Nederlandse winkel?

WickedBrigitte

New Member
Ik ben vandaag naar 't winkeltje in Brisbane geweest en daar waren mensen die naar Victoria gingen en zich afvroegen of er ook een Nederlandse winkel in Melbourne is. Ik heb met heel veel moeite iets kunnen vinden op het internet en dat vertelde mij dat er een winkel in Blackburn is.
Weet iemand of dat klopt en is er iemand al geweest en zo ja, kan iemand mij vertellen of er een grote selectie is.
Ik kreeg namelijk van de damens hier te horen dat het een grote winkel is, maar dat er niet veel keus is.
Hoe doen jullie Nederlanders die al in Melbourne wonen dat? hoe komen jullie aan die Nederlandse dingen waar je gewoon weg niet zonder kunt?
 
KLopt, er zit een nederlands winkeltje in Blackburn, ik geloof Alfred Street ofzo, ff opzoeken, ja ds:
1 Alfred Street, Blackburn, Vic 3130 - Ph: (03) 9894 0288 Fax: (03)9894 0155
En ze hebben ook een websit: www.dutchshop.com.au Alhoewel ik die net ff probeerde en hij het niet deed. Wat ik van die site kan herrineren is dat ze zo'n beetje alles wel verkochten. Ikzelf ben er nooit heen gegaan, aangezien als ik iets wilde ik in bepaalde supermarkten in de buurt het ook wel is kon kopen en er verder geen behoefte aan had.

En op www.dutchfood.com.au leveren ze geloof ik overal, maakt niet uit waar je zit.
 
De supermarkt in Blackburn heeft altijd behoorlijke keus, wel op de datums letten.
Ik heb twee weken mijn Oz vriend gestuurd maar die kon de winkel niet vinden! geen idee of hij met zijn neus heeft gekeken of dat ze weg zijn?, ga eind van de week zelf even kijken voor grote flessen Maggi.

Bij safeway hebben ze wat produkten, gevulde koeksoorten, beschuit, hageslag en vlokken, potjes groenten, remia mayonaisse, kleine sortering drop, king pepermunt, ontbijtkoek, speculaas en het een en ander van conimex.  Ik zit vlakbij Eltham en daar heb je Blokker, met een grote sortering ontbijtkoeken, grote flessen mayo, vruchtenhagel en cafe noir !(heel pak op gisteren dat is 15 jaar geleden voor mij!) , kaneel etc.  Bij de lokaal deli is er meestal wel goudse kaas, edam, maasdammer en pitjeskaas (komijn)  Je hoeft dus echt niet zonder te gaan.  Er was een Nederlandse bakker in Montrose maar dat is verkocht aan Aziatische Australiers die met pasen en kerst het traditionele brood en banketletters enzo verkopen, volgens Nederlands recept.  Via via kan je aan kroketten en frikandellen komen, maar die hebben ze ook bij de supermarkt, als die er dus nog is.  Ik laat vrijdag nog wel even weten of ze er nog zitten.

Sidonia
 
De winkel is niet zo lastig te vinden. Vanaf Whitehorse rd (bijna op de grens van Blackburn en Nunawading) zie je heel groot "De Hollandse Winkel" staan. Als je Nederlander bent zie je het meteen :-D.  Je kunt daar voor een klein kapitaal slechte kwaliteit ontbijtkoek kopen die ruim over de datum is :p.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu gerust gesteld.

In 't winkeltje in Brisbane moet je ook altijd heel goed op de datums letten.  :lol:
 
Back
Top