Nieuw forumlid

Ons gezinnetje

New Member
Hallo,

Wij lezen al een tijdje mee met dit fijne forum en het wordt nu wel eens tijd om ons voor te stellen :)
Of een 'soort van voorstellen' want voorlopig willen we een tijdje anoniem blijven.
Dit omdat we de plannen voor onze directe omgeving nog even stil willen houden, totdat we wat meer zekerheid hebben.

We zijn een gezin met 2 kinderen in de basisschool leeftijd. En willen net als de meesten hier op het forum naar Australië!

Onze beroepen staan momenteel niet op de lijst, hopelijk staan ze er wel op vanaf juli!

We zijn werkzaam in de politie branche & als grafisch/mode designer.

Mochten onze beroepen niet op de lijst staan in juli dan gaan we proberen om zelf werk te vinden.

Zijn er al stappen die we nu alvast kunnen ondernemen?

Welkom op het forum. Ik zou beginnen met het doornemen van http://immi.gov.au en eventueel contact zoeken met een emigratiebureau om te kijken of zij toevallig een tussendoorweggetje weten :)

Welkom!! ;)
Oefenen met Engels is misschien wel handig, mocht je ooit de IETLS test moeten doen.
Misschien je oude diploma's ed alvast van die stoffige zolder halen. :up:

Dankjewel!
Ik ben inderdaad net begonnen met het oefenen voor IELTS.
En het opzoeken van diploma's is een goed idee.
Om welke diploma's gaat het dan? Middelbare school, MBO & HBO diploma's? Je schreef ed :)

De site http://immi.gov.au houden we inderdaad goed in de gaten.
En wat betreft een bureau, we hebben met een aantal contact gehad maar onze beroepen staan er momenteel niet op.
Als ik het goed heb is die komen te vervallen..

Hebben jullie ervaring met het zelf zoeken van werk?
Want ik zie dat zowel Familie S als Zwerver een visa grant hebben, wauw!!!

Als ik het goed begrepen hebt is zoeken naar werk vanuit Nederland niet echt te doen.
Australiër zijn gevoeliger voor "op de stoep staan."
Je zou het forum "pomsinoz" eens in de gaten kunnen houden, heel zelden staan daar wel eens vacatures op.
Wij hebben bv een aantal emails verzonden, de helft geen reactie en de andere helft "nee"
Slechts 1 Nederlander gaf een leuke reactie terug.
Maar toen we daar waren en een willekeurig bedrijf binnen liepen, wilden ze mijn man wel direct op papier als sub-contracter.

Diploma's ed = http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/175_checklist.pdf
Kost niks en kan geen kwaad alvast te beginnen met zoeken.
Ik weet hoe fijn het is om er gewoon alvast mee bezig te zijn. :up:

Hey, Welkom.
Jullie beroepen worden denk ik wat lastig, maar dat had je zelf ook al zo'n beetje door. Je papierwinkel alvast uitzoeken is een goed begin. Ik heb in de afgelopen jaren alles netjes gecategoriseerd, gescand en dus voorhanden, is erg handig.
Maar ik zou een beetje voorzichtig zijn met dingen die geld kosten. Veel daarvan zijn maar 1 jaar geldig, zodat je het risico loopt ze straks nog een keer te moeten doen.

Verder: wij zagen eerst ook geen mogelijkheid, maar Visa 4You, ons migratieburo, wist een mogelijkheid te vinden. Soms zijn zij gewoon beter op de hoogte. Het kan dus geen kwaad vrijblijvend contact met een dergelijke partij op te nemen. Op de Australia Fair heeft V4Y voor zover ik weet een stand, misschien interessant? (Als je klant wordt, ga ik commissie vragen, want zo'n buro kost wel behoorlijk wat geld;))

Succes!

We wachten eerst maar even juli af, op de nieuwe lijsten. Wie weet?? We moeten positief blijven.
Maar daarna gaan we zeker contact opnemen met een aantal bureau's.
Wat is het toch jammer wanneer je beroep niet op de lijst staat..:(
Is er dan echt geen andere weg??

Jeetje, dan pas? Hoelang is een visum dan houdbaar?
Leuke blog! :up:
Je moet Oz in voordat het visum 1 jaar oud is (het zogenaamde valideren). Vanaf het toekennen heb je 5 jaar de tijd en dan verloopt het (tenminste dat lees ik erin). Wil je echter vrij in en uit Oz kunnen vliegen naar NL toe, dan raad ik je aan om voordat het derde jaar is verlopen naar Oz te gaan om daar te gaan wonen. Dat garandeert je dat je voldoet aan de 2 jaar-eis voor een Resident Return Visa (zie http://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/95documents.htm en http://www.immi.gov.au/migrants/residents/155/eligibility.htm voor meer info)

2 jaar eis is wel rekbaar heb ik gelezen. Als je kunt aantonen dat je je werk/leven/etc in Aus hebt, kun je ook een RRV krijgen voor die tijd. Je RRV is dan wel korter houdbaar (geloof 1 jaar ipv 5). Een RRV kost 300 dollar trouwens... wij moeten nog anderhalf jaar voor RRV. Maar in gevallen van nood kun je het dus wel eerder krijgen...
Let er trouwens op dat je het visum valideert binnen een jaar na je medicals.

Is er dan echt geen andere weg??

Allereerst van harte welkom en veel voorpret met het eerste uitzoek- en verzamelwerk.

Met Skillselect vanaf 1 juli komen er meer beroepen bij, maar is het wel heeeeeeeeel handig als je veel punten hebt met de point test. Dan is de kans groter dat je een visa krijgt. :)

Misschien een idee om alvast te gaan bedenken in welke staat jullie je willen gaan settlen...

Welkom op het forum! Ja er zijn veel stappen die je kan ondernemen en een hoop hebben mede forum leden al verteld.Helemaal afhankelijk op welk visum je wilt komen. Als je op basis van skills komt ,zijn of kunnen een hoop voorbereidingen goed geld kosten, en die wil je natuurlijk niet onnodig maken. Als je beroep/jullie beroepen nu niet op de SOL staan, zou ik idd juli afwachten. Vandaar uit zul je concreet kunnen handelen. Vind je een werkgever die je wil sponseren dan is het vrij gemakkelijk. Je vertelde dat 1 van jullie beroepen in de branch grafisch/mode designer is. Grafisch designer of grafisch mode designer zit wel een groot verschil! Ik zit zelf in de grafische wereld en als je niet te veel bloot wil geven via het forum, stuur me een pm en misschien kan ik je helpen. Goede grafische designers zijn schaars hier...

Big Cheers Sander:up:

Back