Net opgestart met het idee..

New emigrant

New Member
Beste lezers,

Na al eerder naar Australië te zijn geëmigreerd hebben mijn vrouw en ik het plan opgevat om dit nogeens voor een laatste keer te doen. We kunnen onze ware naam nog niet prijs geven omdat nog niemand om ons heen weet van deze plannen. Vooral voor de oudjes in de familie in Nederland zou de schrik te groot zijn, maar we willen in deze beginfase ook nog geen problemen veroorzaken op ons werk hier.
Onze schatting en hoop is dat we binnen nu en 2 jaar de stap zullen kunnen verwerkelijken. Momenteel wonen en werken we in Zweden en anderhalve week geleden zijn we terugggekomen van vakantie in W-A.

Hopenlijk kunnen we wat opsteken van de ervaringen die anderen hebben opgedaan onder de huidige immigratieregels van Australië.

New emigrant (and wife)

Welkom :) Mag ik vragen waarom jullie destijds weer weg zijn gegaan? Of wordt het dan te persoonlijk/herkenbaar. Inderdaad verstandig om voorzichtig te zijn :up:
Is het plan om daar voorgoed te blijven of weer voor een paar jaar?

Welkom :) Mag ik vragen waarom jullie destijds weer weg zijn gegaan? Of wordt het dan te persoonlijk/herkenbaar. Inderdaad verstandig om voorzichtig te zijn :up:
Is het plan om daar voorgoed te blijven of weer voor een paar jaar?

Het was mijn vrouw die het allemaal minder zag zitten destijds in Australië, voor mij kwam Australië altijd al vooraan. Zij was het ook die een paar weken geleden in W-A te kennen gaf dat ze nu wel daarheen zou willen emigreren, dit was voor mij onverwacht en ook zonder ook maar enige druk van mijn kant. Het gaat om permanente vestiging in de Perth omgeving.
In de nabije toekomst wordt het even hard werken om stukje bij beetje alle punten van de emigratielijst te kunnen afvinken. De Visas zijn het grootste struikelblok nu; dat we tegen de 60 jaar zijn is daarbij geen voordeel. "not eligible" is het standaard antwoord wat we telkens te zien krijgen als we een online "questionnaire" invullen voor een "Skilled Work Visa". Mijn eerdere 6 jaren in Australië lijken ook geen invloed te hebben op een visumtoekenning, wij zullen dus via nog een andere visumdeur binnen moeten komen!

New emigrant.

Hoi, welkom.

Veel succes met de procedure. Ik hoop voor je dat het lukt. De maximum leeftijd is geloof ik ergens in de vijftig, maar wellicht zijn er 'retirement' uitzonderingen. Of misschien heb je wel een hele bult geld bij je, dan kunnen er ook soms nog wel deuren open gaan, bijvoorbeeld een business visum.

Hoi, welkom.

Veel succes met de procedure. Ik hoop voor je dat het lukt. De maximum leeftijd is geloof ik ergens in de vijftig, maar wellicht zijn er 'retirement' uitzonderingen. Of misschien heb je wel een hele bult geld bij je, dan kunnen er ook soms nog wel deuren open gaan, bijvoorbeeld een business visum.

Bedankt!
Wat ik in ieder geval heb is proficiency in de taal en familieleden die garant willen staan. Natuurlijk komen we niet met lege zakken aan, maar het is de vraag welk bedrag men graag wil zien om invloed te hebben op de toelating. Verder kom ik niet om bij de pakken neer te zitten, het is mijn bedoeling om door te werken tot een leeftijd van minstens 67 of 70 als dat kan. Momenteel voel ik me 45 en doe ook niet onder voor mensen die 15 jaar jonger zijn, maar ja in de papieren die moeten worden ingevuld bestaan geen opties om dit soort zaken aan te geven!

'k zal kijken of er threads zijn over het onderwerp "eisen".

New emigrant.

Back