niet op een lijst, wat nu?!?!?!?

ray136

New Member
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben voor ons zelf besloten dat we de rest van ons leven in Australie willen slijten. Afgelopen week heb ik daarom een assesment gedaan bij Buyse. Omdat ik met SAP werk en omdat "computing with SAP" op de MODL-lijst staat dacht ik BINGO :-D. Vandaag kreeg ik echter te horen dat mijn SAP ervaring niet voldoende is (geen HBO-niveau en geen 6 jaar werkervaring). Mijn vriendin is werkzaam in de verkoop en dat staat ook niet op een lijst   :cry:. Nu is mijn vraag :

WAT ZIJN NOG MOGELIJKHEDEN VOOR ONS OM ONZE DROOM TOCH TE KUNNEN VERWEZENLIJKEN  :?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Grt, Remon

Misschien een sponsor (bedrijf) vinden in australie die wel vind dat je genoeg SAP ervaring heb en dan via een 457 business visa?

Lijkt me inderdaad de enige mogelijkheid. Of aankloppen bij een grote multinational (Shells, Unilevers, Akzos en Essos hebben volgens mij allemaal SAP en doen allerlei projectjes waar ze altijd wel mensen bij kunnen gebruiken) vertel ze je droom en wie weet..... "Niet geschoten is altijd mis", zei mijn oma altijd.

Succes

Een sponsor zoeken lijkt me ook de meeste kans hebben. Er worden veel SAP consultants gevraagd:

Als ik op SAP zoek op www.seek.com.au krijg ik 681 hits.

http://it.seek.com.au/jobsearch/index.ascx?DateRange=31&catindustry=1215&cattrue=2148&cattrue=2259&cattrue=2148&cattrue=2259&cattrue=2148&cattrue=2259&cattrue=2148&cattrue=2259&cattrue=2148&cattrue=2259&cattrue=2148&cattrue=2259&Keywords=sap+consultant&searchfrom=quick

Da's naar om te horen Remon!

Maar ja, zoals True Blue al zei, een SAP consultant is iets anders dan met SAP werken. Ik ben zelf SAP consultant (vanaf eind 99) en zelfs dan is de ACS (= Australian Computer Society) niet makkelijk. De reden dat je overigens via de ACS gaat, is dat deze organisatie gaat bekijken of je uberhaupt wel een visum mag aanvragen op basis van de door jou geclaimde IT ervaring...

Hebben jullie geen andere opleiding en/of ervaring waar je wel verder mee komt? En zo niet, dan is het inderdaad zoeken totdat je een bedrijf kan vinden wat je wil sponsoren... Tenzij je familie hebt in Australie?

Groetjes,
Lela

Allereerst erg bedankt voor alle reacties!!

Zo'n 457 business visa is zo te horen eigenlijk de enigste manier. (geen familie in Australie, verdere ervaring staat niet in de SOL of MODL-lijst)
Nu nog wat vragen:

- stel dat ik dus zo'n visum krijg, kan mijn vriendin dan op mijn visum ook mee, en zo ja kan zij dan ook gaan  werken? Of moet zij dan apart een 457 business visa aanvragen?
- zijn er speciale wervingsbureau's in Australie waar je je kan inschrijven en die op die manier je sponseren? Zo ja, weet iemand hier adressen van?
- Weet iemand grote multinationals die zowel vestigingen in Nederland als in Australie hebben en het liefst met SAP werken?
- Wat nu als eerste te doen? Eerst een baan (sponsor) zoeken of ook al visumpapieren aanvragen? Dit zelfstandig doen of met behulp van een emmigratie-bureau ( welk bureau eventueel?)

Zoals jullie zien nog veel vragen!! :-D

Alvast al weer erg bedankt voor alle reacties!! :up:

Grt, Remon

:humble: :humble: :humble:

Misschien even een ander idee. Ik ben vorig jaar ook via de ACS geassessed en ik ben er toen doorheen gekomen via een "Recognition for Prior Learning" of zoiets. In ieder geval RPL.
Die methode vereist niet direct dat je een HBO niveau diploma in je bezit hebt. Het is aardig wat werk om zo'n RPL te schrijven maar het kan natuurlijk wel.
Er zijn wat regeltjes voor maar die zijn niet zo streng als een Skills assessment.
En wat betreft die werkervaring? Mag ik vragen hoeveel werkervaring je nu hebt en hou oud of je bent. Je kan dan misschien toch voor een Skilled Independent Visum in aanmerking komen. Het kan dan weliswaar wat langer duren maar wellicht is het mogelijk.

Je vriendin mag dan in ieder geval mee  :up:

Bedankt, hawk, misschien iets om naar te kijken!

Ik ben 31 jaar en heb tot nu toe maar 2 jaar werkervaring betreffende SAP. Dit is niet van een hoog niveau of zo. Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken ze SAP.Ik gebruik dus SAP met betrekking tot het logistieke gebeuren (boekingen, cycle-counts, afhandelen van defects enz.) Dus ik heb geen verstand van het programma op zich. :oops:

Grt, Remon

Hi Ray en Hawk,

Sorry, maar volgens mij gaat dit niet werken... een assessment bij de ACS heb je nodig om daarna je visum aanvraag te kunnen doen op basis van het feit dat IT professional bent. Dit staat er op site van de ACS:

"The Australian Computer Society is the approved professional organisation providing advice on skills recognition for prospective migrants to Australia . Under the agreement between the ACS and the Department of Immigration and Multicultural Affairs (DIMA), those seeking to migrate to Australia as an IT Professional must complete an assessment through the ACS prior to lodging a migration application"

Met de werkzaamheden die Ray op dit moment doet, kun je niet via de ACS als IT prof assessed worden helaas. Voor wat betreft de RPL, inderdaad, als je geen diploma op HBO of universitair nivo bezit (IT-related), kun je dus een Recognition of Prior learning doen, waarmee je aan kunt tonen dat je wel HBO of Universitair werknivo hebt. Maar, een RPL staat niet alleen, bij een RPL hoort ook een bepaalde hoeveelheid werkervaring bij... en deze varieert van 8 tot 6 jaar...

Ray, wat is je andere werkervaring / opleiding etc of die van je vriendin... misschien is dat nog een optie.

En misschien is anders een gesprek met een emigratieburo een idee, wie weet hebben zij nog een idee... Op het forum kun verschillende draadjes lezen over de verschillende buro´s...

Succes!
Lela

Back