Bij deze wil ik even een ervaring delen die ik nu meemaak met mijn ING rekening. Ik ben dus al jaren rekeninghouder bij Postbank en nu ING. Toen ik ruim 2 jaar geleden binnen Australie verhuisde was ik vergeten om de bank van mijn nieuwe woonadres op de hoogte te brengen. Maar het correspondentieadres was al jaren mijn ouders adres in Nederland.
Onlangs werden overschrijvingen niet meer uitgevoerd. Blijkt mijn rekening te zijn geblokkeerd omdat ik ze geen kopie van mijn paspoort heb aangeleverd. Daar zouden ze om hebben gevraagd in het kader van de Wet tegen Witwassen, Fraude en Terrorisme (WWFT). Die verzoeken hadden ze dus naar mijn oude woonadres gestuurd ipv mijn correspondentieadres. Nu heb ik dus bij het consulaat-generaal een gewaarmerkte kopie moeten halen en die moet per post naar Nederland om mijn rekening te deblokkeren.
Om een lang verhaal kort te maken, als je dus in Australie woont en nog een Nederlandse bankrekening aanhoudt en hier nog niet over gehoord hebt, dan is het wellicht aan te raden om hierover eens bij de bank te informeren om blokkering te voorkomen.
Onlangs werden overschrijvingen niet meer uitgevoerd. Blijkt mijn rekening te zijn geblokkeerd omdat ik ze geen kopie van mijn paspoort heb aangeleverd. Daar zouden ze om hebben gevraagd in het kader van de Wet tegen Witwassen, Fraude en Terrorisme (WWFT). Die verzoeken hadden ze dus naar mijn oude woonadres gestuurd ipv mijn correspondentieadres. Nu heb ik dus bij het consulaat-generaal een gewaarmerkte kopie moeten halen en die moet per post naar Nederland om mijn rekening te deblokkeren.
Om een lang verhaal kort te maken, als je dus in Australie woont en nog een Nederlandse bankrekening aanhoudt en hier nog niet over gehoord hebt, dan is het wellicht aan te raden om hierover eens bij de bank te informeren om blokkering te voorkomen.