New visa application charges

Woeps!! Gaat flink omhoog precies. Ik vind wel niets over PR of kijk ik daarover ?
De werkgever van mijn vriend wil ons nomineren (jammergenoeg niet betalen) voor een PR visum. Is dat per persoon te betalen of per gezin? Nu staan we samen op een 457.
 
Dus een permanent visum voor een gezin met 2 kinderen kost iets van een 6000 dollar als ik het goed begrijp?!
 
Pfff das wel even slikken zeg de kosten voor ons als gezin verdubbelen! En ik vond 3.000 AUD al een boel geld voor een aanvraag, nu gaat het over 6.000$! Maar goed dat de dollar zo gezakt is de afgelopen maanden!
 
Beste forumleden,


Voor de reeds ingediende aanvragen zullen de tarieven niet veranderen.
Verder is dit een voorstel van dat DIAC, dat (indien het wordt aangenomen) geleidelijk zal worden ingevoerd. Het is dus niet zo dat de tarieven voor alle visasoorten per 1 juli a.s al zullen worden verhoogd.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Forumleden,


DIAC heeft de ‘visa application charges’ toch per 1 juli drastisch verhoogd.
Het was de verwachting dat deze verhoging geleidelijk zou worden ingevoerd, maar deze is nu meteen al ingevoerd.



Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Last edited:
Dit is het rechtstreeks gevolg van het falend beleid van de huidige ‘Labor Government’ ten aanzien van de illegale bootvluchtelingen, waardoor de kosten die aan hen worden uitgegeven de pan uit zijn gerezen en DIAC een gapend gat in zijn begroting heeft. En wie mag daarvoor opdraaien? Inderdaad, de mensen die op een legale manier het land binnen komen. :(
Beste Rob, jouw bijdragen worden altijd zeer gewaardeerd omdat ze feitelijk en hulpvol zijn. Vanwege jouw positie als migratieagent met kontakten in DIAC worden jouw bijdragen dan ook als waarheid aanvaard. Maar het bovenstaande is een persoonlijke politieke opinie die compleet ongefundeerd is. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke bijdragen, vooral vanwege de hierboven beschreven positie, en het zeker niet met je feitelijke bijdragen moet gaan vermengen. Als je toch in discussies wilt deelnemen, dan wil ik je aanbevelen om dat als persoonlijke mening te kwalificeren zodat we het kunnen onderscheiden van de feiten.
 
Beste Forumleden,


We zijn de schrik van de prijsverhoging van 1 juli jl. nog niet te boven of de volgende komt er al weer aan.
Per 1 september worden de 'Visa Application Charges' (VAC) weer verder verhoogd.

Voor de GSM visa betekent dit:
  • VAC hoofdaanvrager van $3060 naar $3520
  • VAC gezinslid (18 jaar of ouder) van $1530 naar $1760
  • VAC gezinslid (jonger dan 18 jaar) van $765 naar $880
Het kan dus interessant zijn om indien mogelijk de visumaanvraag nog voor 1 september in te dienen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Net nu WA heeft aangekondigd dat temporary residents 4,000 per kind, per jaar, moeten gaan betalen voor public schools... Kan me niet aan de indruk ontrekken dat Autralië liever geen immigranten meer heeft
 
Dat gevoel krijg ik ook!
Vriend heeft het even uitgerekend hoeveel het zou kosten om eventueel PR te worden... Meer dan 5000$.. pfioew!
 
Back
Top