Niet een best cv... meer kans op baan wanneer je in Australië bent??

Diedelies

New Member
Hallo,

We wachten nog op antwoord van Move2Australia maar hebben via Migration Bureau al een min of meer afwijzing (tijdens de emigratiebeurs).
Nu is dat niet heel bijzonder begrijp ik uit eerdere staartjes.
We werken allebei bij een bank, ik als assistent (soort van secetaresse) en mijn man als zakelijk accountmanager.
Mijn man heeft alleen VWO gedaan en bijna 14 jaar werkervaring binnen 2 banken in allerlei functies.
Hier heeft hij wel allerlei cursussen gedaan met diploma. Ik ben 9 jaar geleden geslaagd voor mijn kappersdiploma maar heb hier al 9 jaar geen ervaring in.
Zo wat wij inschatten een cv die het wat moeilijker maakt om een permanent visum te krijgen.
Nu zijn wij zo super verliefd op het land, de mensen op ALLES dat wij net zo als jullie er heen willen.
Nu ben ik slecht in wachten, nu al op het beloofde antwoord van het bureau (afgelopen week zouden we dat krijgen). Heel snel leren ik weet het, geduld zijn we nodig.
Maar toch een vraag zo een andere stap.
Ik kan namelijk nog een working holiday visa aanvragen. Ik ben namelijk 28. Wel getrouwd en 2 kids.
Dus ik dacht we gaan weg voor een jaar ik aan het werk en mijn man en 2 kids als toerist. We gaan naar onze vrienden in Canberra en stappen daar vele open armen in. Zoeken uit of we een baan kunnen vinden voor permanent en desnoods vraag ik nog een wh-visa aan. Maar ja is het makkelijker in Australië om zo je permanent visa te krijgen? Wie heeft er ervaring? Ik geef liever mijn geld voor onderzoek uit in Australië dan om hier te wachten...
Schiet er maar op!! Alles is welkom.

Mijn/onze instelling ik wil alles doen, wonen als er maar 3 bedden in passen. Australië daar willen we zijn!

Groeten,
Annelies
(Diederik, Daphne en Isis)

Welkom!! :up:

In jullie geval pakte ik dat werk visum met beide handen aan en ging heel hard bouwen aan een leven daar.
Je hebt al vrienden in Canberra!
Zo snel mogelijk de werk visum omgezet krijgen in een 457 visum en zo richting permanent.
Anders zit je nog jaren aan Nederland vast ben ik bang. :wink:
Is er geen optie om via de banken overgeplaatst te worden naar Australië??

Welkom.

Een WHV kan maar tot je 30ste. Houd daar rekening mee.

@ Familie S Helaas is dat niet simpel om overgeplaatst te worden. We zitten allebei daarvoor te laag binnen de organisatie.
@ Fol je kan hem tot je 31 aanvragen heb ik begrepen. Maar goed het moet zo snel mogelijk! :D
@ Slatsr, we kunnen het een jaar misschien 2 volhouden dan gaan we dus ons spaargeld gebruiken. Net wat ik schreef dat geef ik liever daar uit om te kijken of we kunnen blijven dan hier. :D

Thnx voor het delen.

Kan je ook in Australië je whv aanvragen? Ik zit te denken om eerst 3 maanden samen op een toeristenvisum te gaan en dan die van mij naar whv om te zetten en dan van mijn man en kinderen naar een 6 maanden toeristenvisum. Dan hebben we eerst nog 3 maanden om werk te vinden en nog wat te zien haha...
Huisje zoeken. Ik wil er niet vanuit gaan dat onze vrienden alle bedjes spreiden en uiteraard nog wat zien van Australië is ook niet erg! :D

Een 2e WHV moet aan in ieder geval (bijna) dezelfde eisen als het 1e WHV voldoen en nog wat extra (zoals 88 dagen in de agriculture werken en dat mag dan ook alleen maar in bepaalde gebieden). Je moet ook voor je 2e WHV voldoen aan dezelfde leeftijdseis als je 1e WHV.

De constructie die jij wilt is zowiezo niet mogelijk. Lees vooral ook even deze website. Lees vooral het stuk onder 'eligibility'

General requirements
You must:

- be outside Australia when you apply and, when your visa is granted
- not have previously entered Australia on a Working Holiday (417) visa
- not have previously entered Australia on a Work and Holiday (462) visa
- be aged between 18 and 30 years (inclusive) at the time of applying
Important: Your age will be determined as the age you are in Australia at the time your application is lodged (Australian Eastern Standard Time (AEST) or the Australian Eastern Daylight Savings time (AEDT)). Because of this time difference you are advised not to wait to lodge your application until you are about to turn 31, as the system will take the current date in Australia as your application date.
- be applying no more than 12 months before you intend to travel to Australia
- not be accompanied by dependent children at any time during your stay in Australia
Note: A dependent child is the child, or step-child, of you or your partner who:
is not married, engaged to be married, or in a de facto relationship
has not turned 18.

mmmm is dat niet ook een beetje waar dit forum voor is? Voor wat hulp om in die enorme brei van visa regels wat te kunnen wieden? :up:

Wacht anders even op de resultaten van M2A, als er een optie is dan vinden ze hem zeker.

@ Lamarck.. dat is ook zo! Had al heel wat regeltjes gelezen maar mijn andere stap nog niet.
Anyway we zoeken gewoon verder.

Ik ben lekker bezig trouwens met andere smileys en dikke en onderstreepte letters... haha.

En :lol: :oops: ik bedoel visa4you ipv move2australia...
blond!
Ja, mischien moet je M2A maar eens proberen.

Quote van visa4you.nl
Voor een goede en directe communicatie met de DIMIA (ambassade Australie) heeft Visa4you een Offshore Agent nummer (3010525) verkregen.
Quote van de Diac site;
What's in a Name?
Since 1945, the department's functions and responsibilities have changed several times. The list below provides details.

DI - Department of Immigration (1945 – 1974)

DLI - Department of Labor and Immigration (1974 – 1975)

DIEA - Department of Immigration and Ethnic Affairs (1976 – 1987)

DILGEA - Department of Immigration, Local Government and Ethnic Affairs (1987 – 1993)

DIEA - Department of Immigration and Ethnic Affairs (1993 – 1996)

DIMA - Department of Immigration and Multicultural Affairs (1996 – 2001)

DIMIA - Department of Immigration, Multicultural and Indigenous Affairs (2001 – 2006)

DIMA - Department of Immigration and Multicultural Affairs (2006 – 2007)

DIAC - Department of Immigration and Citizenship (2007 – current)
Lekker bij de tijd, die Visa4you.

En dan durven ze Dimia ook nog de Australische ambassade te noemen????????

Bart

Back