niet echt nieuw meer

Fritsie

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik kijk al een tijdje rond op dit geweldige forum. De reden dat ik ons niet meteen in het begin heb voorgesteld is dat de meesten van jullie al lang in Australie zullen zitten op het moment dat wij (Nicole en ik) het emigratieproces daadwerkelijk in gang zullen zetten. Aangezien dit nauurlijk geen (of in ieder geval een slechte) reden is om je niet voor te stellen en ik al een aantal vragen heb gesteld en antwoorden heb gekregen, toch maar even een voorstelrondje.

Nicole (32) en ik (38) zijn van plan om over een aantal jaar naar Australie te emigreren. Wanneer precies weten we nog niet. Dit hangt in belangrijke mate af van 2 dingen; ons werk en onze hond. Nicole is freelance DTP-er/webdesigner en ik ben een zelfstandig milieukundige op het gebied van bodem en (afval)water. Ik heb v.w.b. mijn werk al gezien dat dit op geen enkele lijst (SOL/MODL) voorkomt. Verder heb ik gezien dat de universiteiten in Australie deze studies ook aanbieden. M.a.w.: ik denk niet dat ik in Australie ooit dit beroep meer kan uitoefenen. Ik denk niet dat ze op mij zitten te wachten, er zijn namelijk genoeg goed geschoolde "eigen" mensen. Maar goed je weet het niet. Dit verhaal geldt in belangrijke mate ook voor het beroep van Nicole. Gaan we gewoon wat anders doen. We verwachten echter dat we de komende jaren in Nederland ons beroep kunnen uitoefenen en op die manier nog wat sparen voor een iets soepelere start down under.

Niet geheel onbelangrijk om nu nog niet te vertrekken is verder onze hond, een bruine New Foundlander. Voor wie niet weet hoe een New Foundlander er uit ziet: denk maar aan een bruine ijsbeer, want hij lijkt soms meer op een beer dan op een hond. New Foundland is een eiland ten noordoosten van Canada waar het bijna altijd koud en nat is. De hond heeft dan ook een enorme vacht en kan makkelijk bij -20 graden C (of kouder) buiten slapen. Hij heeft het nooit koud, ook niet als hij drijfnat is. Jullie begrijpen dat we hem geen plezier zouden doen om hem mee te nemen naar het warme Australie, maar eerlijk is eerlijk: ik denk dat als we hier ons werk niet meer zouden hebben (of hier weer in loondienst zouden moeten treden) we misschien wel met de hond zouden gaan, of in ieder geval zouden overwegen. Het is in ieder geval niet zo dat we zitten te wachten tot hij doodgaat hoor. Het idee alleen al dat ie er niet meer zou zijn ...... verschrikkelijk. T.z.t. zullen onze twee rode katers nog wel in leven zijn. Die gaan dus waarschijnlijk wel mee. Tot zo ver de dierentuin.

Tegen die tijd zullen we voor mij een spouse visum aanvragen. Nicole is namelijk in Australie geboren en krijgt binnenkort haar Australische paspoort. Dus, tot en met de visumaanvraag moet ik in ieder geval nog lief voor mijn moppie zijn, want zonder haar wordt het moeilijk om Australie binnen te komen (grapje).

Groetjes,

Fritsie

Hartlelijk   :hi: op het forum.

Wees maar lief voor je moppie, want je heb op het forum gezien,
je komt er  anders niet in.  :rotflmao:
Vraag maar aan Ton hij moet ook heeeeel lief voor mij zijn.   :music:
In ieder geval veel suc6 met je plannen.

Gr Ineke   :up:

Ton,

Jij ook je best blijven doen, anders neemt Ineke je ook niet mee. Voorbeeldje van Girlpower

:hi: op dit forum. Ja, dat wordt zeker lief blijven voor je moppie. Moest ik ook zijn voor mijn man, hij was de hoofdaanvrager. Maar ach, nu we beiden onze visa hebben, is lief zijn voor elkaar niet meer zo belangrijk  :wink:

Succes met alles.

Groetjes,
Erna

[quote author=Fritsie link=topic=2249.msg23287#msg23287 date=1123506022]
Ton,

Jij ook je best blijven doen, anders neemt Ineke je ook niet mee. Voorbeeldje van Girlpower
[/quote]
Hallo Fritsie,
Als Ineke heel lief is zal ik een paar knopen UIT de zweep halen.  :evil:  :angeldevil:  :loudcry:

Suc6 Ton  :-D

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2249.msg23295#msg23295 date=1123508466]
[quote author=Fritsie link=topic=2249.msg23287#msg23287 date=1123506022]
Ton,

[/quote]
Hallo Fritsie,
Als Ineke heel lief is zal ik een paar knopen UIT de zweep halen.  :evil:  :angeldevil:  :loudcry:

Suc6 Ton  :-D
[/quote]

Proest!  :lol1:

Volgens mij zijn de rollen bij jullie omgedraaid hoor!
Pas maar op dat Ineke er niet een paar bij doet nu!  :loldevil:

Fritsie welkom, ookal was je al actief hier  :wink:

ALS JULLIE HET MAAR WETEN!!!!!!!!!!!!     

:happysun:

[quote author=George Franciska link=topic=2249.msg23298#msg23298 date=1123509843]

[/quote]

Gelukkig staan onze computers 175 km uit elkaar, ze kan mij nu niet
raken en ik hoop maar dat ze het morgen vergeten is.    :oops: :cry:

Maar het klonk wel heel stoer he   :lol1:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2249.msg23331#msg23331 date=1123521632]
[quote author=George Franciska link=topic=2249.msg23298#msg23298 date=1123509843]

[/quote]

Maar het klonk wel heel stoer he  :lol1:
[/quote]
:stupid2: net echt....

Kijk Fritsie, zo moet je het dus niet doen  :evil:

George is hier de lucky one met zijn paspoort, maar hij wil ook niet alleen, dus is hij ook lief voor mij  :wink:

Maar het klonk wel heel stoer he   :lol1:

Jij moet ook nog naar huis hé?? :whip:

:donttell:
Ineke niet helpen herinneren  :cry:
Moet ik straks weer een week mijn kogelvrijvest aan  :-o

Ik heb het toch al niet makkelijk  :dunno:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2249.msg23356#msg23356 date=1123528506]
:donttell:
Ineke niet helpen herinneren  :cry:
Moet ik straks weer een week mijn kogelvrijvest aan  :-o