Nederlandse psychologen in Adelaide?

nuofnooit

New Member
Beste allen,

Mijn vriendin en ik zijn na 6 maanden reizen door australie echt heel erg verliefd geworden op het land, de layback cultuur, het klimaat, en ga zo maar door.
Nu overwegen we om ook naar australie te vertrekken om daar te wonen, werken en leven.
Maar eerst natuurlijk de hele bureaucratische molen door, net al iedereen.

Nu zit ik te denken om een State Territory Nominated Independent visa (Subclass 137) aan te vragen, aangezien het beroep dat ik uitoefen (clinical neuropsychologist) op de beroepenlijst staat FOR STATE NOMINATION SOUTH AUSTRALIA van 2006-2007 en dit de enige staat is waar dat het geval is.

Echter er resten mij nog veel vragen en ik ben benieuwd of er andere psychologen die op basis van dit visum zijn gemigreerd.

Is het zo dat je BIG geregistreerd GZ psycholoog moet zijn om aan de slag te kunnen en de skills asessment door te komen (ik vraag dit omdat ik pas 6 maanden werkervaring heb na afronding van de universiteit en mijn GZ opleiding nog niet heb gedaan).
En hoe zit het met beroepsregistraties in Nederland (is dit een groot voordeel bij de aanvraag?).
Ook ben ik erg benieuwd naar de werkgelegenheid in en rond Adelaide voor beginnende psychologen?

Hoe dan ook, mocht er iemand een gemigreerde psycholoog kennen waar ik mee in contact zou kunnen komen, dan zou ik dit enorm waarderen!!!!!!!!!!!!!!!!
De beloning is een kratje bier en gratis therapie (oke, dat was een grapje!).

groet,
Tim

Email adres verwijderd, zie profiel voor adres
 
Tim, heb je echt een STNI nodig?
Kom je anders niet aan de benodigde 110 punten? Tel eerst eens alles op. Anders kun je gewoon een 136 (general skilled visum) aanvragen.
Een nominatie verkrijgen van SA is niet moeilijk, ik kreeg de mijn binnen 2 weken. (Ik ben Mechanical Engineer en stond ook op hun lijst)

De rest van de vragen kan ik je niet beantwoorden, maar ik weet wel dat een Australische evaluatie van je kennis en kunde voor bijna elk beroep verplicht is (zie booklet 6)

Succes, Bart
 
Hoi Bart,

Dankje voor je respons. Ik heb inderdaad echt een subclass 137 visum nodig. Ik ben nl pas anderhalf jaar afgestudeerd en heb dus niet genoeg werkervaring.

Cheers,
Tim
 
Back
Top