Newcastle

MicNic

XPdite Sponsor
Wie heeft er ervaring met het wonen en/of werken in Newcastle en kan mij daar wat meer over vertellen?

Michel
 
Heb daar niet officieel gewoont, maar ben daar wel bij elkaar zo'n 4 maanden verbleven (church street, en suburb dudley). Ook redelijk aantal huizen van binnen gezien in de omgevingen (Dudley, Redhead, Charlestown, Hamilton, BroadMeadow en Belmont). Zoals overal in Australia volgens mij, hoe verder je van het water af gaat zitten hoe goedkoper/rommeliger de buurt. Wat zou je willen weten?

Qua werk: toen ik er voor de eerste keer kwam was het voornamelijk een industrie stadje had ik het idee, waarschijnlijk vanwege de staalfabrieken van BHP, al kwam ik nooit iemand tegen die daar werkte. Later zijn die fabrieken gesloten, redelijk wat werkloosheid ontstond er toen, merkte het wel een beetje, maar de laatste keer dat ik er was (vorig jaar) merkte ik er niks meer van. Waar ze hun geld mee verdienen, geen idee! The usual denk ik dan: visserij, scholen, universiteit, ziekenhuizen, winkels, televisie station, trade.. voor bureau werk moet je er niet wezen lijkt me (als geen overheidswerk dat is). Internationale bedrijven heb ik daar niet gezien. Weet niet of het klopt, maar kreeg het idee dat de handenarbeiders behoorlijk goed verdienen, dus zeg maar de loodgieter, timmerman, huizenbouwers, etc. (misschien verdienen ze niet echt veel, maar laat ik het zo zeggen, ze kunnen in ieder geval wel zeer mooie huizen voor hunzelf bouwen)



hummin
 
Okay, bedankt voor de info. Sinds Nov 2004 zijn de plannen iets gewijzigd en zitten we vanaf september in Adelaide.

Michel
 
Back
Top