Negatieven ervaringen met emigratie bureau’s??

Bear

Adelaide SA for too bloody long ;-)
XPdite Sponsor
Hallo mensen.

Ben nu een korte tijd actief op het forum. En na de zoveelste post gelezen te hebben waarin er weer een emigratie bureau in de grond wordt geboord en dan vooral de Nederlandse bureaus. Vroeg ik me toch af of dit wel terecht is/was.

Daarom open ik nu dit topic. Misschien willen de mensen een keer hun verhaal doen. Ipv klakkeloos te zeuren over vooral Nederlandse bureaus. Het lijkt mij het besten dat er geen namen van bedrijven worden genoemd. Maar meer vage omschrijving en plaats naam ofzo. Ik weet namelijk dat een ander forum veel problemen heeft gehad door een negatief bedrijven topic. Dus vandaar geen namen noemen aub. Behalven als de modjes vinden dat het wel moet kunnen :)

Groetjes Barry

Ben benieuwd

[quote author=Bear link=topic=1774.msg16230#msg16230 date=1117111115]
dan vooral de Nederlandse bureaus.
[/quote]

Dit geldt niet voor mij; ik ben zeer tevreden over mijn Nederlands bureau. Hoewel je veel negatieve ervaringen leest, wil dat nog niet zeggen dat alles slecht is.

Marco

Ik heb bv helemaal niets tegen immigratiebureau's, behalve dat ze erg duur zijn, en ik dit geld als het kan graag zou willen besparen.
Als dit niet lukt kan ik altijd nog overwegen een bureau in de arm te nemen.

Gr Wilbert

Ik heb wel een erg negatieve ervaring met een NL bureau: Buysse Immigration Consultancy.

Ik kreeg van datzelfde bureau van twee verschillende personen telefoontjes en brieven en emails en ik werd er gek van dat ik mijn verhaal alsmaar opnieuw moest doen !

En ze wilden bij voorbaat mij niet als klant aannemen en suggereerden dat ik misschien beter kon proberen naar Canada of zoiets te gaan ?  :x  :x

Ze hadden nota bene nauwelijks of geen informatie over mijn situatie.
Ik vond ze erg bevooroordeeld en ongemotiveerd !

Als ik naar hun geluisterd had zat ik nu niet in Australie met bijna een registratie, baan en visum op zak !  :evil:

Zo. Dat wou ik maar even kwijt !

Maar als het jullie bevalt..prrrrimaaa! Heb ik geen moeite mee !

Good on ya mate !  :wink:

Ingrid.

[quote author=brainysmurf link=topic=1774.msg16236#msg16236 date=1117113509]
[quote author=Bear link=topic=1774.msg16230#msg16230 date=1117111115]
dan vooral de Nederlandse bureaus.
[/quote]

Dit geldt niet voor mij; ik ben zeer tevreden over mijn Nederlands bureau. Hoewel je veel negatieve ervaringen leest, wil dat nog niet zeggen dat alles slecht is.

Marco
[/quote]

Dat is het hem juist ik leest vrij veel negatieven opmerkingen maar vrij weinig negatieven ervaringen....snap je wat ik bedoel?

Maar het eerste verhaal is igg binnen erg interessant.
@Aaussielover je zou ze eigelijk een kaartje moeten sturen. Met de groeten uit Brisbane EN NIET CANADA !!  :evil: :up:

[quote author=Bear link=topic=1774.msg16260#msg16260 date=1117116314]
Dat is het hem juist ik leest vrij veel negatieven opmerkingen maar vrij weinig negatieven ervaringen....snap je wat ik bedoel?
[/quote]

Ja, ik denk dat er hier nl. vrij veel zijn die eerst kijken wat een dergelijk bureau kost. Dan er achter komen dat ze het misschien zelf ook wel kunnen....en het vervolgens ook zelf gaan doen. En deze mensen hebben geen negatieve ervaringen met welk bureau dan ook, afgezien van het feit dat ze toch best prijzig zijn. Maar ze horen wel eens wat, dus dat is dan een negatieve opmerking.....dat kan verklaren waarom je veel negatieve opmerkingen hoort, maar weinig negatieve ervaringen.

