niet echt nieuw meer

Fritsie

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik kijk al een tijdje rond op dit geweldige forum. De reden dat ik ons niet meteen in het begin heb voorgesteld is dat de meesten van jullie al lang in Australie zullen zitten op het moment dat wij (Nicole en ik) het emigratieproces daadwerkelijk in gang zullen zetten. Aangezien dit nauurlijk geen (of in ieder geval een slechte) reden is om je niet voor te stellen en ik al een aantal vragen heb gesteld en antwoorden heb gekregen, toch maar even een voorstelrondje.

Nicole (32) en ik (38) zijn van plan om over een aantal jaar naar Australie te emigreren. Wanneer precies weten we nog niet. Dit hangt in belangrijke mate af van 2 dingen; ons werk en onze hond. Nicole is freelance DTP-er/webdesigner en ik ben een zelfstandig milieukundige op het gebied van bodem en (afval)water. Ik heb v.w.b. mijn werk al gezien dat dit op geen enkele lijst (SOL/MODL) voorkomt. Verder heb ik gezien dat de universiteiten in Australie deze studies ook aanbieden. M.a.w.: ik denk niet dat ik in Australie ooit dit beroep meer kan uitoefenen. Ik denk niet dat ze op mij zitten te wachten, er zijn namelijk genoeg goed geschoolde "eigen" mensen. Maar goed je weet het niet. Dit verhaal geldt in belangrijke mate ook voor het beroep van Nicole. Gaan we gewoon wat anders doen. We verwachten echter dat we de komende jaren in Nederland ons beroep kunnen uitoefenen en op die manier nog wat sparen voor een iets soepelere start down under.