Nieuw hier!

Jonna

New Member
Hallo allemaal!!
Voordat ik uuuuren ga zitten lezen hier wil ik me eerst even voorstellen!
Ik ben Jonna, 24 jaar oud..
Sinds een aantal maanden zwaar verliefd op een Australier :lol:
Eigenlijk is het een beetje vroeg maar ik wil me nu al een beetje gaan verdiepen
in het emigreren naar australie. Omdat je zo ver van elkaar woont heb je toch al
gauw gesprekken over een toekomst samen en zo weten we al dat áls het
zo blijft klikken tussen ons, ik ooit die stap zal nemen om te emigreren.
Het idee is erg wennen en daarom hoor ik graag over ervaringen van anderen  :smile:
Bij deze alvast bedankt voor al jullie berichten die ik zometeen ga leren en
waar ik waarschijnlijk heel veel aan ga hebben  :cool:

Hoi Luuk!
Hij zit in Sydney en ik zit in Utrecht ...  :smile:
En we hebben elkaar via internet ontmoet!!
Ongelofelijk maar waar.. zo'n vreselijk verhaal
waar ik zelf nooit in geloofde overkomt mij nu :grin:
Dus we hebben elkaar alleen via webcam gezien en
via skype gesproken.... *zucht* nog even geduld..
83 dagen om precies te zijn :lol:

What about u ?

Ik? Ik (24) woon in Schiedam, samen met mijn vriendin (28) en na mijn afstuderen (februari 2009) ga ik naar Australie op een "skilled visum", op basis van het beroep van mijn vriendin. En we gaan in Melbourne wonen.

Overigens hoop ik dat je veel werkervaring hebt in de juiste beroepsgroep.. want op basis van een internetrelatie gaan ze geen visum geven gok ik..

Ga je op een Working Holiday Visum?

Wow dat is super zeg! samen naar Melbourne! Zijn jullie al vaker in australie geweest?
Voorlopig zal ik nog niet naar australie gaan hoor! We gaan elkaar in new york ontmoeten
en daarna komt hij voor een aantal maanden naar nederland om elkaar beter te leren
kennen..
Mijn ervaring en beroepskeuze is wel een schot in de roos (voor zover ik heb begrepen).. ik heb namelijk gehoorde dat er een grote vraag is naar verpleegkundigen  :up:
We gaan er nog eens rustig over praten hoe en wat en wanneer ik naar australie zal komen.
Ik zie t niet zo zitten om met foto's en andere bewijzen een relatie te moeten aantonen.. misschien moet t wel hoor, maar als er een andere manier is dan kies ik die liever.
Ook wil ik liever (uit geloofovertuiging) niet samenwonen zonder te trouwen.. Dus het wordt waarschijnlijk een heel gepuzzel hoe we het gaan aanpakken.....
Mag ik trouwens vragen waarom jullie voor melbourne hebben gekozen? Ben erg benieuwd, k weet eerlijk gezegd heeel erg weinig nog van australie!

[quote author=Jonna link=topic=8475.msg112204#msg112204 date=1203881028]
Wow dat is super zeg! samen naar Melbourne! Zijn jullie al vaker in australie geweest?
Voorlopig zal ik nog niet naar australie gaan hoor! We gaan elkaar in new york ontmoeten
en daarna komt hij voor een aantal maanden naar nederland om elkaar beter te leren
kennen..
Mijn ervaring en beroepskeuze is wel een schot in de roos (voor zover ik heb begrepen).. ik heb namelijk gehoorde dat er een grote vraag is naar verpleegkundigen  :up:
We gaan er nog eens rustig over praten hoe en wat en wanneer ik naar australie zal komen.
Ik zie t niet zo zitten om met foto's en andere bewijzen een relatie te moeten aantonen.. misschien moet t wel hoor, maar als er een andere manier is dan kies ik die liever.
Ook wil ik liever (uit geloofovertuiging) niet samenwonen zonder te trouwen.. Dus het wordt waarschijnlijk een heel gepuzzel hoe we het gaan aanpakken.....
Mag ik trouwens vragen waarom jullie voor melbourne hebben gekozen? Ben erg benieuwd, k weet eerlijk gezegd heeel erg weinig nog van australie!

