Nice to meet ya: Jacqueline en Hans

Hallo Allemaal,

Wij zijn Hans en Jacqueline en hebben reeds een paar jaar ons permanent resident visa maar zijn pas 01 april dit jaar (2007) naar Australie verhuisd. We wonen in Brisbane, Queensland, om precies te zijn in Bardon.

Het bevalt ons prima hier! Onze banden met Nederland zijn nog niet helemaal afgesloten: Jacqueline moet voor haar werk gemiddeld 1 x per maand terug naar NL. Vermoeiend maar wel fijn dat ze dan koffers vol met lekkers mee terug kan nemen!

We hebben Brisbane al aardig ontdekt, zijn al een paar keer uit geweest, gaan overal en nergens uit eten (heeeeeerlijk eten hier!), proberen zo vaak mogelijk te gaan duiken (voornamelijk Byron Bay omdat dat zo lekker dichtbij is!)  maar merken nu toch dat het moeilijk wordt om echt vrienden te maken. Hans is net 40 geworden, Jacqueline is 38. We hebben geen kinderen en willen die ook niet; dit maakt het zo mogelijk nog moeilijker om gelijkgestemden te vinden aangezien Australie dit jaar zijn grootste babyboom ooit beleefd.....  :oops:

We zijn inmiddels al aardig gewend aan de temperatuur, hebben de busroutes al aardig onder controle, beheersen al wat Australische slang, hebben sinds kort een barbie op het deck en gaan onze eerste Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw in Australie tegemoet! We zijn erg benieuwd hoe dat hier gaat worden!

Hopelijk kunnen we nog veel leuke dingen en tips oppikken op Xpedite, het ziet er leuk uit, we zijn benieuwd!

C ya  :later:

Hans en Jacqueline

:hi:

:)

Leuk dat jullie er al wonen. Wel apart, 1 keer per MAAND terug. Is nogal wat! Waarom, als ik vragen mag? Heb je daardoor niet JUIST het idee dat je tussen 2 werelden inzit?

Verder; het sociale gebeuren, tja. Dat lijkt me moeilijk. Ben zelf 24 en woon nog in R'dam, hoop er te zijn als ik 25 ben. Zal voor mij geen probleem zijn. Kan maar 1 tip geven; ga beiden op een sportclub. Oh, nog een tip: nodig persoonlijk je hele buurt uit voor een BYO BBQ :)

Succes..

Welkom Hans en Jacqueline!
Jullie zitten er al, lekker hoor. Wij hebben vrienden in Brizzie wonen en die klagen al als het 25 graden is, hahaha. Zou ik zo aan kunnen wennen. Wij zijn van plan om naar Sydney te gaan, ietsje kouder.

Grappig dat Jacqueline zo vaak terug moet. Zal wel zwaar zijn zo veel vliegen (business class? Lijkt me zooo lekker een keer te doen).

Veel plezier hier,
Dijnnas

Welkom hoor.. Er zijn er meer hier (op dit forum) die een BK-stel zijn (Bewust Kinderloos ;-) ). Mocht je eens in de buurt van Perth komen, komen jullie maar een lekker bakkie doen ;-).

Hi,

Bedankt voor jullie "welkommetjes"!

Hans en ik zitten allebei al op sporten: Hans op fitness (4 x per week) en Jacqueline op Bikram yoga (5 x per week). Maar toch bedankt voor de tip ;-)......

Een buurt BBQ zit er niet zo in, blijkbaar wonen we in een "goede" buurt (we hebben ook zo maar wat op de gok gekocht en wisten wij veel....) en daar werkt iedereen, druk druk druk. Alsnog een stuk relaxter dan in NL, dat dan weer wel, maar toch..... De buren aan de ene kant hebben een klein kindje en hebben we al over de vloer gehad voor een etentje maar we hebben niet echt veel met elkaar. Leuk voor af en toe een drankje enzo maar het zullen geen dikke vrienden worden. De buren aan de andere kant zijn net verhuisd en hebben hun huis verhuurd aan een stel met 4 (!) kids die in de buurt alhier hun huis laten bouwen. Hebben we dus ook niet echt veel aan.....

Dat Jacqueline elke maand naar NL moet is op zich geen probleem, maar leuk is anders. Ze werkt bij de KLM  :plane: en nee, vliegt helaas geen business class...... Ze gaat ook nog eens "indien plaats beschikbaar" dus als de vlucht vol is istie vol en blijft ze staan. Uiteraard zit ze wel eens business class maar daar merkt ze niet veel van: ze slaapt de complete 12 uur!

De temperatuur hier is helemaal te gek.  :up: We hebben uiteraard wel airco in huis maar die hebben we dit jaar nog maar een keer of 5 aan moeten hebben toen het kwik boven de 30 kwam. Hoe langer we hier zitten hoe meer we eraan raken gewend.

We blijven goed zoeken naar gelijkgestemden in Brissie (Perth is nou NET weer te ver maar toch bedankt!)

Hans & Jacqueline

Klinken niet echt als teamsporten.. ;) Misschien een andere sport? Of ga er een kroegsport bij doen: darten, sjoelen, dammen, kaarten.. weet ik veel.. ;) Vaak wat socialer. En heb je geen leuke mensen via jullie werk?

Heb je geen leuke hobby die je kan delen met anderen? Of ga vissen.. :) Ik kwam tijdens het vissen altijd mensen tegen.

He Luuk,

Nee, dat klopt, zekers met yoga ben je nogal met jezelf bezig...... En laat ik het over fitness maar niet hebben met dat spierengerollerij!  :grin:

Eerlijk gezegd zijn we niet zo van de teamsporten, euh.... valt duiken onder een teamsport? Geloof het niet he?

Wel gaan we veel uit dus we komen echt wel wat mensen tegen maar het zijn allemaal oppervlakkige contacten. Op het bedrijf van Hans werken voornamelijk Internationale mensen, dus veel Engelsen, Brazilianen, Ieren, Spanjaarden, Indiers, etc.... Wel heel leuk maar die hebben ook allemaal hun eigen wereldje.

Ik hoorde van Juf Rebekka dat er aanstaande donderdag in Brisbane een borrel is van Xpedit leden dus daar gaan we zeker naartoe. Ik ben benieuwd wie we daar allemaal tegen komen!

Vissen klinkt inderdaad wel leuk, ik vraag me echter af of Hans daar wel geduld voor heeft.....  :wink:
Ik heb vroeger aan zeevissen gedaan met mijn vader maar da's al weer zo lang geleden!

Jacqueline

Vissen in Australie is: bij een kampvuurtje met een biertje in je hand naar de golven luisteren en genieten van de zonsondergang. En af en toe vang je wat.. ;)

[quote author=brissiegirl link=topic=7975.msg103749#msg103749 date=1196326348]
Ik hoorde van Juf Rebekka dat er aanstaande donderdag in Brisbane een borrel is van Xpedit leden dus daar gaan we zeker naartoe. Ik ben benieuwd wie we daar allemaal tegen komen!
[/quote]

Even voor de volledigheid  :smile:, de jongerenborrel wordt georganiseerd buiten XPdite om. Maar er komen wel mensen van XPdite. :D

Tot donderdag!  :up:

Back