Nederlanders in Brisbane

kangaroo

New Member
Hallo

Ik woon al wat jaren in Brisbane maar het kennismaken met nederlanders valt errug tegen waar zijn ze??. In je moers taal praten is wel leuk op z'n tijd. Dus via deze weg zijn er Nederlanders die het leuk vinden om een barbeque of iets dergelijks te organiseren in Brisbane?? Wij Pieter en ik wonen in Bracken Ridge dat is ten noorden van Brisbane:up:

We horen het wel

Welkom!

Bevalt het leven goed in Brisbane?
Ik wil ook die kant op! Hopelijk begin 2011. In september, oktober wil ik Brisbane bezoeken en mijn Neefjes en Nichtjes in Townsville.

Zit er toevallig iemand van jullie in de (HVAC Mechanical) engineering?

groetjes Willem
============

Hoi,

Wij hopen dit najaar met 6 personen naar de omgeving van Brisbane te verhuizen. Waarschijnlijk rond Beenleigh. Het visum is al binnen. Nu het huis nog verkopen. Zeker leuk om t.z.t. eens iets af te spreken! :up:

Wim.

Hoi en welkom op dit leuke forum!
Er zitten veel NL-ers in Brissie en omgeving hoor.ook die vaker op het forum zijn.
Wijzelf komen in augustus aan maar zullen naar the sunshine coast gaan.
Misschien tot ziens :later:

Welkom!

Bevalt het leven goed in Brisbane?
Ik wil ook die kant op! Hopelijk begin 2011. In september, oktober wil ik Brisbane bezoeken en mijn Neefjes en Nichtjes in Townsville.

Zit er toevallig iemand van jullie in de (HVAC Mechanical) engineering?

groetjes Willem
============

Ja bevalt me goed in Brisbane. Nee helaas zitten wij niet in de HVAC mechanical Engineering waarom?

Nou misschien zien we je als je Brisbane gaat bezoeken.

Groetjes Jenny

Of jullie ervaring hadden, met hoeveel werkervaring je moet hebben voor een specifiek vakgebied?. Werk zelf al 9,5 jaar in de manufacturing en de laaste jaren op engineering. Ik begin nu in de HVAC engineering omdat ik daar op ben afgestudeerd en meer kans maak in Australië, alleen hoeveel werkervaring gaat genoeg zijn....? Zouden Australiërs willen investeren in mensen zonder werkervaring in dat specifiek vakgebied?

Mijn vakgebied is veel vraag na en staat ook op de SOL list.

Groeten Willem.

Hey Willem (en anderen)

Wij zitten nu zo'n maand of 3 boven brisbane. Lekker aan de sunshine coast. Ik ben zelf Mechanical Engineer. Met ervaring in de material handling equipement. Hier aan de kust is weinig werk, maar heb uiteindelijk toch uitzicht op een baan. Komende vrijdag of maandag weet ik of ik de baan heb.
Ik heb dus in de tussentijd veel vacatures gezien en HVAC komt me de spuigaten uitgelopen. 8 van de 10 vacatures (zeker in brisbane) zijn voor de hvac. Volgens mij kom je hier altijd in aan de bak, ook met wat minder ervaring. Ik heb verder ook het idee dat ze niet vies zijn van buitenlanders in onze brance. De nederlanders staan best hoog aangeschreven.

Maar mocht er een keer ten noorden van brisbane een BBQ gehouden worden dan nodig ik onzelf ook vast uit! ;)

Have a good one :wink:

@ Stefmar

Inderdaad, HVAC in de werktuigbouw is overal een tekort! Vandaar dat ik dit als "Mechanical Engineer" ook als afstudeerrichting heb gekozen.
Alleen in Nederland is dit vakgebied heel erg moeilijk op het moment.
Hoeveel jaar werkervaring heb jij totaal? en specifiek in jou vakgebied?

Alvast bedankt!

Tot een Barbie dan maar een keer. Cheers!

hey willem,

ik heb 3 jaar parttime (tijdens mijn hts studie) werkervaring in de werkplaats van een machine fabriek. dus van draaien, frezen boren naar assembleren en montage.

Daarna 2 jaar fulltime als engineer op de engineerings afdeling gewerkt. Maar ze lopen hier nogal achter wat betrefd techniek (buiten de grote stad dan) dus ik heb wel ff een stap terug gedaan. kom uit een moderne machine fabriek met ca 150 man in dienst. Dergelijke bedrijven heb ik hier nog niet gevonden, maar ik wil ook liever bij een kleiner bedrijfje werken hier.

Groetjes

Hallo COee!!
kijk eens op australie.nl, daar staan Nederlanders op die af en toe colunms schrijven,waaronder een Marc de Bruin hij organiseerd veel voor Nederlanders barbie,s ST Nicolaas enz enz ze wonen in Maroochydore, kijk maar eens naar zijn columns.
verder ik weet niet waar jullie precies wonen bij Brisbane? maar er zijn 2 Nederlanders Gary en Jeroen die in november een bakkerij zijn begonnen in Sippie Down,s vlak bij Mooloolaba
ik was er in november en er was een komen en gaan van Nederlanders speculaas oliebollen saucijsen broodjes en heerlijke koffie,enz enz prim brood
als je hun website wilt hebben dan hoor ik het wel

groet
Jaap

Ik woon vlakbij Beenleigh, ten zuiden van Brisbane. Lijkt me absoluut leuk om eens wat medekaaskoppen te spreken hier :D

Nog een paar maanden en dan komen we eraan!
Ben nog wel op zoek naar de juiste suburb voor een familie met 4 jonge kinderen. Liefst op reisafstand net buiten Brisbane. Heb al enkele goede suggesties gekregen maar sta voor alles open!

Wim.

Ik wist helemaal niet dat jullie ook richting Brissie gingen Wim.Wanneer gingen jullie? Eerst alleen valideren meen ik...?
Zou die regio wel voorbereid zijn op zo'n grote hoeveelheden NL-ers? :wink:

See ya

Hi Hallo,

Ik ben Esther en heb net 8 maanden in Brisbane gewoond bij mijn Australische vriend. Er zijn heel veel Nederlanders in Brisbane, er is zelfs een wekelijkse borrel voor Nederlanders....Heb Q-day met de club gevierd en ze organiseren nu van alles om het WK te bekijken.

zoek op facebook: dutch brisbane

Zelf ben ik nu net verhuisd naar Melbourne en mis mijn nederlandse vriendjes uit Brisbane....iemand enig idee of er ook zoiets in Melbourne is?
Al moet ik wel eerlijk toegeven....Melbourne is zoveeeeeel leuker dan Brisbane.....
smiley.gif

Hallo iedereen van dit topic,

Mijn verloofde woont al in omgeving Brisbane en zou het ook erg leuk vinden (mede)nederlanders te leren kennen.
Ikzelf ben nog in Nederland en hier alles aan het voorbereiden om ook te gaan, maar hoop toch zeer snel jullie kant uit te komen.
Dus als iemand het leuk vind om mijn verloofde al te leren kennen en-of voor een kop koffie of een bezoekje of BBQ, hij zou het super vinden. :smile:

Wij horen graag van jullie....misschien tot snel :up:

groetjes van ons :wink:

Back