Net nieuw op dit forum!

ondernemertje

New Member
He,he even er inkomen hoor!Ik heb wel heeeeel veeeel gelezen,en dacht:Zo,nu maar even mij in laten schrijven!
Wij zijn bezig met het visum voor Australie,en ik moet zeggen dat we het best wel dubbel vinden allemaal!
Aan de ene kant willen ze mensen,en aan de andere kant wordt het zo moeilijk gemaakt!
Wij vinden dat ze gedeeltelijk gelijk hebben,maar ook wel heel erg overtrokken,wij willen wel graag,maar hebben ook erg onze twijfels,juist....omdat het niet zo makkelijk is!
Ook hier moeten we gewoon werken en ons staande houden,maar al dat papierwerk wat je er ook nog is bij moet doen,denk ik dat een hoop goeie hardwerkende mensen gewoon zeggen:Bekijk het maar!!!
Nogmaals.....wij hopen dat d.m.v dit forum dat we er een beetje zin in krijgen,en dat er meerdere mensen zijn die even een oppeptalk nodig hebben,dat we elkaar kunnen stimuleren!

Groetjes,ons gezinnetje!

Ha Gezinnetje,

Heel herkenbaar hoor. Heb ook al op meerdere plaatsen op dit forum m'n twijfels en angsten geventileerd. Dus van harte welkom.
Voor ons (mij) is het ook dubbel. Enerzijds natuurlijk aantrekkelijk om in ander (fantastisch mooi) land je hebben en houden te gaan opbouwen. Aan de andere kant: zoals je zegt gaat ook daar de wekker af en moet je uiteindelijk met jezelf verder en dan dit keer zonder familie en vrienden want die laten we allemaal achter....mmmmm.... Ik ben soms ook een beetje het enthousiasme kwijt als het me weer eens allemaal naar de keel vliegt... gewoon rustig doorgaan. Ben er wel uit dat Australie gewoon een leuk land is. Mijn twijfel ligt dus zeker niet naar waar we naar toe gaan, maar wat we achterlaten. Misschien kun je proberen, net als ik, om de stap wat minder definitief te definieren...m.a.w. niet te ver vooruit kijken. Ik ga er vanuit dat we het twee jaar proberen. Is het helemaal te gek, dan blijven we. Is het niet te gek, dan gaan we retour. Kortom, we zien wel!

Anyway, good luck! Hoe ver zitten jullie al in de procedure? Welke, welk beroep, waar ga je naar toe, wie is "ons gezinnetje". Enz. M.a.w. vertel eens wat  :up:

Groet,
Kath

Welkom op het forum.

Het is inderdaad erg veel werk, maar naar mijn mening wel de moeite waard. Dat zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om af te haken. Tuurlijk heeft iedereen wel eens zijn/ haar twijfels en moeilijkheden, maar uiteindelijk weet je wel waar je het voor doet.
Het is veel werk, maar ik heb alles naast mijn werk gewoon kunnen doen en dat was best te doen. Ja het heeft me inderdaad wel veel tijd/ geld gekost, maar daar hoop ik uiteindelijk een visum voor terug te krijgen en dan is het alles wel waard geweest!

Succes  :up:

Nou Ondernemertje!. Met je Nederlandse ervaring in bureaucratie, regeltjes en papier werk ben je uitstekend uitgerust voor Australie! Want hier is dat zeker niet minder..... Maar: het is warmer, ruimer, vriendelijker, - soms - goedkoper, meer ontspannen. En dan moet je de rest er maar bij nemen!

Hallo ondernemertje,

Kan je gedachten helemaal volgen. Wij hebben dezelfde ervaring. Ellen is nu als verpleegkundige aan het werk, wat haar goed bevalt. Maar als je het hele visaproces bekijkt en het administratieve gebeuren hier dan zijn wij beiden tot de conclusie gekomen dat dit stukken professioneler en secuurder kan.
In contacten met DIMA en nursingboards veelvuldig geen antwoord/ verkeerde antwoorden/ vergeten op te sturen? niet ontvangen ect. Wij waren zeer blij met onze emigratieagent die vanuit Australië veel zaken heeft kunnen regelen.

Momenteel heb ik allerlei contacten met diverse instanties voor een baan en het zal je niet verbazen dat het hiervoor geschreven proces zich herhaald.

Wij zijn voor een skilled independent visum gegaan. Echter hier op dit forum zul je wel gelezen hebben dat wij niet de enige zijn.

Maar gewoon volhouden het is de moeite waar!!