Heb zelf een aantal keren met de TIG gesproken, ik moet zeggen dat ze best veel moeite voor je doen. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met puur en alleen relatie beheer. De kosten van een visum via een tussenpersoon zijn behoorlijk hoog.
Daarnaast heb ik ook een aantal keren per mail contact gehad met Alan Collet, deze was uiterst behulpzaam en heeft toch wel wat critische vragen gesteld om over na te denken en ook wel struikelblokken weggenomen.
Of ik uiteindelijk met een bureau in zee ga weet ik nog niet, komt tijd komt .......  (wijsheid).

Bedankt Bear!! Ik ben erg blij dat je deze topic hebt gemaakt. Nu hoef ik niet te leuren met mijn vraag maar gewoon even hier kijken.
Toppie!
Nicky

Hoi Allemaal,
wij zijn ook in zee gegaan met TIG, moet zeggen naar redelijke tevredenheid. Erg duur en een aantal keer op een (kleine) fout of vergissing betrapt, toch hebben ze veel moeite voor ons gedaan. Regelmatig in Amsterdam om papieren te (laten) certificeren (ook makkelijk) en zeer goed bereikbaar (wij regelen alles via Jannette in Bristol (UK)
Alleen hadden we nooit re regels kunnen doorgronden, op elke wanhoopskreet blijken zij toch weer licht aan de horizon te zien. Vandaar dat we vol vertrouwen zijn dat we eind dit jaar in Australie wonen!!
Succes met zoeken als je een bureau zoekt, de meeste hebben ook regelmatig voorlichtingsavonden. 

[quote author=Bear link=topic=1774.msg16260#msg16260 date=1117116314]
Maar het eerste verhaal is igg binnen erg interessant.
@Aussielover je zou ze eigelijk een kaartje moeten sturen. Met de groeten uit Brisbane EN NIET CANADA !!  :evil: :up:
[/quote]

Whahaha!  :-D Ja, dat vind ik eigenlijk wel een goed idee !   :loldevil:

Het is nu alweer een poosje geleden maar het staat mij nog zo goed bij hoe verontwaardigd ik was !

Ik vond het echt gewoon schandalig hoe snel ze mij afwimpelden na hun zg 'kansbeoordelingsformulier' !

Ik had me nota bene ook al ingeschreven voor hun informatiebijeenkomst op een locatie wat (voor NLse begrippen) nogal ver van Rotterdam af ligt ook !

Dat was dus echt een geval van  :shout: "NOU DOEI !!"

Greetings from Brisbane   :sunny:   :wink:

[quote author=eldie link=topic=1774.msg16283#msg16283 date=1117125547]
wij zijn ook in zee gegaan met TIG, moet zeggen naar redelijke tevredenheid.
Erg duur en een aantal keer op een (kleine) fout of vergissing betrapt, toch hebben ze veel moeite voor ons gedaan.
[/quote]

Ook met The Immigration Group heb ik geen goede ervaring. Het begon goed. Mijn tante migration agent was erg vriendelijk en behulpzaam. Inderdaad werd er erg veel tijd in mij gestoken. Ik kreeg snel antwoord op al mijn vragen (email).
Ik voorzag haar van alle benodigde informatie, waaronder mijn curriculum vitae.

Doordat ze een kostbare fout maakte mijn CV niet aandachtig te bestuderen en te realiseren dat ik geen HBO-V maar inservice opgeleide verpleegkundige ben, dreigde alles in het honderd te lopen !  :cry:

Ik heb al eerder over mijn slechte ervaringen met dit bureau geschreven:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1110.0

Ik voelde me ontzettend slecht begeleid,  :shout: werd niet gehoord in mijn vraag om hulp  :sleep: en ik kreeg absoluut geen andere opties aangeboden (die er dus, zo is gebleken, wel degelijk zijn !) dan mijn hele studie overnieuw doen !

Kortom: mijn advies: kun je het zelf regelen dan zou ik het zeker niet laten ! Toch zou ik TIG niet per se afraden maar ik zou wel adviseren om ontzettend op te letten of ze geen fouten maken of dingen over het hoofd zien.

Al vind ik het nog steeds belachelijk dat je zelf eigenlijk van alles en nog wat moet uitzoeken terwijl je juist een migration agent in de arm hebt genomen, omdat je zelf niet alles weet !

Ik weet nu wel beter...

Ingrid.

Ik maak weleens negatieve opmerking over een paar Nederlandse bureaus.
Dat komt omdat ik MEERDERE negatieve verhalen erover heb gehoord, anders zou ik niks zeggen(dit zijn vaak verhalen op het emigratieprikbord, van voor dit forum bestond).
Ik kan niet alle details herinneren, en heb ook niet altijd zin om het weer op te zoeken....

