New member and.....................a question

Thom

New Member
Hello everyone,

Zoals velen ben ik via emigratie.nl op deze website terecht gekomen en na een poosje werden er al meteen 4 vragen van me beantwoord. dus heb ik besloten me lid te maken en mem meteen even voor te stellen.

Ik ben Thom en woon in antwerpen, idd uit het belgiëland. Ik naam aan dat dat geen probleem is :? ?
Ik heb engels in mijn bloed zitten doordat mijn moeder geboren is in de UK en daar tot haar 7 is blijven wonen. Ze heeft echter geen brits paspoort (tja).
Mijn broer vertrok ooit op wereld reis en is in Oz blijven hangen en werkt daar nu al voor 7 jaar. Ik ben hem eens gaan bezoeken voor 3 maanden en sindsdien was Oz nooit ver uit mij gedachte. Sinds kort heb ik weer kriebels gekregen om te verhuizen (een familie trekje :)

Ik heb al vernomen dat een skilled imigration 1j tot 2 jaar kan duren? niet?

Mijn volgende vraag :"Ik zou graag willen werken in australia voor enkele maanden of een jaar. Niet op een boerderij maar als leerkracht of ander echte job. Hoe doe ik dat?"

Ik wens iedereen veel succes met hun plannen en hoop dat iemand me hiermee kan helpen



Thom
 
Thom said:
Mijn volgende vraag :"Ik zou graag willen werken in australia voor enkele maanden of een jaar. Niet op een boerderij maar als leerkracht of ander echte job. Hoe doe ik dat?"

Ha Thom,

Welkom op het forum!

Volgens mij is dit een lastige...
Als je voor een paar maanden tot een jaar wilt gaan dan is een working holiday visa meestal een goede optie. Die geldt nml voor een jaar en je mag dan ook in Aus werken. MAAR je mag slechts 3 maanden bij één werkgever blijven. Dus om dan een echte baan te vinden zal heel lastig worden.

Misschien dat één van de andere leden nog een beter idee heeft, ik weet niet zoveel af van visa's mbt skills/jobs etc.

Succes!
 
thx,

Ik ben hier als een razende zot alle mogelijke info aan het verzamelen.
Ben 28 en heb besloten om voor men 30ste toch enkele maanden terug te keren naar Oz om daar de werksfeer eens te proeven en het echte leven. Toen ik er 5 jaar geleden naartoe gin was dat in een vakantiesfeer.

Ik weet ook niet goed waarom ik zo nodig wil verhuizen maar mss zit het idd in het bloed. Is het daar wel zoveel beter? Kan ik daar een job vinden?
Die vragen leveren me vooral overdag veel zweet op.

thom
 
Volgens mij moet je als leraar daar snel een baan kunnen vinden, maar dan wel in de regionale/afgelegen gebieden. Ik weet wel dat een Australiër die als leraar aan de slag gaat, voor tenminste 2 jaar in dat soort gebieden, een premie van AUD 10,000,= krijgt. Of dat ook geldt voor migranten weet ik niet, maar ik denk ook van niet. Je kunt het altijd proberen.
 
Hoi Thom,


Welkom op het forum!

"Thom said:
Ik ben Thom en woon in antwerpen"]
Tuurlijk is dat geen probleem :D. Ook Belgen zijn meer dan welkom!

Groeten,
Louw
 
Back
Top