En voor Kathleen

Jouw gevoel is heel herkenbaar. Wij zijn voor het avontuur gegaan en wonen hier nu een half jaar. Prachtig land/heerlijk klimaat en aardige mensen. Maar hebben in Nederland ook veel om te missen.
Inderdaad niet te ver vooruit kijken gewoon ervoor gaan en het allemaal ervaren!!

groeten Wim

Hallo allemaal,

Welkom op het forum  :hi:

Er zijn genoeg mensen hier om jullie te stimuleren  :up:

Groetjes,
Susan en gezinnetje

Hoi Ondernemertje,

Welkom op het forum.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat Australie wel het recht heeft om het ons een beetje moeilijk te maken.
Ten slote zijn wij degene die zo graag daar willen gaan wonen (anders begin je er niet aan). En daar zijn
natuurlijk een aantal hele goede redenen voor die hierboven ook al werden genoemt zoals: het klimaat en de ruimte.
Omdat heel veel mensen graag naar Australie willen verhuizen kan de overheid het zich permiteren het ons moeilijk te
maken zodat zij er zeker van zijn de mensen binnen te krijgen die ze willen hebben (dit ondanks dat ze ook echt mensen nodig hebben)
Dus mijn advies is om je op die manier op te stellen tegen over de hele visum aanvraag maar ook met bijvoorbeeld het
vinden van werk. Dus probeer altijd te laten zien wat jij er allemaal voor over hebt om daar te kunnen gaan wonen of werken.

Dit advies kreeg ik overigens van mijn vader toen ik door de bomen ook even het bos niet meer zag.

Veel Succes met alles!

Groetjes

Miranda

He he,vanaf gisteren bezig met het zoeken van hoe ik terug moest antwoorden(nou ja!!).
Dat zal straks wat worden met de ielts test,hahahahaha!
Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen,daar wordt je weer vrolijk van,en dan te bedenken dat je weleens het idee heb,dat je er alleen mee bezig bent,maar nee nee,nog meerdere voor ons!
Wij zitten net in het begin,de 1e betaling gedaan,voor een Skilled visum,als we dan toch gaan,willen we de keus hebben om ons eigen gang te kunnen gaan in Australie!Mijn mannetje neemt zijn jarenlang ervaring mee als loodgieter en timmerman!
Wij hebben 2 kids,eentje van 4jr,en 6jr!Wij zijn al gewend met het wonen in het buitenland,vandaar dat we weer door het vuur bevangen zijn!
Het is goed dat het nog even duurt met het visum,want dan kunnen we ons orienteren,en.....nog belangrijker....even flink potten!
Als het dan even niet zo loopt,zoals je wilt,dan heb je toch wat achter je!
Het is heerlijk om jullie ervaringen en reacties te lezen,dan weet je weer waar je het voor doet!
Nou nog bedenken waar we onszelf willen vestigen,het is overal zo mooi!!
Maar...volgens mij moet ik dan weer een vraag stellen,nou...dat ga ik dan maar es doen,hihihihi!
groetjes,ons gezinnetje.

@ Wim, thank you!! Heb soms het gevoel dat ik een van de weinigen ben die toch wel een aantal kanttekeningen plaatst bij het vertek. Is goed om stil te staan bij de andere kant van de medaille, toch!? Anyway, thanks again!

@ ondernemertje: good luck! Zal nog wel even duren, maar ineens is het zover. Welk migratiebureau hebben jullie of doe je het zelf?

Groet,
Kath

Hoi Kath, hier de man van ondernemertje. Wij hebben move2australia die voor ons het visum aanvraagt. Wij gaan overigens voor het skilled independent. Uiteindelijk vind ik de moeite die ik er voor moet doen best meevallen, maar ze vragen wel tot in het absurde toe de allervreemdste dingen die in principe niets met emigreren van doen hebben. Daarbij zijn de kosten om er heen te gaan, naar mijns inziens ook onnodig hoog, door alle documenten die je hier moet laten beedigen enz.enz. Maar desalnietemin hebben we er erg veel zin in, en is eigenlijk de hoofdzorg waar we naar toe zullen gaan. Dus, we zien het wel, want we hebben nog minimaal 8 maanden te wachten, daarna zullen we het wel weten.

groetjes Jeroen

Ja, het kost klauwen met geld, notarisje hier, kopietje daar, verklarinkje zus, uittrekseltje zo en dat 100 keer. Ik kan me wel voorstellen dat Australie de lat wat hoog legt. Wat me meer ergert is dat ze in Nederland hebben geroken dat er geld te halen valt bij migranten in spe, die hebben per slot van rekening niet veel te kiezen, je zult de documenten toch moeten aanleveren. Kleine tip: laat documenten in drievoud opstellen (bv. referenties van werkgevers), en als je naar een notaris moet voor een stapel kopieen, laat direct alles twee keer doen (voor het geval je boeltje kwijtraakt maar je zult ook vaker dan eens hetzelfde document moeten inleveren). En: als je nog diploma's moet laten vertalen, bel de instituten zelf, vaak willen ze kosteloos een Engels exemplaar aanleveren. Anyway, veel succes met het proces!

Kath

Back