Nieuw in Canberra

Eva K

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn drie maanden geleden verhuisd naar Canberra. We wilden al tijden voor langere tijd naar het buitenland en Australie was een van onze top drie opties. Beiden zijn we al twee keer eerder in Australie geweest, in totaal voor 1,5 jaar. Maar ik moet zeggen dat het echt verhuizen, met spullen en al, voor een aantal jaren echt anders voelt.

Het is Canberra geworden vanwege de baan van mijn vriend Klaas. Ikzelf ben momenteel werkeloos en op zoek. Ik moet zeggen dat het me moeilijker valt dan ik van tevoren dacht. Alleen thuis zitten is echt niet voor mij gemaakt. Van oorsprong ben ik Marien bioloog, dus in Canberra zit ik niet helemaal goed. Het liefst zou ik echter wat meer in de natuur conservatie terecht willen komen.

Mocht iemand ideeen hebben over leuke banen, dan hoor ik het graag!!! Ik sta open voor vanalles!!Ook voor een tijdelijk baantje met gezellige collega's!!

En verder ben ik gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen in Canberra, hoe jullie het in het begin hebben aangepakt en welke leuke plekjes ik nog moet ontdekken.

Lijkt me superleuk wat van andere nieuwe Canberians te horen,

Eva
 
volgende week (19 jan) kom ik naar Canberra voor 4 a 5 dagen en tot die tijd zal ik dit topic heel goed in de gaten houden. ik zou zelf ook graag meer ervaringen met de stad horen/lezen. In welke wijk wonen jullie?
 
Las ik niet op een ander forum dat je uiteindelijk voor langere tijd naar Canberra wilde komen..? Heb je een baan? En wat kom je volgende week doen?

Ik wil best een kopje koffie met je drinken en de ervaringen van Canberra tot nu toe bespreken... Wat zeg je ervan? En zijn er meer gegadigden?

WIj wonen trouwens in de wijk Campbell, net ten oosten van het centrum. Leuke rustige wijk met zijn eigen mini shopping centre. Je kunt makkelijk fietsen, maar zelfs ook lopen naar de stad..

Eva
 
volgende week komen we kijken of Canberra iets voor ons zou kunnen zijn als stad om te wonen/leven. een kopje koffie doen zou leuk zijn, ik stuur je zo wel een PM.

trouwens, aan het aantal reacties te zien op dit topic en een vorige vraag die ik een maand of wat geleden heb gepost, zitten er niet veel xpditers in canberra . . .

groet

Hans
 
wat meer in de natuur conservatie terecht willen komen.

Mocht iemand ideeen hebben over leuke banen, dan hoor ik het graag!!! Ik sta open voor vanalles!!Ook voor een tijdelijk baantje met gezellige collega's!!

Conservation Volunteers Australia heeft een aantal functies (betaalde) in Canberra beschikbaar als Team Leaders (waarschijnlijk de nieuwe Green Corps) en als trainer. Goede mogelijkheid om je environmental netwerk uit te breiden, en te gebruiken als stepping stone to get in the industry.

Just let me know if you need more information.

Cheers
 
Ik heb toevallig al een keer eerder voor ze gevolunteerd. Morgen ga ik ook. Ik wilde al meer vragen over de banen die ze beschikbaar hebben. Ik vrees alleen dat ik vanwege een tekort aan ervaring in de bush van Australie niet in aanmerking kom. Ben jij ook volunteer voor ze?

Bedankt voor het aangeven!

Eva
 
Cool! Ik werk voor CVA, niet als vrijwilliger (ik moet de huur toch zien te betalen :wink: ),intussen bijna 2 jaar, in verschillende funties ... leuke mensen, en zoals gezegd goed om je Australisch Resumee / Contacts mee op te bouwen. Als een tussenstap prima om voor te werken. Tidbinbilla :up:

Cheers
 
Kwam via XPDITE al op jullie site terecht. Klinkt goed wat jullie allemaal doen! Een vraagje nog: Hoe ben je uiteindelijk in een baan beland bij CVA? En wat is je achtergrond. Waar zou je uiteindelijk naar toe willen. Sorry voor de nieuwschierigheid, maar probeer een beetje te polsen wat het werk precies inhoudt. En ben erg eager om iets leuks te vinden, thuis zitten is niks voor mij.

Morgen ga ik eens grondig vragen stellen bij CVA!! Een buitenbaan lijkt me echt geweldig, maar dan moet het wel iets meer dan planten planten en paden vrijmaken inhouden. Ik had een rangerpositie geprobeerd, maar daar vonden ze me toch net iets te onervaren voor!

Leuk om van andere te horen die al in het veld werken!!

Eva

p.s. Ik heb gelukkig de luxury dat mijn vriend de huur kan betalen
wink.gif
 


OFX
Back
Top