Nieuw gezicht

robinhooo

New Member
Hoi allemaal, ik ben Robin - bijna 27.

3,5 jaar geleden mijn vriendin leren kennen in Melbourne. Inmiddels wonen we al een poosje samen in Belfast, UK. Volgend jaar gaan we verhuizen naar Melbourne. Voor haar betekent het terug naar huis na 2,5 jaar in Belfast, voor mij betekent het een compleet nieuwe emigratie. Ik ben zelf van Nederland naar Noord-Ierland verhuisd, maar gezien onze geliefde EU was dat echt een peuleschil.

We zijn inmiddels al bezig met het verzamelen van informatie en ik hoop de komende maanden hier terecht te kunnen met anekdotes, informatie en vragen.

Welkom Robin!
Leuk om je verhaal te horen.
Ik wens jullie veel geluk toe, en succes met de emigratie.
Groetjes

Welkom op het forum! Ik weet zeker dat je al je info kunt vinden die je nodig zult hebben. Good luck!

Hai,

Welkom, ben zelf ook bezig met ook bezig met een verhuizing naar Melbourne, komt mijn partner ook vandaan. Vandaag de aanvraag ingediend. Als je vragen hebt laat het maar weten.

Groetjes,
Eric

Zo, in maart gaan we het visum aanvragen. Ik ben alvast bezig met het verzamelen van de documenten die we nodig hebben. Geboortecertificaat is binnen, VOG en Engelse police check worden komende week aangevraagd, kennissen in Australie zijn hun verklaring over onze relatie aan het schrijven en de medicals heb ik (nog) niet nodig.

Iemand enig idee hoe lang de ambassade er meestal over doet om een aanvraag voor een partnervisum te verwerken? We gaan trouwens naar de ambassade in Londen, want we wonen nu in Noord-Ierland.

En hoeveel kost een onderzoek voor de medicals?

En hoeveel kost een onderzoek voor de medicals?

Hoi Robin,
Ik woon in Dublin Ierland, wij hebben ons visum 175 (CSL) op 22 December '09 aangevraagd. Op je vraag over hoe lang het gaat duren heb ik geen antwoord maar voor de medicals heb ik een van de Dublin klinieken gevraagd en schrok me een hoedje, allemachtig wat een hoop geld voor een paar tests, ik ben benieuwd hoe dat in Belfast is want ik ben toch wel van plan om een beetje rond te kijken voordat we zo'n bedrag voor ons gezin gaan uitgeven:
€160 per adult for medical examination
€75 per adult for bloods
€95 per adult for x-ray (done at other clinic called EuroMeds)
€ 115 per child for medical examinations
dat zou dus voor ons gezinnetje op €890 uitkomen, getsie
Succes met je aanvraag.
Groetjes

Bedankt Will! Heb je ook de aanvraag in Londen ingediend, terwijl je een Nederlands paspoort hebt? Ik heb begrepen dat ik, ondanks een Nederlands paspoort, de aanvraag in Londen moet indienen. En niet in Berlijn.

London. Mijn man is Iers en hij is de hoofdaanvrager, we hebben via het evisa online aangevraagd.

Bedankt Will! Heb je ook de aanvraag in Londen ingediend, terwijl je een Nederlands paspoort hebt? Ik heb begrepen dat ik, ondanks een Nederlands paspoort, de aanvraag in Londen moet indienen. En niet in Berlijn.

Ik heb ook begrepen dat een aanvraag dan in London gedaan dient te worden.

Zit in hetzelfde schuitje, ik woon samen met m'n Australische vriendin in London en zullen een Spouse visa aanvragen in London in februari.

Nou, onze visumaanvraag op 22 maart op de post gedaan. Het geld werd op de 23e afgeschreven ( :shock: ) en een week later kregen we bericht van onze case officer in Londen.

Ik hoop dat het hele proces zo vlotjes gaat, maar de CO noemde in zijn e-mail een wachttijd van 3-4 maanden.

Back