Nieuw hier

Nuttieke

Member
Hoi iedereen!

Sinds onze beslissing om te verhuizen naar Adelaide in december, ben ik hier al vaak komen piepen, dus leek het nu toch tijd worden om hier ook onze bijdragen te leveren.
Wij (mijn vriend en ik) zijn 2 geologen uit België. Op een conferentie in India (aug 2011) werd mijn vriend uitgenodigd door een Australische professor en sindsdien is de hele molen in gang gezet. In dec 2012 heeft mijn vriend dan een job gekregen in Adelaide en zijn we nu alles vliegensvlug aan het proberen regelen (met alle frustraties vandien) om ten laatste 1 maart ginder te zijn!

Groetjes!

Good luck, er staan je waarschijnlijk wel wat ergenissen te wachten, maar dat zal je snel vergeten zijn eens je in Adelaide zit!

Leuk, ik ga zelf in april naar Adelaide verhuizen :)
Aan welke universiteit gaat je vriend werken?

Haha, ok, veel uni's daar!

Ik wou nog even vragen, klopt het dat je een auto niet gewoon langs de straatkant mag laten staan voor meer dan 24u? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

o daar weet ik dan weer niks van. Is dat bij de uni? Of in een bepaald gebied? Hier in de wijk staan de auto's gewoon langs de straat. Maar misschien heb ik iets gemist.

Ah, geen idee :). Ik vroeg het me af omdat je nl. moet betalen om je auto op de parking van de uni te parkeren. Ik had ergens een pamfletje met parkeerregels gevonden, maar ik zal misschien niet goed gekeken hebben :).

o da's dan misschien van de uni. Ook bij FLinders betaal je parkeergeld en moet je in de parking parkeren, dus ik neem aan dat dat bij Uni Adelaide ook zo is. In het centrum is dat wschl nog een tikkeltje strenger als bij ons.

Haha, ok, veel uni's daar!

Ik wou nog even vragen, klopt het dat je een auto niet gewoon langs de straatkant mag laten staan voor meer dan 24u? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Hier mag je alles.
Australian is a land of plenty of fines

Jack>:D

Welkom! En inderdaad, je moet betalen voor het parkeren. Je kan trouwens je auto ook zeer goedkoop parkeren en dan de tram pakken, dat scheelt een boel en de tram is gratis!

Bedankt voor de info!
We weten nog niet zeker of we ginder een auto willen kopen, hier in BE hebben we ook vrij lang gewacht daarmee. Als je nergens je auto kwijt kan lijkt een fiets wel handiger, en het lijkt er ook minder te regenen ;-).

Back