Nederlanders in Northern Rivers ?

Iris

New Member
Steffan en ik zijn nu 4,5 jaar in Australie.
Op 2 Juli 2009 is onze dochter Nala geboren. We hebben een huis en 8 acres gekocht vlakbij Nimbin (60 km van Byron Bay).
Sommige mensen zullen nu meteen denken. Nimbin, zeker hippies of drugsgebruikers. Hopelijk heb ik het fout. Want Nederlanders zijn toch ruimdenkend mensen!
Nimbin heeft een "straatbeeld", maar er zoveel meer dan dat. Het is een van de meest mooie plekken om te wonen in Australië, vind ik.
We genieten enorm van ons stuk land,het creekje,onze swimmingholes en de kindvriendelijke community! Paradijs!

Na 4,5 jaar ben ik maar een paar Nederlanders tegengekomen in dit gebied, maar de meeste mensen lijken zich toch te vestigen rondom Sydney en andere grote steden.

Zijn er nog Nederlanders die in dit gebied wonen?

Groetjes Iris
 
Er zijn best wel veel Nederlands. Of Aussies met een NL afkomst. Er zit een hele groep vlakbij Alstonville.
 
Hi,
Wij wonen nu 1 jaar in Dondingalong effe boven Kempsey in the mid north coast area het gebied onder jullie. Het schijnt dat hier ook veel Nederlanders zitten maar volgens mij verstoppen zij zich want ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Volgens mij vind je landgenoten inderdaad meer in de grote steden dan in de country.

Groetjes
Moon
 
Er zijn best wel veel Nederlands. Of Aussies met een NL afkomst. Er zit een hele groep vlakbij Alstonville.


Jij ook? Zijn zij lid van dit forum?

Iris

Nee. Het is trouwens 1 familie (zo ongeveer). De ouderen spreken allemaal nog Nederlands. Hun kinderen verstaan het allemaal wel. Sommigen van hen kunnen het spreken ("net" geemigreerd) of wonen al hun hele leven er en kunnen wel wat NL spreken, maar niet veel (of spreken helemaal geen NL) en de kinderen spreken bijna allemaal Engels (behalve die wie "net" zijn geemigreerd).

Ik heb eind 2007 een aantal maanden bij familie aldaar gewoond (ik was daar op een WHV)
 
Ik loop tegen hetzelfde aan, ik woon in Coutts Crossing, mensen die ik hier tegen kom, die zijn al de volgende of weer de volgende generatie, die hebben een beetje anthipatie ofzo naar Nederland, of lichtelijke afkeer allerminst!
Het zou leuk zijn om nederlanders in je omgeving te hebben die
in het zelfde schuitje zitten...maar tot dusver ben ik die ook nog niet tegen gekomen, alleen online!
 
Back
Top