Nederlandse boeken en dvd's

Sytsopdefiets

New Member
Hallo Hollanders,
Voor mijn dochter (1.5) ben ik op zoek naar een online boekwinkel die Nederlandse (kinder)boeken en dvd's verkoopt en naar Australie verstuurd (tegen niet al te gekke verzendkosten...
Bij voorbaat dank,
Sytske
 
Had er ook laatst naar gekeken. Je kan gewoon via bol.com en dan de nederland versie bestellen. Verzendkosten zijn geloof ik 17.50. Maar dan kan je wel een aantal kilo laten verzenden. (meerdere boeken/DVD`s dus bestellen tegelijkertijd) Bij hun verzendvoorwaarden staat het precies wat het kost, en hoeveel er dan mee kan.
 
Bol.com is ontzettend duur met de verzendkosten en ze sturen niet meer dan vier items per keer op. Reden waarom ik ze als een blok heb laten vallen. Probeer de Freerecord shop eens, die hebben ook boeken. Of http://www.nlstore.nl/, daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Groetjes,
Rixta
 
Hoi

Wellicht heeft het Nederlandse schooltje of the OZ library Ned.boeken en dvds en muziek te leen. 
Hier in Melbourne deden ze dat altijd.  Kon je boeken, videos, cds lenen bij het Ned.schooltje en bij de Oz bib.  Scheelt een hoop geld.

De moeite waard om te vragen

Sidonia
 
Vraag gewoon aan familie leden en/of vrienden in nederland wat leuke boekjes en dvd's op te sturen.
En anders inderdaad bol.com (duur!) en of de freerecord shop.

succes!
 
Misschien hier of daar rondvragen?
Er zijn veel Nederlanders geëmigreerd en die hebben vaak veel Nederlandstalige boeken meegenomen. Waar blijven die spullen als ze niet meer gewenst zijn? Er is vast veel te krijgen.
 
Heb je al in de bieb gekeken?
Niet veel keus, maar in Joondalup is er een NLse sectie.
 
We hebben nog een Kabouter Plop film - Kwispel hier dubbel liggen op DVD. iemand hem misschien ruilen voor een andere kinder DVD?
 
Denk er aan dat de dvd's uit NL regio 2 zijn en in OZ regio 4, dwz dat je een multi zone dvd player moet hebben anders kun je de dvd's niet afspelen.
Let op de regio zoals aangegeven op de dvd's, als er staan 1,2,3, dan lukt het meestal wel, maar als er alleen staat regio 2, dan kun je een probleempje hebben.

Inderdaad een probleem met Nederlandse boeken, deze worden vaak weg gegooid want kinderen van emigranten (toendertijd) kennen geen Nederlands, ofwel ze worden op het Holland Festival verkocht in Melbourne, daar hebben ze een paar duizend van die boeken nog liggen.

Vervolgens staan er veel NL boeken in de Sunshine Club en daar is nog wel plaats voor meer.
Cheers
Jan
 
Denk er aan dat de dvd's uit NL regio 2 zijn en in OZ regio 4, dwz dat je een multi zone dvd player moet hebben anders kun je de dvd's niet afspelen.
Of je stopt hem in je laptop (als je die een hebt) en hangt de laptop dmv een hdmi-kabel aan je tv :)
 
Laptop? Wat is dat?
Valt bijna onder de categorie van LPs en cassette bandjes. :)

Onze jongste van 6 heeft op haar kerst verlanglijstje NLse boeken staan. :)
 
Ook voorzichtig zijn met je laptop, want daar kun je de regio op veranderen, nou dat lukt je wellicht 2 keer en daarna zit ie vast, kun je de regio niet meer veranderen.
Ik vraag me af of je via de laptop met een kabel via je versterker ook een goed geluid kan ontvangen, maar ik ben geen expert in deze.
Jan
 
idd, europeesche dvd werken niet in de standaard dvd spelers hier, ofwel moet ie multiregio zijn (de AWA dvdspelers / tv's van de BigW zijn multiregio! en nog goedkoop ook!)
Hetzelfde inderdaad mt de laptops, dat werkt dus ook niet me de draadloze routers hier, maar ook daar zijn oplossingen voor: JB-Hifi verkoopt een goedkoop draadloos routertje van Netcomm waar je ook nog eens een 3G stick (handig om in het begin direct op internet te kunnen) in kunt pluggen die wel connectie maakt met een europeesche computer.
Het zijn allemaal van die dingetjes waar je pas op het moment zelf achter komt...

Net zoals nu merk dat ik beter een belgische stekkerdoos had meegenomen voor al mijn electrisch gereedschap. Het wordt wel erg druk met al die stekker-converters. Ofwel even een ander stekkertje aan maken.

Maar goed, we dwalen af...
 
!)
Hetzelfde inderdaad mt de laptops, dat werkt dus ook niet me de draadloze routers hier, maar ook daar zijn oplossingen voor: JB-Hifi verkoopt een goedkoop draadloos routertje van Netcomm waar je ook nog eens een 3G stick (handig om in het begin direct op internet te kunnen) in kunt pluggen die wel connectie maakt met een europeesche computer.
Nooit last van gehad, de oude notebook deed het gewoon op een draadloze 3G router van Bigpond en doet het nu ook gewoon op de draadloze Belkin aan ADSL van Bigpond.

Bart
 
Ja dat probleem ken ik ook niet Ernieman.. Vorige keer in oz gewoon mijn NL laptop bij en kon overal draadloos verbinding krijgen
 
bij ons ging het vanzelf goed, zowel bij optus als bij dodo, met een nieuwe laptop en een oude iPad

en tot onze verrassing blijken alle dvd's (nederlands en ozzie) het te doen in de dvd speler die in de nieuwe tv zit
 
Da's de reden waarom we maar liefst twee dvd spelers in de container hadden zitten... Worden nu niet gebruikt.

Marktplaats.nl (com.au ofzo)

Wie ze hebben wil die mag ze komen halen
(Vooral jonge mensen vinden ze nog fijn)​
 
Back
Top