Nederlandse tv's

Lodewijk

Member
Hallo,

Als ik een nederlandse tv meeneem naar australie neem gaat dat dan gewoon werken (met converter uiteraard)? Als ik het goed heb staan die dingen op gebieden afgesteld zaols west-europa etc. Iemand van jullie heeft hier vast wel ervaring mee :- )

Toedeloe,
Lodewijk

Er zijn er op het forum die het al hebben geprobeert, maar volgens mij kom je met alleen een nieuw stekkertje al een heel eind... :huh:

Marie

wij hebben ook 2 tvs meegenomen en doen het allebei. Hebben niet eens een andere stekker maar wel een adaptor in het stopcontact :)

Het kan wel zo zijn dat je een set top box nodig hebt.
Hier in WA worden de analoge zenders binnenkort stopgezet, je kunt hier dan alleen nog met een digitale ontvanger, TV kijken.
En voor de TV's die geen digitale ontvanger ingebouwd hebben, kan je dus een losse set top box kopen.
http://www.digitalready.gov.au/

Bart

Klopt televies zijn hier net als in de NL PAL. Dus totaal geen probleem.
In SA ook binnekort geen analoge TV meer. Als je een moderne TV heeft (bijna alle flatpanels wel) kan die gewoon het digitaal signaal ontvangen. Heb je nog een oude beeldbuis, moet je idd zoals tekkel aangeeft een decoder aanschaffen, kost een paar tientjes.

Je kunt zo'n adapter gewoon hier kopen als je wilt, bij bv. Dick Smith. Mijn flatscreen is hopelijk zo'n beetje halverwege de reis hiernaartoe en ik ga 'm met een adapter in het stopcontact prikken zodra ie uitgepakt is ;)

Back