Nederlandse speelgroep en Nederlandse school Brisbane

jufrebekka

XPdite Hero
Hiermee de uitnodiging voor de komende Ned. speelgroep op

zondag 24 juni a.s. om 10.30 uur

in Daisy Hill Koala Centre, Daisy Hill.

Vooral voor de mensen die geinteresseerd zijn in een Dutch School in/bij Brisbane is het goed om te komen, want Danielle Anema, die in opdracht van het consulaat bezig is met de eerste aanzet voor een Dutch School in Brisbane, zal ook aanwezig zijn.  Verder heeft Hanneke (die de speelgroep organiseert) mij uitgenodigd, zodat we misschien wat ideeen kunnen geven over de leerstof en groepenindeling.

Voor de mensen die hier nog niet geweest zijn:
dit is een bijzonder leuk park, want de kangaroes komen gewoon in groepjes
naar je toe en ook kun je geregeld de koala's boven in de bomen bewonderen.
Verder is er een mooi gebouw waar 2 weeskoala's te zien zijn en waar een
film en andere voorlichting gegeven wordt over Australische bushdieren. Ook
is er een klein winkeltje waar je souveniertjes (geen eten/drinken) kan
kopen. De mooie, grote schaduwrijke vallei heeft geen speeltuin, dus het is
handig om een bal, hockey sticks, etc. mee te nemen.

Daisy Hill Koala Centre ligt in Daisy Hill State Forest, aan het einde van
de Daisy Hill Road (Street Directory map 223). Het is al aangegeven vanaf
de Pacific Highway met bruine bordjes, zodat het makkelijk te vinden is.
Als je het park binnenkomt rijden, ga je - na het hek - linksaf en kun je
parkeren bij de 1e en 2e kleine parkeerplaats aan de rechterkant. Hanneke zal
Ned. vlaggetjes ophangen, zodat het duidelijk is waar we zitten.

Hoi Rebekka,

Leuk initiatief!
Is er een website iod waar ik meer info kan vinden over de Dutch School?.. of staat alles nog in de uhmmm. kinder :) schoenen?

Ta, Joep

Het staat inderdaad allemaal nog in de kinderschoenen  :lol:. Voor zo ver ik weet is dit is echt bedoeld om eens te peilen hoeveel interesse er voor zou zijn enzo. Dus iedereen die geinteresseerd is: laat het weten aan het consulaat of kom ook naar de speelgroep :up:.

Hi Bec.!!!!

Long time no see.....maar heb net onze visitors weg gebracht naar het vliegveld dus heb weer wat tijd. Ik denk dat ik wel even kom kijken (aangezien het inderdaad een heel leuk park is en practisch naast de deur). En het is net een paar daagjes voor de volgende lading "visite". Moet lukken!

Doei
Syl :smile:

Wij zetten die dag NLs bezoek de deur uit en komen waarschijnlijk ook effe kijken.

Off topic: en wie weet kunnen we dan na de hand wel even doorrijden naar Eden's Landing ...  :wink:

Off topic: en wie weet kunnen we dan na de hand wel even doorrijden naar Eden's Landing
...  Goed Plan!! weet niet of "Meneer Edens Landing" thuis is :grin: maar zal even de agenda induiken.

Groetjes
Syl

He ik zeg: potje kolonisten???  :up: Zijn wij ook een soort van Nederlandse speelgroep, om dan daarmee weer on-topic te zijn  :lol:.

nog verder off topic: nou als jullie gaan kolonisten, ga ik maar weer naar huis :cry:

Hi Rebekka!

Wij, Michael en ik, vinden het een goed initiatief. Wij juichen het in elk geval toe!  :up: Maar het zou 'wat' voorbarig zijn als ik er nu naar toe zijn gaan, aangezien ik nog niet in blijde verwachting ben !

Veel succes voor de initiatief nemers in ek geval ! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken !  :smile:

Greet Ing s :cool:

Hallo Rebekka,

We wonen er nog lang niet.... in Brisbane, maar als we er hopelijk over 1,5 a 2 jaar mogen gaan wonen, zijn we zeker geinteresseerd in Nederlandse les enzo voor onze zoon en dochter. Geen idee wat de bedoeling gaat zijn, maar wij willen onze kinderen graag naar de gewone australische school doen, maar het zou super zijn als ze ook het nederlands goed onder de knie krijgen. Je weet immers maar nooit.

Succes de 24e en ik hoop dat er voldoende interesse is in een Dutch school!

Groet,
Melissa

Same here!

Ook wij hopen of een jaar of 2 met de kinderen die kant op te komen. Engels lijkt me belangrijk maar ook Nederlands is goed om te blijven volgen! Als we ergens - naar de ambassade toe - vanuit hier onze interesse kenbaar kunnen maken ? Dan hoor ik het wel...

Succes!

Marika

Hierbij een link naar de website voor de Nederlandse school in Brisbane. Hierop staat de enquete om te kijken waar behoefte aan is, qua Nederlands onderwijs. Ik zou het super vinden als jullie het kunnen invullen Stuur de link vooral door naar alle andere Nederlandse ouders die je kent (die in de omgeving Brisbane wonen ;)).

http://www.geocities.com/dutchschoolbrisbane/

Reacties kunnen teruggestuurd worden naar dutchschool@dodo.com.au

Back