Newbie here

Ceska

New Member
Hi allemaal,

Ik ben Ceská (Laura) 29 jaar en op dit moment woonachtig in sydney - australie.
Ik zit hier momenteel op een Working Holiday Visa en ben er mee bezig om me hier te gaan vestigen.
Het is allemaal zo moeilijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dat ik via iemand op deze site terecht ben gekomen. Ik zal in de bijbehorende fora mijn vragen stellen :)

Zover ik kan zal ik ook andere proberen te helpen.

Hoi Ceská, welkom!
Je kunt proberen een werkgever te vinden die je wil sponsoren, of je kunt een gewone procedure beginnen.
Maar misschien nog wel de snelste manier is een Australische partner vinden:D.

Op de site www.immi.gov.au kun je alle informatie vinden.
Succes!

Lekker veel lezen, dan worden veel vragen wellicht al beantwoord. Kom je er dan (nog) niet uit horen we het wel.

En: Welkom!

Welkom op het forum!! Heb je al enig idee op welk soort visum je zou willen proberen te blijven?

Welkom Ceská! Bijzondere naam, wat betekent het? Net als Gwen ben ik ook benieuwd op welk visum je graag in Australië zou willen blijven?

bedankt voor de reacties allemaal :) heb al veel gelezen weet een hoop, maar het maakt het er soms juist lastiger op. heb een topic geopend in emigratie forum met mijn "situatie"

Ceská is mijn bijnaam; het betekend Tsjechische en ik ben half tsjechisch :)

visum is nog een vraag welke, maar dat heb ik in mijn andere topic verteld :)

Welkom!

Ik weet niet precies of de regels zijn veranderd maar ik (ook 29 jaar) ging in een regionaal gebied werken op een working holiday visum en kon naar 1 maand permanent verblijfsvergunning aanvragen, nadat mijn functie werd genomineerd in een bepaalde klasse.
Dit werd gedaan doormiddel van Regional Sponsored Migration Scheme (subclass 857), nu is dat de 187.

Het is eigenlijk vrij makkelijk, want het bedrijf huurt een emigratie agent in uit de regio en alles wordt geregeld voor je.
Heb toen medicals en IELTS gedaan, verklaring van goed gedrag en geboorte certificaat moeten regelen. Toen was ik in eens permanent resident :).

Kat in het bakkie dus!

Dus het advies wat ik kan geven is zoek een werkgever in een regionaal gebied en controleer even op immi.gov.au welke functie je het beste op kunt solliciteren om die PR te krijgen.
Ik werk als SMP Project Manager maar we hebben mijn functie als Civil Engineer Technician genomineerd, omdat dit de meest eenvoudige weg naar PR was, ondanks dat ik deze functie helemaal niet had.

http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/index/visas/subclass-187/ onder meer information is booklet 5 te vinden, waar het een en ander instaat.
Beste is om een werkgever te vinden, de rest komt allemaal goed.

Succes.

Back