Neergestreken in Southport

Piet/Madeleine

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Na op 5 december te zijn geland te Brisbane, hebben we een huurhuis gevonden te Southport, QLD (nabij Surfers Paradise). Het was wel een hoop geregel, maar het is de moeite waard geweest in deze fantastische omgeving. Inmiddels ook een hoop verplichte zaken geregeld en dankzij Australische vrienden in Nerang een stuk wijzer geworden. Zijn er mensen in de omgeving van Southport die in contact willen komen voor zomaar een gezellig praatje en ook om ervaringen te delen? Laat maar horen. We wachten af. 

Groetjes van Piet en Madeleine vanuit een gezellig en warme Gold Coast.
 
Lijkt mij ook wel leuk wonen in Southport....... ik woon zelf in Brisbane vanweg werk, maar ik hoop ooit nog aan de kust te belanden........ Hebben jullie werk daar in de buurt?
 
Hi Cosmo Modo,

Ja, het is hier inderdaad prachtig wonen en alles in de buurt op goed berijdbare afstand. Strand, bergen en regenwoud. Drukte, gezelligheid , maar ook voldoende rust.  Nee, wij hebben nog geen werk, omdat we daar ook nog niet naar hebben gezocht. Wij gaan eerst enkele maanden genieten van Australie en de omgeving. Vanaf sept. 2008 tot nu bijna dagelijks bezig geweest met alles te organiseren en te regelen. Ook in Nederland de laatste jaren niet op vakantie geweest, dus ontspanning eerst. Daarbij komt als we tzt een baan vinden, de vrije tijd mogelijk een stuk beperkter zal kunnen zijn,vandaar deze beslissing.
 
Ja, zolang het kan zeker genieten ervan......
Ik heb nu een drukke baan en heb inderdaad alleen de week-enden.........
Al moet ik zeggen dat ik hier nu meer dan 2 jaar woon en elk week-end nog steeds als vakantie aanvoelt......
Dat had ik toch echt niet in Nederland.

Ik ben in het week-end dan ook vrij vaak te vinden aan de kust  :)         
Southport is ongeveer 45 mins rijden voor mij. Meestal ben ik in Burleigh Heads of Tweed Heads.

Maandag is het Australia Day dus een lekker lang week-end  :)
 
Back
Top