(Nederlandse) cadeautjes voor Australiers?

twinstar

New Member
Wie heeft er een suggestie wat ik mee kan nemen voor een aantal Australiers (QLD) om te bedanken voor hun hulp? Zijn er bepaalde (Nederlandse) dingen die erg populair zijn, moelijk te krijgen, etc? Denk dat de gemiddelde Australier niet blij wordt van een zak drop  :wink:
Ben erg benieuwd!!!
 
Ik heb in Januari pakketjes meegenomen van een speculaasplank met een mix om zelf speculaasjes te bakken (gekocht bij een kookwinkel in Utrecht) verder hadden we een aardewerken pot met Goudse stroopwafels en twee oude handgemaakte pijpen met certificaat van echtheid meegenomen.

Mariette
 
Effe volledig off-topic (sorry!)
Tinus, jij was toch van plan naar Australie te komen, of herinner ik me dat verkeerd? Waarom heb je dan de Nieuw-Zeelandse vlag wapperen als avatar?   :) :?

En nu back on topic:
Stroopwafels en ontbijtkoek, heb ik veel positieve reacties op gekregen van de Aussies.
 
Hoi

Stroopwafels en ontbijtkoek kan je hier in de supermarkt kopen.  Mocht je in December komen zou ik Borstplaat meenemen, yum.

Zelf ben ik toch altijd blij met drop daar je hier niet alle drop soorten kan krijgen.    Ik hou bijvoorbeeld van Oud Hollands Drop van Klene, niet te krijgen hier.  Sommige soorten alcoholische dranken kan je hier niet overal krijgen.  (In mijn geval Bessen van Coebergh).  Ik vind het leuk om de laatste Margriet of Libelle te krijgen, Suske en Wiske, Ned.krant  ofzo
Mooi geillustreerd boek over Nederland gaat er ook wel in.  2007 Kalender of een tijdloze kalender.  Theemuts! dat zou tops zijn.  Australiers hebben daar niets aan maar toch, leuk kado.
 
Volgens mij heeft er als eens een draad hierover gelopen met heel veel suggesties.  Wellicht als je search kan je de draad terug vinden.

Succes
Sidonia
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=5980.msg75036#msg75036 date=1163462386]
Effe volledig off-topic (sorry!)
Tinus, jij was toch van plan naar Australie te komen, of herinner ik me dat verkeerd? Waarom heb je dan de Nieuw-Zeelandse vlag wapperen als avatar?  :) :?

En nu back on topic:
Stroopwafels en ontbijtkoek, heb ik veel positieve reacties op gekregen van de Aussies.
[/quote]

eentje met witte sterretjes kwam niet voor op die site waar ik hem vandaan heb geplukt  :-(

ff opnieuw googlen...
 
Ik had op een markt in A'dam kleine klompjes aan een sleutelhanger gekocht.
Leuk klein kadootje en makkelijk mee te nemen.

Jolanda  :up:
 
verder nog verjaardagskalender met bijvoorbeeld nederlandse foto's. Of kaasschaaf, die hadden wij aan Australische vrienden gegeven en ze zijn er nog steeds blij mee
 
Ja, kaasschaaf misschien kun je er een vinden met een delftsblauw handvat is echt helemaal het summum.

Mariette
 
Niet echt nederlands

maar wat dacht je van een belgisch biermandje

veel beter dan het slappe OZ bier
 
[quote author=KC link=topic=5980.msg75266#msg75266 date=1163734881]
Iets heel nuttigs: flesselikkers. Heel goedkoop maar o zo populair!  :up:  :up:

KC
[/quote]

Hoi KC,

Ja ja, noem me maar  :blond:, maar what in you know who's name zijn
nou flesselikkers

groetjes Miranda  :)
 
een leuke suggestie!!!
bij the ako (tijdschriften/boekhandel) is een leuk boek te koop
het heet, "the dutch, i presume!"
een leuk boek met allerlei wetenswaardigheden over nederland en nederlanders
EN!!!!!!

het is in het engels geschreven, wel zo makkelijk he!

ik heb hem ook opgestuurd en hij is erg goed ontvangen. ( en ik bedoel niet dat de mailman het adres kon vinden)
 
Back
Top