgebreid :confused:
 
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoor, wat staat er nog meer op je lijstje Katja?

Haha Kununurra is er wel eentje die heel bijzonder is, niet echt mijn keuze because it's kinda rough out there. Al zou ik bijvoorbeeld wel in Adelaide river kunnen wonen of Daily waters.
Maar het meer serieuzere op mijn lijstje is Tassie, zuid west hoek van WA, maar ook Victorian Alps en rond Mt Kosciouszko en dan zitten we nu ook geweldig in de Blue Mountains, dan heb je nog Tilba regio en Armidale en zo kan ik nog wel even doorgaan. Back to topic!
 
Precies Katja back to the topic ,:p nog steeds geen Nederlanders in Albany?
En trouwens ik heb datzelfde probleem, zeg maar het vinden van Utopia ,maar ik hoop dat ik het hier gevonden heb :) ,wel lastig zoeken in zo`n groot land he`
Ik zocht iets ergens waar het niet te warm is en niet te koud , niet te droog maar ook niet te nat, niet te druk en niet te stil. Ik ga hier in ieder geval een jaar zijn en dan zie ik wel wat er uit komt.
 
Back
Top