Nederlands staatsburgerschap kind geboren in Australie

Danyel537

New Member
Hallo,

Mijn Australische vrouw is zwanger van ons eerste kind.
Ik vroeg me af hoe ons kind het Nederlands staatsburgerschap kan verkrijgen.
Ik las iets over erkenning van de ongeboren vrucht of erkennen 3 jaar na de geboorte, ik weet nl niet of dit eigenlijk van toepassing is op onze situatie, misschien is het wel zo simpel als aangifte doen op het consulaat.
Zijn er Nederlanders in Australie die dit meegemaakt hebben? Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben.

Alvast bedankt voor de reacties,

Danny
Adelaide

Aangezien jullie getrouwd zijn is het inderdaad simpel een kwestie van bij de NLse ambassade of consulaat een paspoort voor de kleine aanvragen, niks geen gedoe met erkennen etc. Zie www.netherlands.org.au voor wat je mee moet nemen bij de aanvraag.

Danny, als jij Nederlander bent bij de geboorte van jouw kind, dan kun je de NL nationaliteit verkrijgen voor je kind en het kind kan uiteindelijk 2 paspoorten krijgen, dus dubbele nationaliteit.

Wij hebben nog steeds niet de moeite genomen (en het geld uitgegeven :|) om voor onze jongste zoon een NL paspoort aan te vragen.  We zullen het wel een keer doen als hij wat ouder is, tot die tijd zal ie het moeten doen met 1 paspoort :smile:.

Back