Nederlanders in Perth en omgeving

helmut

XPdite Sponsor
He luitjes

hoe gaat het allemaal met jullie in Australië?
Jullie zitten al heerlijk in Down Under, voor de meeste van ons, nog steeds een droom.

De procedure gaan we starten om ook te gaan emigreren en in October dit jaar willen we voor 5 weken naar Australië, vooral Perth, om te kijken hoe het daar is. De omgeving, de mensen. Eigenlijk willen we graag in contact komen met nederlanders die ons meer willen vertellen over West Australia. Deze informatie zullen we heel erg goed kunnen gebruiken als we "even" op en neer komen dan.

Thanks voor alle informatie

Greetings Helmut en Leonie

Hi Helmut & Leonie,

Als we niet uitkijken zitten we misschien in hetzelfde vliegtuig.... :lol:

We zijn al even bezig met een skilled visa. Medio vorig jaar waren we bijna klaar, op onze medicals na, toen onze kleine meid roet in het eten gooide  :p
Nu zij op de wereld is gaan we weer met volle kracht verder om in het najaar definitief te verkassen naar Perth.

Op het forum zijn legio mensen uit Perth en omgeving, dus maak me sterk dat je vragen wel ebantwoord kunnen worden.

Succes!

Cheers,
Francois.

hey Helmut en Leonie,

ik kan jullie wel wat vertellen over Perth en WA. ik ben hier nu 5 maanden op een working-holiday visum, maar heb me eigenlijk meer gesetteld hier in Perth, dan dat ik aan het backpacken ben.
ik ben aan deze kant van Australie terecht gekomen, vanwege mijn schoonbroer die ook hier heeft gewerkt.
want velen gaan toch richting Melbourne of Sydney of zo. terwijl het westen echt geweldig is. veel rustiger dan het oosten en een prachtige natuur. in principe is Perth de enigste grote stad in WA, terwijl WA de grootste staat is van Ozzie. de rest zijn maar kleine stadjes of dorpjes. heerlijk toch!!!!! wat een ruimte hier.
bovendien is het klimaat in Perth ook veel zomerser zeg maar. in het oosten wil het nog wel eens vaak regen en hier is het toch gemiddeld rond de 30gr vanaf oktober tot en met maart en Perth is een van de zonnigste steden ter wereld.
verder MOET je Kings Park hebben gezien hier en er zijn tal van plekken in Perth waar het prachtig is, zoals de 15 stranden of de parken of de swan river en ga zo maar door.

het mooie van Perth is dat, als je een uurtje uit de stad rijdt je meteen in the middle of nowhere zit. en dat vindt ik dan ook weer heerlijk.
aanraders zijn wat jullie tijdens je vakantie kunnen doen: richting het zuiden, bezoek de omgeving van Walpole en Margret River en als je richting het noorden gaat, pak de kustlijn via Kalbarri en Monkey Mia all the way to Broome if you want.

jullie kunnen foto's bekijken, als jullie willen op deze site van Perth en de reizen richting Walpole en Broome:

http://focusman.hyves.nl/

laat maar eens wat van jullie horen en als jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel, want waarschijnlijk heb ik nog lang niet alles opgenoemd.

maar PERTH: GOEIE KEUS!!!!!    :smile: :smile:

cheers mates werner

Heb je al naar het WA deel van het forum gekeken? Wordt wat afgekletst door de Dutchies in Perth!
Hoewel het de laatste maanden erg rustig is....

Ik woon in Perth. Al een paar jaar. Laat die vragen van je maar komen!

Groet,
Ineke

Back