Nieuw, dus even voorstellen!

ket-kirsten

New Member
Wij zijn: Kirsten 31 jarige docente basisonderwijs en Luca een 1 jarige jonge hond ;)
Ik wil al een tijdje voor een langere periode naar Australie .....Ik kan eerst 6 maanden met verlof.
Nu kan ik geen w-h visa aanvragen omdat ik ouder ben dan 30 :(
Ook heb ik een koophuis, en omdat ik nog niet permanent weg ga, wil ik die ook nog niet verkopen.
Ik heb al veel gelezen, maar hoop hier tips en hulp te krijgen over hoe ik mijn plannen het beste kan verwezelijken!
Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar wil zoooooo graag heen!

Welkom op het forum en veel succes met alles uitzoeken, je kunt hier inderdaad een hoop info vinden!

Groet,
Annemarie

hi Kirsten,

Welkom, veel succes. Ik ga straks n Australie met 2 honden, man is er al. Beiden ver boven 30 en we verhuren ons huis eerst 2 jaar voordat we verkopen. Dus beetje vergelijkbaar? Leraar is vast een gewenst beroep voor Australie?

Succes Simone

welkom hier :up: het is inderdaad een goed forum, hier kan je veel informatie op vinden en iedereen helpt elkaar :grin: maar ik dacht dat je een WH-visa kon aanvragen tot je 31ste maar ik weet het niet zeker. veel succes in ieder geval

groetjes cindy en peter

Welkom op het forum!

Je WHV kun je idd aanvragen TOT je 31e. Maar aangezien je al 31 bent, kan dat dus niet meer. :cry:

Je kunt ook op een toeristenvisum gaan en dan gaan WOOFFen.

Heel veel succes!

leraar een gewenst beroep? Hmm, valt nogal tegen helaas... (spreekt ze uit ervaring..)

Welkom op het forum!

hi Kirsten,

Welkom, veel succes. Ik ga straks n Australie met 2 honden, man is er al. Beiden ver boven 30 en we verhuren ons huis eerst 2 jaar voordat we verkopen. Dus beetje vergelijkbaar? Leraar is vast een gewenst beroep voor Australie?

Succes Simone

welkom hier :up: het is inderdaad een goed forum, hier kan je veel informatie op vinden en iedereen helpt elkaar :grin: maar ik dacht dat je een WH-visa kon aanvragen tot je 31ste maar ik weet het niet zeker. veel succes in ieder geval

groetjes cindy en peter

Nee helaas net een jaartje te oud.......
thanx!

Welkom op het forum!

Je WHV kun je idd aanvragen TOT je 31e. Maar aangezien je al 31 bent, kan dat dus niet meer. :cry:

Je kunt ook op een toeristenvisum gaan en dan gaan WOOFFen.

Heel veel succes!

Hoi Alie,

Daar heb ik idd ook al aan zitten denken, maar hoe kom ik dan aan andere inkomsten???

Misschien als leraar als je bereid bent om in een afgelegen gebied te werken is het best mogelijk. In WA zijn er veel leraren uit het buitenland, vooral uit Engeland en die doen dan 2 jaar in de country en dan krijgen ze permanency. In de grote steden is het moeilijker om een baan te krijgen, dus misschien dan maar eerst een tijdje proberen ergens anders. Ik heb 4 jaar in Kalgoorlie gewoond, genoeg primary schools, het is in de country en een slecht plaatsje is het echt niet. Zo'n 30-35000 inwoners. Beetje afgelegen maar niet zo erg als andere plaatsen. Dan heb je de echte kleine gehuchten waar ze vast wel helemaal graag leraren willen hebben. Maar je moet natuurlijk wel door alle registratie en IELTs procedures heen. Dus.... ik denk dat het best mogelijk zou zijn, zolang je 2 jaar ergens wilt werken dat verder afgelegen is, en zonder familie is dat vast een stuk makkelijker.
Jo

Back