[/quote]

Ja, we hebben al eerder in Melbourne gewoond, heerlijk relaxte stad (tenminste, zo beleefden we dat destijds..), we zijn Rotterdam gewend.

Als je 3 jaar werkervaring hebt kun je volgens mij als verpleegkundige zo naar binnen, op een skilled visum. En je kan altijd eerst nog een jaartje gaan kijken op een Working Holiday Visum. Misschien dat als je daar dan toch bent dat je een sponsorship kan krijgen.

Over dat samenwonen; hoe denk je dat aan te gaan pakken? Als je daar bent; ga je dan in een hostel slapen terwijl hij een huis heeft? Puur uit geloofsovertuiging? En wanneer is samenwonen samenwonen? Zelfde huis? Zelfde kamer? Lijkt me beetje vreemd dat als je daar heen gaat voor hem, dat je dan eerst een eigen huis gaat huren.. :p ($$$) En in New York zit je waarschijnlijk in een hotel, dus dan boek je natuurlijk gewoon je eigen kamer.

Zijn er in Australie eigenlijk streng gelovige gemeentes, zoals hier in Nederland?

Ik ben ooit wel in een Australische "community" terecht gekomen, toen  ik druiven ging plukken. Ergens in de middle of nowhere leefden ze, 2 aparte huizen.. mannen en vrouwen gescheiden! Maakten alles zelf, leefden van het land. Alsof ik 100 jaar in de tijd terugging, echt bizar.

Heej Luuk!
haha moest wel n beetje lachen hoor  :roll:
Zoooo streng gelovig is t niet ofzo. Ik heb ooit eerder samengewoond zelf maar
we zijn uit elkaar gegaan en toen en ben er van overtuigd dat als we getrouwd waren
we nu nog bij elkaar zouden zijn. Meer commitment zeg maar.. meer er voor over hebben..(?)
Samenwonen zie ik zo: ervoor kiezen om bij elkaar te wonen, voorgoed..
Dus bij elkaar logeren vind ik iets anders. Maar er definitief voor kiezen om bij elkaar te blijven
en samen een huis te betalen en in te richten etc. Dan wil ik graag ook trouwen..
Ik wil dit ook uit vanuit mijn geloof omdat je dan aan elkaar en God beloofd dat je bij elkaar zal blijven.
Ik denk dat je overal trouwens wel "strenge" kerken hebt.. maar daar ben ik niet zo naar op zoek  :cool:
Toevallig zag ik ergens dat als je een visum aanvraagd als partner dat je moet aantonen dat je al een tijd samenwoont, kijk dat zie ik niet zo zitten. Dan doe ik het liever op een andere manier..
Hopelijk heb ik t n beetje duidelijk kunnen verwoorden :wink:
Is Melbourne relaxt of is heel australie eigenlijk al rustiger dan steden in NL, die indruk krijg ik n beetje..

Sorry he! ;)  :grin:

Ik heb zelf in de biblebelt gewoond, dus weet hoe het kan zijn daar.. ;)

En mijn mening over trouwen, scheiden, samenwonen en God is volledig het tegenovergestelde van die van jou.. ;) Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, doe ik ook namelijk. Het is maar goed dat er nog geen internet was in de tijd van de bijbel, anders stond er vast ook iets over internet relaties geschreven! :p

En het is niet aantonen dat je samenwoont, maar aantonen dat je een echte relatie hebt door middel van samen leven! En of dat nou samenwonen of trouwen is.. Je moet minimaal een jaar bij elkaar zijn geweest, in 1 huis, volgens mij. En dit moet je kunnen aantonen door middel van foto's, reisdocumenten, gezamelijke rekeningen, etc.

Maar nogmaals; 3 jaar werkervaring als "nurse" in Nederland en je bent zo binnen in Australie. En dan hoef je dat allemaal niet aan te tonen..

Ga eerst eens lekker op een WHV een maandje kijken..

En ik vond de steden die ik gezien heb (Melbourne, Sydney, Perth, Darwin) stuk voor stuk veiliger, relaxter aanvoelen dan Rotterdam. Aan de andere kant is Rog (zit hier ook op het forum) volledig in elkaar geslagen in Sydney, terwijl hem dan in NL nog nooit is overkomen (hij woont in A'dam).

Back