Nederlandstalige kinderboeken?

Hallo

Wij zouden in oktober of november met een 457 visa naar Australië vertrekken (als de werkgever de visa-aanvraag eindelijk in gang zet, want we worden ongeduldig ;o) ).

Onze kindjes zijn nog heel klein ( 1 en 3 jaar) en we willen hen in het Nederlands blijven opvoeden. Ik was op het net aan het zoeken naar voorleesboeken die ik nu misschien al kon aankopen en meenemen. Maar er is zoveeeel keuze en het is moeilijk in te schatten waar ze de komende jaren in geïnteresseerd gaan zijn (winnie de pooh, ...). Dus vroeg ik me af hoe jullie dat daar doen?

Groetjes
 
Ken je de wereldschool??
en anders lekker 2 keer per jaar via bol.com. € 19,80 per verzending. :up:
 
Wij hebben al onze kinderboeken van vroeger meegenomen en een paar nieuwe gekocht: Jip en Janneke, de Kameleon, Snuf etc.
 
Weet niet of jullie die boekjes nog leuk vinden maar Pinkeltje (ondanks de soms oubollig taal) vindt onze zoon ( 8 ) leuk, volgens mij daar na is bijv. 'de Vijf' nog steeds een leuke serie, of gewoon sprookjes natuurlijk. Verder kan je vaak goedkoop bij de bieb boekjes halen, wij hebben daar hele bergen van, leuke kinderboeken, heel verschillend, maar meestal grappig en soms met een moraal. Kan je ook doen, voor bijv. 50 cent heb je dan een boek en als je kind het niet leuk vindt, maakt het niks uit, want het was maar 50 cent.
Groetjes Miran
 
Voor ons ook inderdaad Bol.com, maar oma's zijn ook een goede oplossing. Die sturen af en toe een doosje met spullen hierheen met boekjes en andere leuke dingen voor de kinderen (zoals K3 hagelslag...)
 
Wat een leuke website met zoveel keuze, die bol.com ! Ik denk dat ik die inderdaad ook ga gebruiken.

Wereldschool-website heb ik bekeken. Maar het lijkt mij dat ze nogal veel vragen voor weinig materiaal?

In onze bib heb ik nog nooit kinderboeken te koop zien staan. Maar ik zoek nu ook eigenlijk meer de klassiekers (zoals Pluk van de petteflet).

Kinderboeken van vroeger hebben we niet meer.

De grootmoeder sprak zelf al over pakketjes op te sturen, maar dat zal dan inderdaad ook meer gaan over k3 enzo. Ik zoek zowat meer de educatieve boeken op. Ik kan natuurlijk ook altijd op het net zoeken en haar vragen om iets specifieks te sturen. Maar bol.com lijkt mij alvast de beste oplossing.

Dankjewel voor de tips! ;o)
 
Zolang je in Nederland woont niet via Bol.com, maar via Ako.nl bestellen, daar betaal je geen verzendkosten.
Bol.com is in OZ max 4 boeken per zending. :up:
Maar de tweedehands boeken van de bieb zijn hier ook favoriet!!!
 
Ik heb net van iemand begrepen dat je ook via amazon.de gratis in Nederland kunt bestellen (maar via amazon.co.uk moet je wel weer betalen). Mijn Duits is niet zo heel goed, dus als iemand dit kan verifieren, heel graag!
 
Wij wonen in België en volgens Ako.nl :

  • Meestal brengen we geen verzendkosten in rekening.
  • We maken slechts twee uitzonderingen:
  • - Bij bestellingen uit België
  • - Bij bestellingen onder de €10
Geen nood, in België trek ik mijn plan wel. Mijn vraag voor in Australië is met die bol.com wel opgelost, dankjewel! ;o)

Groetjes
 
Hoi

Bij de meeste Nederlandse speelgroepen en schooltjes is er een bibliotheek (je), informeel. Wij (families) deden onze videos en boeken in een box en andere families leende die dan. Videos, dvds, cds etc.

Ook de Nederlandse tehuizen (dorpen) hebben biebs. Ik heb mijn Nederlandse boeken aan de Victorian School of language gegeven zodat andere kinderen die weer kunnen gebruiken.

Ook in het Australische bibliotheken systeem zitten Nederlandse kinder boeken. Ik kon via onze lokale bieb Nederlandse boeken lenen, kwamen van een speciale afdeling.

Groetjes
Sidonia
 
Hi,

My two cents worth: houd vooral zelf de boekjes die je meeneemt die driejarige nu voorgelezen krijgt, want is hij/zij zes of zeven dan zijn dat de boekjes die ze zelf kunnen lezen. Ik had de onze allemaal doorgegeven...

De bibliotheken hier zijn altijd bereid om Nederlandse boeken te bestellen, die roteren ze dan een paar keer per jaar in de hoofdstad van de staat als zij hun aanbod gaan uitbreiden.

Wij wisselen ook uit met andere Nederlanders in Broome en doneren onze oude boeken aan de bieb voor het Nederlandse hoekje.

Boeken opgestuurd krijgen vanuit Nederland is erg duur, dus mogelijk kun je je familieleden als ze boeken willen opsturen ze dan via Ako of Bol laten bestellen en naar jou doorsturen? Dat is veel goedkoper dan zelf het boek kopen en versturen.

Ook een goede site vind ik die van Malmberg of Zwijsen, daar kun je boektoppers bestellen
http://www.malmberg.nl/vo/boektoppers/index.aspx of
http://www.zwijsen.nl/web/VoorThuis/Boeken/Boektoppers.htm
Jaarlijks wordt het aanbod vernieuwd. Vier boeken naar keuze voor 15 euro, op leeftijd gecategoriseerd. Leuke boekjes met zachte kaft dus niet zo zwaar met de verzendkosten.

Wij hebben afgelopen Koninginnedag in Nederland weer onze slag geslagen wb boeken, en daar kom je dan ook de klassiekers tegen voor een euro. Wij kunnen er weer even tegenaan.

Overigens ook leuk en goed voor het onderhouden van het Nederlands: luisterboeken. Daar zijn er steeds meer van beschikbaar, vooral in Nederlandse bibliotheken. Joy is er stapelgek op.

Groet,
Fae
 
Je kunt ook bij de lijsters kijken:
http://www.lijsters.nl/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os_igEB_DIG93QwMLd3cLA0-LYLNQYycLQ4MQM_2CbEdFAE6v1jQ!/
 
E-books?
Weet niet of kinderboeken beschikbaar zijn, maar voor gewone boeken en zeker klasiekers is de keuze gigantisch.

Groetjes Johan
 
Ook een goede site vind ik die van Malmberg of Zwijsen, daar kun je boektoppers bestellen
http://www.malmberg.nl/vo/boektoppers/index.aspx of
http://www.zwijsen.nl/web/VoorThuis/Boeken/Boektoppers.htm
Jaarlijks wordt het aanbod vernieuwd. Vier boeken naar keuze voor 15 euro, op leeftijd gecategoriseerd. Leuke boekjes met zachte kaft dus niet zo zwaar met de verzendkosten.

Sorry, Zwijssen levert niet aan het buitenland...

Groet, Fae
 
Back
Top