niet genoeg punten

ray136

New Member
Hoi ,

Mijn vriendin en ik hebben, net als iedereen hier :wink:) plannen om te gaan emigreren naar Australie. Het probleem is echter dat geen van ons beide een beroep heeft die op de SOL staat :cry:.

Hoe komen we nu toch aan genoeg punten????

Alle help is welkom!!!!!!

Groetjes Remon

:cry:
Ben bang dat een sol beroep de basis is voor een visum (in jullie situatie)
:cry:
Misschien om-scholen naar een sol beroep?

Wat zijn jullie beroepen?.... als ik vragen mag

Groetjes Johan

Mijn vriendin heeft hotelmanagment gestudeerd, geen diploma, wel certificaten en werkt in de verkoop binnendienst bij een vleeswarenbedrijf die aan groothandels verkopen. Spreekt wel vloeiend duits, ik weet niet of dat helpt!?

Ikzelf heb de MEAO en de MDGO afgerond, maar ben de afgelopen jaren werkzaam in de logistiek als voorraadbeheerder/ material handler. Ook ben ik bezig met een opleiding als fotograaf ( niet dat dat helpt :x), die ik over ongeveer een jaar af hoop te ronden.

Alvast bedankt voor de reacties :up:

Groeten Remon

Komen jullie nergens met de SOL functie: sales representative?
Wel heb je nog te maken met assessment van je kwalificaties natuurlijk.......dus weet niet of dit wat is.

Henriette

Hoi,

Volgens mij is staat de commercieele verkoop niet op de SOL ( alleen de medische, industrieele enz.) Ook heeft mijn vriendin hier geen opleiding voor gevolgd, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt?? :-o

Wat houdt de assessment van je kwalificaties dan precies in???

Alweer bedankt!! :up: :up:

Een assessment van je kwalificaties houdt eigenlijk in dat een instantie in Australie (bijv. de ACS voor de automatiseringsgerelateerde beroepen, TRA voor Trade beroepen etc.) jouw kwalificaties gaat beoordelen of deze voldoende zijn voor de Australische economie. Als zij van mening zijn dat dat zo is, kunnen zij een positief resultaat voor de Skills Assessment afgeven. Daarmee kun je dan de uiteindelijke visumaanvraag doen.

Echter, de gewilde beroepen staan op de SOL lijst. Dit zijn dus beroepen waar er een tekort van is in Australie en je je dus verdienstelijk kunt maken. Komt je beroep niet voor, dan vrees ik dat het al bijna onmogelijk wordt.

Wel kennen ze nog een visum voor personen die op het creatieve vlak (zang, kunst, etc.) extreem goed zijn. Daarvoor willen ze ook nog wel eens een visum aan verlenen, maar hoe goed je dan weer moet zijn? Geen idee...en je zult dan dat waars. als beroep moeten hebben...(bijv. Robbie Williams om maar iemand te noemen, zou wel voor zo'n visum in aanmerking komen)..

Regel anders eens een consult met een emigratiebureau. Daar zitten de experts en zij kunnen voor jullie wellicht wel een opening vinden..

Succes!!! :up:

Hallo,

Wie kan mij iets vertellen over het volgende. Mijn vrouw is kapster.  Volgens mij is dat een beroep wat voorkomt op de SOL-lijst, maar ik weet dat niet zeker. Waar kan ik de SOL-lijst vinden?
Ik ben zelf werkzaam bij een bank als assistent accountmanager, staat dacht ik niet op de lijst. Kom ik dan wel in aanmerking voor een visum? En hoe zit het met onze dochter van 10 maanden oud?

Alvast bedankt.
gr
Diederik

Kapster is wel degelijk een beroep op de SOL en ook nog eens op de MODL (beroepen waar sterk een tekort aan is waardoor je extra 15 punten krijgt). Voor jou kun je iets van marketing officer vast wel vinden, maar ik zou schieten op je vrouws beroep.
Alles is te vinden via de website van DIMIA, ook de SOL : immi.gov.au

henriette

Back