Nieuw hier: Andy en Marjolein (eigenlijk Marjolein en Andy...)

Andy en Marjolein

New Member
Dag allemaal,

na mezelf eerst suf te hebben gelezen... ben ik vanaf nu ook aangemeld. Wij GAAN!! Nou ja gaan, we gaan beginnen zeg maar. De knoop is doorgehakt en het skills assessment is ingevuld. (nog niet verzonden vanwege wat documenten) Doel is uiteindelijk settellen in Adelaide en na de 'verplichte' 12 mnd werken in 3 jaar iets voor onszelf beginnen.

Wij zijn Andy en Marjolein komen uit Almere en zijn zeer reislustig. Deze reislustigheid heeft ons enkele jaren geleden in Australie gebracht en tja.... toen net als zovelen besmet met het virus...

We gaan de aanvraag SIR doen op mijn naam, opleiding en ervaring. Andy gaat mee als 'huisman'. Ik heb zelf genoeg punten voor het SIR.

Ik gooi er meteen een vraagje in (via search geen antwoord gevonden). Wordt Andy zijn engelse taal kennis ook meegenomen voor de aanvraag. Hij kan vanwege visuele handicap geen IELTS test doen. Kennis van engels is wel ruim voldoende (engelse moeder) maarja toon dat maar eens aan. Moeten wij hierdoor het zogenaamde second instalment gaan betalen? Of is dat niet nodig omdat ik genoeg punten krijg / bezit?

Ik hoor het graag.

Nou tot veel hoors de komende tijd!

Groetjes vanuit Almere (nu snel nog ff de klok vooruit zetten voor we gaan slapen  :lol:

Welkom,stadsgenoten Andy&Marjolein!! :wink:
Op wat voor beroep gaan jullie?

Groetjes van een andere Almeerder,Clair.

Welkom op het forum! :up:

Ik zit op een SIR visum in Tasmanië, maar ik weet niet of een partner ook de IELTS test moet doen (ben alleen geëmigreerd). Ik denk dat je partner de IELTS test niet hoeft te doen (als ik het mis heb dan is er vast wel iemand die mij verbeterd :wink:). Zou je partner onverhoopt toch de IELTS test moeten doen, dan lijkt het mij heel sterk dat er geen mogelijkheden voor visueel gehandicapten zijn.

Welkom op het forum en succes met jullie plannen, heb je voor de IELTS van Andy al eens contact opgenomen met
het ielts center in utrecht http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp of amsterdam http://www.bltc.nl/nl/ielts_d.htm ? Lijkt me toch wel een beetje wat Lost zegt, dat er toch mogelijkheden moeten zijn?

groetjes Miranda  :)

[quote author=clair link=topic=4271.msg53219#msg53219 date=1143327268]
Welkom,stadsgenoten Andy&Marjolein!! :wink:
Op wat voor beroep gaan jullie?

Groetjes van een andere Almeerder,Clair.
[/quote]
ik ben hier personeelsadviseur, ga dat daar ook proberen te doen. Dus personnel consultant met HBO personeel en arbeid. Dus ik verwacht zeker dat ik daarmee voldoe aan Skilled Worker.

Hoii,

:hi: op dit verslavende forum!

Je partner moet ook Ielts doen, hoe hij dat dan moet doen dat weet ik niet daarvoor moet je inderdaad even contact opnemen met het ielts centrum in Amsterdam.
Als Engels zijn "moedertaal" is kun je dat misschien ook wel aankaarten.

Succes met allles!

Liefs Eutrice (uit Lelystad)

Hallo Marjolein en Andy!

Welkom op het forum en succes met alles! :up:

Groetjes Lin

Hoi, hier jeroen ook uit almere. Leuk dat jullie al visa hebben aangevraagd. Wij gaan in Juni naar Sydney om ons te orienteren. Wanneer het ons goed bevalt, gaan ook wij vis aanvragen.

Misschien kun je ons helpen, we hebben nog geen idee hoe we dat moeten doen. Kun je mij eens berichten, hoe jullie dat hebben gedaan?

tot horens,

Jeroen en Mirjam

Hoi Marjolein en Andy,

Welkom op het forum  :hi:

Hierbij wat extra informatie over IELTS:

"IMPORTANT ANNOUNCEMENT WITH REGARD TO ENGLISH REQUIREMENT
A native born English language speaker is a person whose first spoken language is English and who is the holder of a passport of the United Kingdom (UK), Canada, New Zealand, United States of America (USA) or the Republic of Ireland. If you do not meet these criteria, then you will be required to provide an IELTS test completed within the last 12 months."

Tenzij Andy een Brits paspoort heeft dan zal hij waarschijnlijk de IELTS moeten doen.

Succes met jullie plannen!

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Dag allemaal,

wat leuk om zo welkom te worden geheten  :up:

We zijn ondertussen ook zelf achter het antwoord gekomen. Andy moet inderdaad IELT doen. Aangepaste test voor visueel gehandicapte is mogelijk (ze printen dan op grote letters en je krijgt extra tijd). Dus dat is ook een hele opluchting.

Op het lijntje 'skilled visa' SIR makkelijk? staat te lezen welke andere hobbels we de afgelopen week hebben doorlopen.. wellicht handig voor andere visueel gehandicapten.

Nu dus weer snel verder met de aanvraag... oja... en ondertussen gaan we ook nog ff druk bezig met het plannen van onze vakantie richting down-under... :lol: (december-februari) Tja... wat een bofkonten zijn wij toch.

Bye bye,
Marjolein

Welkom dan maar op het form van ons, tipje net een reisje geboekt (eergisteren) met klm Amsterdam adelaide 1050 incl. 1 dec t/m 31 dec   :up: We gaan net zoals jullie de omgeving vast checken

Back