New in Melbourne

Mo&Skippy

New Member
Hi Dutchies,

Na veelvuldig op dit zeer handige forum te hebben rondgezworven en veel handige tips te hebben gelezen, vind ik het nu tijd om ons ook voor te stellen. Ik ben afgelopen vrijdag samen met mijn Australische man in Melbourne aangekomen. Ik ben de gelukkige bezitster van een permanent spouse visum (heeft ca. 7 maanden geduurd).

Mijn man heeft jarenlang in Nederland gewoond en heimwee got the better of him dus zijn we nu (as we speak) in Melbourne :)
Gelukkig woont mijn man's familie in Melbourne dus daar logeren we nu (Oakleigh South)
Het is na het verkrijgen van mijn visum best snel gegaan en ik bevat het nog steeds niet helemaal dat ik nu daadwerkelijk hier in Melbourne zit...

Ik ben al eerder in Australië geweest en het voelt nu net zo goed (zo niet beter) als de eerste keer in Oz. Wat een ruimte en vriendelijke en relaxte mensen! En dan ben ik hier nog maar 2 dagen en heb nog steeds last van mijn jetlag... Gaat alleen nog maar beter worden!

Ik heb hier op dit forum gelezen dat er behoorlijk wat Dutchies in Melbourne zitten en het lijkt mij erg leuk om you clockies in Melbourne te ontmoeten. Ik zit zo boordevol (praktische) vragen over dit prachtige land!
Mijn (nieuwe) familie hier is a big help maar ik hoor graag ook de ervaringen van mijn medelanders die dit al hebben meegemaakt of in hetzelfde schuitje zitten..

Ik hoor graag van jullie en alvast dank voor je reactie!

Mo (new clocky in town) :)

Veel succes Mo in Melbourne e.o.! Ben wel benieuwd wat je in Australië gaat doen. En nu uit praktische overwegingen voor Melbourne gekozen ivm familie?

Welkom en succes & plezier met het settelen. Hoop dat je veel goede tips krijgt en in contact komt met wat Nederlanders. Ik heb ook begrepen dat er in die omgeving wel wat Nederlandse verenigingen of borrels zijn, maar waar precies weet ik dan weer niet... misschien effe googelen? :)

Hoi Mo

Dit is de link naar de jongeren borrel in Melbourne. Eerste vrijdag van iedere maand

http://www.meetup.com/Dutchies-in-Melbourne/events/144074752/

Zag dat je 'Dutchies in Melbourne' op facebook al gevonden hebt.

Koop een keer het Nederlandse krantje 'Dutch Courier' bij de newsagent. Hier staan alle verenigingen in, informatie over de aankomende Sinterklaas vieringen, voorbereidingen voor het Nederlandse Festival in Februari, waar je Nederlandse lekkernijen kan kopen etc.

Heel veel plezier in Melbourne

Sidonia

Ha Mo, ik zit hier bijna 10 jaar met mijn Aussie vrouw en we hebben nu net onze eigen kleine clogwog op de Melbournse bodem gezet. We willen best een bakkie doen en dan vraag je maar raak.

Hi,

Er zitten ook veel Nederlandse ondernemers en werkenden in de Netherlands Chamber of Commerce Australia. Die tip kreeg ik toen ik even op bezoek was in Melbourne en wilde spreken met mensen die daar ook woonden en werkten. Erg vriendelijke mensen daar.

http://ncca.com.au/

Ha Mo, ik zit hier bijna 10 jaar met mijn Aussie vrouw en we hebben nu net onze eigen kleine clogwog op de Melbournse bodem gezet. We willen best een bakkie doen en dan vraag je maar raak.

Hoi Suske,
Bedankt voor je reactie. Dat lijkt me leuk! Waar wonen jullie in Melbourne? En kan ik je persoonlijk een bericht sturen?

Groet,
Mo

Ha Mo,

dat kan je pas na een bepaalt aantal posts op het forum, geloof ik. Maar ik heb je net een PM gestuurd...

Ha Mo,

Welkom op het forum en goed te horen dat je aankomst in Australië zoveel positieve energie losmaakt. Ik vertrek zelf pas over 4 maanden en heb er onwijs veel zin in, maar vind het ook wel enorm spannend worden nu het dichterbij komt!

Back