Nederlandse kangaroo

Rene-L

XPdite Sponsor
Man rijdt kangaroe dood in Friesland.

Oosterwolde - Een 49-jarige automobilist heeft zaterdag nabij het Friese Oosterwolde een kangaroe aangereden. Het dier overleefde de botsing niet , aldus de politie die niet precies weet waar het dier vandaan komt.
De politie houdt er rekening mee dat in de omgeving van Appelscha een aantal kangaroes leeft. Enkele jaren geleden is minstens een kangaroe ontsnapt bij iemand die deze dieren houdt. Sindsdien zouden de dieren zich voorgeplant kunnen hebben. Volgens de politie is dit de derde aanrijding met een kangaroe in drie jaar.

Bron Metro 19/12/05

Komt het Australië gevoel toch een beetje dichterbij. Wat volgt? Koala's op de Veluwe?

Rene
 
Emu's en dromedarissen zijn al in de Achterhoek. Evenals Lama's en kamelen.

My fancy is een paar Koala's in mijn achtertuin.

Op de Kerstmarkt in Lochem was een grote kameel (twee bulten) aanwezig. Daar mochten kinderen op zitten.
Een leuk gezicht als er weer een kind op zat tussen die twee bulten, stevig vasthoudend aan een van de bulten, en net zichtbaar tussen de twee.

En nu nog een kangaroe waar kinderen in de buidel mogen zitten.

Rene
 
Dat vind ik toch knap... Tenminste 1 dier was ontsnapt en ze zouden zich voortgeplant hebben... Dan zouden er toch minstens 2 ontsnapt moeten zijn dacht ik zo ;)
 
Met nadruk op de "Tenminste één dier was ontsnapt." Wellicht zijn het er meer geweest vóór deze ontsnapping.

Dit verhaal van ontsnapte kangaroe's heb ik al eerder gehoord. Pas geleden is en een gevangen in de Achterhoek die óók ontsnapt was.

Misschien zijn het asielzoekers die een gat in een hek hadden gevonden. :rotflmao:

Rene
 
[quote author=Annemiek link=topic=3542.msg41108#msg41108 date=1135068250]
Dat vind ik toch knap... Tenminste 1 dier was ontsnapt en ze zouden zich voortgeplant hebben... Dan zouden er toch minstens 2 ontsnapt moeten zijn dacht ik zo ;)
[/quote]

Wie weet wat voor een dier (of dieren) er nu rondlopen/ wat voor combinaties zijn mogelijk? :-D...
Can you picture it?! :lol:
 
[quote author=Annemiek link=topic=3542.msg41114#msg41114 date=1135069727]
euhm.... nijngoeroe :) whahahaaaa!
[/quote]

Ja ehm...
Daar zat ik dus ook in eerst instantie aan te denken (foei :oops:)...
Spare me the details :-D
 
[quote author=Bawurra link=topic=3542.msg41115#msg41115 date=1135069847]
[quote author=Annemiek link=topic=3542.msg41114#msg41114 date=1135069727]
euhm.... nijngoeroe :) whahahaaaa!
[/quote]
Daar zat ik dus ook in eerst instantie aan te denken (foei :oops:)...
Spare me the details :-D
[/quote]

Dat geeft wel een hele andere dimensie aan de term "Nijntje en haar vriendjes" ...  :lol:

Sara
 
Het is toch altijd weer vermakelijk hoe een topic toch binnen de kortste keren een dubbelzinnige draai krijgt.... :-D


Misshien een Drommeroe, een kangameel, lamoe, lameel, kamaroo... enz....
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3542.msg41117#msg41117 date=1135070276]
Misshien een Drommeroe, een kangameel, lamoe, lameel, kamaroo... enz....
[/quote]

Haha, je vergeet jezelf:

[size=14pt]KOENGAROO[/size]

:lol1:

maareh...inderdaad, je hebt gelijk...
Ik ga me nu ook maar weer eens met wat serieuzere zaken bezig houden.
Ik moet weer naar school, ahum...'tja anders kom ik nooit in Oz met al z'n kangaroos :roll:.
 
:lol1: Koengaroo...???? 'kweet toch zeker dat ik het niet met een Kangaroo zou doen.. mij te gevaarlijk... die beesten kunnen echt boksen en nog hoog springen ook, maak geen schijn van kans.... :lol:
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3542.msg41119#msg41119 date=1135071341]
'kweet toch zeker dat ik het niet met een Kangaroo zou doen.. mij te gevaarlijk... die beesten kunnen echt boksen en nog hoog springen ook, maak geen schijn van kans.... :lol:
[/quote]

En er is nog iets wat ze héél erg goed kunnen, maar daar ga ik nu niet op in gaan, daar hebben we eerst een paar flessen wijn voor nodig!  :wink:  :lol:
Zou je wel iets aan hebben voor de "kruising" hoor!

Sara
 
Laat me raden Sara... ze kunnen het laten zakken en weer intrekken voor ze gaan springen????  :up: :wink:


Maar ik distantieer me hiervan... beestialiteiten gaan mij toch net wat te ver.... :-(


Trouwens Rene, waren het kangaroos of wallibies????

Want ik betwijfel of de gemiddelde nederlander het verschil weet... :roll:
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3542.msg41121#msg41121 date=1135072029]
Laat me raden Sara... ze kunnen het laten zakken en weer intrekken voor ze gaan springen????  :up: :wink:


Maar ik distantieer me hiervan... beestialiteiten gaan mij toch net wat te ver.... :-(

[/quote]

To retract the klootjes or not to retract the klootjes, that is the kangouroo-question....  :wink:
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3542.msg41121#msg41121 date=1135072029]
Trouwens Rene, waren het kangaroos of wallibies????
Want ik betwijfel of de gemiddelde nederlander het verschil weet... :roll:
[/quote]

Niet alleen de doorsnee Nederlander, maar in dit bericht was ook dat de "Politie in Appelscha ............." en wat weten die nu van de Australische Fauna?? Die kennen alleen "Skippy"!
Dan krijg je toch al gauw Wallaroo's of Kangaby's.

Rene
 
"t doet mij toch als rechtgeaarde Fries toch wel weer pijn dat wij zo negatief in het nieuws komen.... tuurlijk begrijp ik dat niet iedere Fries iets van de Australische fauna afweet maar toch...'t blijft een beetje jammer... :cry:

'K ga mij zolangzamerhand afvragen wat voor een naam ze gaan geven aan een ontsnapte Rosella.... waarschijnlijk wordt dat Reuze parkiet of dwerg papagaai... :cry:

Koen
 
Back
Top