Eerlijk gezegd zie ik het nut van deze topic niet echt in. Als iemand een negatief verhaal neerzet, wil iedereen uiteraard weten welk bureau dat is. Ik vind zelf wel dat we die kunnen noemen, en ik denk dat dat wel kan... maar weet het niet zeker...

Iedereen zou ook gewoon aan deze thread kunnen toevoegen....??
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.0

:|

[quote author=Simone link=topic=1774.msg16338#msg16338 date=1117155176]
Als iemand een negatief verhaal neerzet, wil iedereen uiteraard weten welk bureau dat is. Ik vind zelf wel dat we die kunnen noemen, en ik denk dat dat wel kan... maar weet het niet zeker...
[/quote]

Ik vind ook dat als je zelf slechte ervaringen hebt met een bureau, je in je verhaal best de naam van het bureau mag vermelden. Is niets mis mee.

Ook nog even dan...

zoals ik in een andere topic heb vermeld heeft TIG, en dan met name JAn Friar, mij GRATIS ontzettend goed op weg geholpen. Anders zou ik nog steeds in de veronderstelling zijn dat mijn beroep niet op de SOL-list staat en niet begrepen hebben dat ik 5 bonuspunten voor de NL taal kon scoren........

Maar wat in elk bedrijf zo is: het bedrijf kan een goede (of een slechte) naam hebben, maar alles hangt en valt met de persoon met wie je te maken hebt....en persoonlijk ervaart iedereen ook dat weer anders. Maar ben het er ook wel mee eens dat wanneer een buro vaker in de publiciteit komt dan gezond is je wel vraagtekens kunt plaatsen...tcoh?

Gr. Sab

En o ja, George Lombard is ook altijd erg behulpzaam, eveneens GRATIS, met goede tips. Moet je natuurlijk niet elke dag 100 mailtjes de deur uit doen.... :wink:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1729.0

Ook hier weer iemand die absoluut niet tevreden is met een bureau in NL.....

[quote author=Maike en Antoine link=topic=1729.msg15530#msg15530 date=1116492627]
Beste allen die dit lezen,

Ben op dit moment ernstige frustratie nabij en bijzonder radeloos. Ons verhaal is als volgt: Na een bijzonder geweldige reis in Australie was ik ervan overtuigd dat daar een bijzonder leven te wachten stond. In mei 2003 zijn wij begonnen met zelf onderzoeken hoe we aan een visum konden komen. Heb enorm veel documenten doorgespit en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het voor ons voordelig zou zijn een migration bureau in te schakelen. Onze banen zijn niet per definitie duidelijk en de opleidingen ook niet optimaal. Dus om een heleboel ellende te besparen zijn we op zoek gegaan naar een agent. Zijn uiteindelijk terechtgekomen bij Migration Bureau in Amsterdam. Jullie voelen de bui wel hangen..... In November 2003 officieel in zee gegaan. Het is inmiddels mei 2005, wij zijn €8500 armer en twee jaar verder en hebben werkelijk nog helemaal niets. BIj het kennismakingsgesprek zijn vage vragen gesteld en achteraf gezien had ik het op mijn eigen manier wel goed kunnen doen. Door de foutieve informatie die wij hebben ontvangen zijn wij nu dus enigszins radeloos. Kan iemand ons  helpen aan een adres van een migration agent bij voorkeur in Australie of een bureau in Nederland/Belgie waar iemand wel tevreden over is? Dat wij een berg geld moeten betalen is het probleem niet, maar je verwacht natuurlijk wel dat je op een correcte manier behandeld wordt en dat men de nodige expertise heeft om jouw situatie in te schatten.  En heeft iemand nog tips voor reclamatie? Ook wij hebben een brief ontvangen van de directeur maar daar nog niet op gereageerd omdat wij toen nog het (blinde en naieve) vertrouwen hadden.

Please help ons!!

Groetjes,
Maike en Antoine
[/quote]

Dit kijkt wat makkelijker, Maar mening verschillen. Uiteindelijk staat er in ergens in het topic dat ze een negatief Asses hadden. Dat is helaas erg teleurstellend maar kan gebeuren. Of dat het door het bureau komt dat staat er niet duidelijk in en weten hun alleen. Ik blijf erbij dat dit samen met velen anderen opmerkingen een vaag verhaal is.
Tnx anyway Annemiek :up:

Back