Nieuw hier, voorstellen.

Kahuna

Member
Hi,

ik heb dit forum ook gevonden en stel me maar even voor. Ik ben nog niet in Australie, maar ben bezig met de visum aanvraag. Ik wil samen met mijn vriendin emigreren. Ik weet dat dit alles lang kan duren, maar ik kan niet wachten om te vertrekken. liever vandaag dan morgen.... Ik hoop hier dan ook antwoorden te vinden op een aantal vragen en het proces zo snel mogelijk te doorlopen.

Cheers!

Hola Kahuna, welcome to the show ;)

Hier is genoeg info te vinden (of te verkrijgen) voor ons nieuwsgierige aagjes is het wel fijn om te horen met wat voor soort visum je aan de slag bent, waar je naar toe zou willen en wat je ervaringen met OZ zijn. Dus brandt los zou ik zeggen ;)

Welkom op het forum!

Als je goed zoekt zijn bijna alle antwoorden wel te vinden hier op Xpdite, Zo niet gewoon vragen natuurlijk:)

Cheers Sander!

Alright, dat gaat snel hier met reacties, mooi zo!!!

hier mijn story: ik kreeg begin van het jaar een baan aangeboden in Onslow. Dit heb ik afgewezen omdat het 4 weken op, 1 week af zou zijn en dit wil ik niet. ik wil samen met mijn vriendin in de bewoonde wereld wonen en niet alleen maar werken en haar ergens in the outback dumpen zeg maar. zodoende zijn we blijven hangen bij australie als land om te emigreren. Ik ben civil engineer dus op zich zou er genoeg werk moeten zijn. Ons doel is nu in eerste instantie Perth. geen specifieke reden, na wat vlug onderzoek lijkt het ons daar wel relaxed en zoals het ernaar uitziet is er in WA wel wat werk te vinden. maar het primaire doel is zo snel mogelijk daar te zijn dus als er in een andere stad werk is gaan we daarheen.

Wat ik tot nu toe heb uitgezocht lijkt het het beste om een 176 visum aan te vragen. Ik heb vorige maand een engels test gedaan met redelijk resultaat (8,5 8,0 7,5 7,0) dus tien extra puntjes. met een state sponsorship kom ik op 65 punten. Wat ik heb gelezen is een 176 van hogere prioriteit dan een 175 visum en zou de behandeling sneller gaan (please confirm...) Nu heb ik mijn skill assessment voor engineers australia af en ben bezig met diplomas laten legaliseren, vertalingen en certified copies te laten maken. veel papierwinkel allemaal en dat wachten op die stempels en brieven duurt me allemaal veels te lang......

Hoe lang alles gaat duren is mij nog onduidelijk en wat er allemaal gaat veranderen met skillselect weet ik ook niet. ik weet ook nog niet precies wat er na het indienen van het visum moet gebeuren aan medical tests en dergelijke, zover ben ik nog niet met mijn research.....

Zo, dat is alvast wat eerste info over mij. Ik ga maar eens wat topics afstruinen op zoek naar meer informatie.

:) :) :D

Welkom Sander.......
By the highway........M5 is Sander......Net als jij ..dus.View attachment 76
Civil Engineer, Komt helemaal goed met jullie :up:

Cheers Jack>:D

emoticone-219.gif

No Worries Sander(s)

BTW, Civil Engineer moet niet echt een probleem worden lijkt me. WA is wel veel Fly in Fly out werk.
Voordeel: je hoeft je vriendin niet te dumpen in de Outback. Die kan gewoon keurig netjes in Perth wonen en jouw geld uitgeven op Hay Street ;)
Nadeel, je bent elke keer enkele weken off line zeg maar...

ok, ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar, hahaha.

FIFO is niet echt een optie, heb geen zin om telkens een paar weken weg te zijn, been there, done that. Er is vast wel wat in Perth en directe omgeving te vinden toch? een andere stad is ook geen probleem, als het maar geen sydney is ;)

Darwin, ook leuk. Woon je samen in de Outback :up:

Sorry Jack, ik ben er geweest en het is er warm, klef en/maar eigenlijk best mooi :cool: Maar wel een beetje 'anders' ;)

Welkom!

Hoe oud ben jij? Anders kan je de zelfde stappen als mij ondernemen en ben je binnen half jaar permanent resident terwijl je hier werkt.

Die 175 en 176 visa's zijn zeker niet aan te raden door alle immigratie bureau's hier in Australië. Er zijn heel veel binnen door wegen en vooral voor professionele ingenieurs zijn er vele optie om meteen werk te vinden en gelijk permanent residency aan te vragen.

Ik wil ook niet contant weg zijn, dus ik heb lekker een kantoor baan als project manager in civil, constructie en mijnbouw en doe ik redelijke grote projecten $25 miljoen, terwijl ik een Mechanical Engineer ben. Heb mijn netto salaris in 6 maanden al verdubbeld, dus blijkbaar doe ik het goed. En mijn netto week salaris is gelijk aan mijn NL netto maand salaris, plus ik betaal geen ziekenfonds en de benzine is zo lekker goedkoop hier!!
Voor die projecten ga je zo af en toe on-site voor een paar dagen maar nooit voor volledige mijnbouw roosters.
Heb je linked-in? Mijn linked-in http://www.linkedin.com/profile/view?id=51429988&trk=tab_pro

In Australie houden van aan de deuren kloppen, ik had een baan na 2 dagen begon meteen na het weekend. En ik had geen Australische ervaring en zelf niet eens ervaring in die sector of industrie. Werkte in NL als Siemens PLM Consultant voor CAD/CAM/CAE and PDM software.

Cheers, Will.

Ik ben 30. zoals ik al zei, we willen zo snel mogelijk daarheen en door alle bomen in het visum-bos leek mij nu 176 het snelste gaan... Maar mijn info is ook gebaseers op google en fora dus...

Ik heb linked-in ja, maar kan je niet toevoegen omdat je niet in mijn netwerk zit.:confused: Ik heb nog wel wat vragen voor je...:D

Let er op dat je 175/176 vanaf 1 juli niet meer bestaan. Er komt een nieuw systeem. Die 175/176 heten dadelijk 189/190.

Check immi.gov.au/skills/skillselect
wellicht kan wimmel je helpen voor een werkgever dan gaat het nog sneller :)

Een 176 duurt/duurde inderdaad korter en je kreeg er 5 punten extra door.

Ik ben 30. zoals ik al zei, we willen zo snel mogelijk daarheen en door alle bomen in het visum-bos leek mij nu 176 het snelste gaan... Maar mijn info is ook gebaseers op google en fora dus...

Ik heb linked-in ja, maar kan je niet toevoegen omdat je niet in mijn netwerk zit.:confused: Ik heb nog wel wat vragen voor je...:D

Hoe weet je nou zeker of ik niet in je netwerk zit? Heb een Nederlands en Australisch Engineering netwerk op linked-in.

Mail me maar als je wat wilt weten. Maar ik zou die visas laten liggen, met jou werkervaring en bachelor of engineering degree kun je makkelijk iets in OZ vinden en voor 857 gaan in een regionaal gebied. Een 417 is tot en met je 30ste.... dus het is mogelijk om over 6 maanden permanent resident te zijn als je morgen vertrekt ;-)!

Als je hier een keer op (werk)vakantie komt dan kan ik je wel in contact brengen met wat werkgevers/mensen die je een sponsorship geven.

Cheers, Will.

Back