Nieuw in dit forum

moortgat

New Member
Hey allemaal,
Wij zijn een gezin van 4 uit Antwerpen.
Al jaren denken mijn man en ik eraan om België te verlaten. Australië lijkt mij een uitstekende plaats om je kinderen te laten opgroeien. Mede dankzij de mooie temperaturen en de openheid van de mensen, althans dat is mijn indruk bij het lezen van tal van verhalen. Zelf hebben we het land nog nooit bezocht. Australië wordt dan ook onze reis in 2012.

Het blijkt helemaal niet evident om een visum te krijgen. Het is echt een wirwar van procedures. Mijn man heeft een formulier bij Buysse ingevuld waaruit blijkt dat hij in aanmerking zou komen voor een visum, wat geen zekerheid is natuurlijk.

Hadden we nu met ons tweetjes geweest dan hadden we de procedure nu al opgestart. Met twee boys van 10 jaar en 12 jaar is dat iets minder evident.

Ik denk dat de moeilijkste fase degene is waar we nu inzitten. Instappen in het totaal nieuwe verhaal (zonder te weten of je al dan niet wordt aanvaard) of verder dobberen in het leven van alledag (waar je geen 100% meer achterstaat).

Een mens is een gewoontedier die graag vasthoud aan zijn routine en gewoontes.

Dat gevoel ken ik enorm, maar ooit zei iemand tegen mij: Je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan je altijd afvragen "wat als....."
In het ergste geval geef je de kinderen de ervaring van hun leven en ga je terug naar België.
Het enige wat je te verliezen hebt is geld.
En dat is vervangbaar door te werken.
Je krijgt de kids nu nog mee die kant op, als ze 16 zijn en verkering hebben, wordt dat stukken lastiger. :wink:
Welkom hier en succes met de keuzes!! :up: :up:

Heel herkenbaar! Wij hebben er 10 jaar over gedaan om de stap te kunnen zetten. Je kunt een heleboel argumenten gaan bedenken en tegen elkaar afwegen (ook daar is het leven geen rozegeur, je moet gewoon werken voor je geld :p), maar uiteindelijk is het je gevoel dat beslist. Misschien vind je je leven hier eigenlijk toch niet zo slecht , en heb je geen zin in het gedoe of wil je je familie en vrienden niet missen. En misschien krijg je wel een heleboel energie van het maken van nieuwe plannen.

Buiten dat ben ik het wel met FamilieS eens: nu krijg je de jongens nog mee, hoe ouder ze worden hoe lastiger het voor ze is, volgens mij. En als je er daar achterkomt dat je toch liever hier wilt zijn, dan ga je gewoon terug en heeft iedereen een prachtige ervaring gehad.

Welkom op het forum! Ben het met bovenstaande opmerkingen eens. Als je het wilt doen, kun je er beter nu voor gaan dan nog jaren te wachten. Als je kinderen eenmaal ouder zijn en al een hele grote vriendenkring hebben opgebouwd wordt het steeds lastiger ze mee te krijgen voor een avontuur in Australia.

Ik weet niet of jullie alles zelf willen regelen of via een emigratiebureau, maar als je het laatste wilt gaan doen, raad ik je aan om even onder Buysse te zoeken op dit forum.

Succes!

Ik zou idd maar even op het forum zoeken naar Buysse, voordat je een hoop geld kwijt bent en geen visum hebt

Hey

Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje: wonen bij Antwerpen, hebben 4 kids (tussen 4 en 11) en hebben net een positieve beoordeling gekregen (M2A). Nu de knoop doorhakken (is denk ik mentaal al gebeurd :p ). Wij gaan ook uit van het feit dat we de kids willen meegeven dat er meer te zien is in de wereld dan dit kikkerlandje. En als 't echt zwaar tegenslaat, kunnen we nog terugkomen, hé. Niet dat we daarvan uitgaan, we hebben al 't een en ander meegemaakt en kunnen wel wat aan.

Bovendien sta je er niet helemaal alleen voor, hé. Op dit forum vind je lotgenoten genoeg (en steun!)...

Alleszins veel succes en als je eens wil afspreken, stuur je me maar een PM.

Groetjes

Welkom op het forum!

Ik begrijp heel goed dat de keuze moeilijk is, al hebben wijzelf nog geen kinderen. Maybe dat de volgende quote jullie verder helpt met het nemen van jullie beslissing:

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” – Mark Twain

Veel succes!

Mooie quote, maar toch een kritische noot;

Jullie dromen hoeven niet de droom te zijn van jullie kinderen. En als zij tegen hun zin gaan, zal het geen "dan hebben ze in ieder geval een leuk avontuur gehad". Goed overlegen dus imho :)

Hoi

Overleggen met kinderen? ja en nee

Ik heb altijd tegen mijn kids gezegd "we volgen Pa's werk" Zonder werk, geen inkomen.

Thuis is waar 'wij' zijn.

Sidonia

Welkom op het forum!

Ik begrijp heel goed dat de keuze moeilijk is, al hebben wijzelf nog geen kinderen. Maybe dat de volgende quote jullie verder helpt met het nemen van jullie beslissing:

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” – Mark Twain

Veel succes!

Nice one! Kan me niet echt dingen herinneren die ik gedaan heb en nu spijt van heb. De andere kant op lijkt wel iets meer voor te komen ;)

Hi welkom op het forum, wij zijn er ook ingegaan voordat we er geweest waren. Nu zitten we voor min. 2 jaar in WA gewoon proberen. Maar kinderen van 10 en 12 jr hebben vast al veel vrienden. Zou ze in ieder geval goed engels leren alvast, passen ze sneller in op nieuwe school en vrienden in Australie. En kan je het een betere kans geven zo een start voor iedereen.

succes Simone

Hoi

Overleggen met kinderen? ja en nee

Ik heb altijd tegen mijn kids gezegd "we volgen Pa's werk" Zonder werk, geen inkomen.

Thuis is waar 'wij' zijn.

Sidonia

Dat iben ik met je eens. En het is prima, totdat ze een bepaalde fase in hun leven bereiken waarbij bepaalde facetten in hun omgeving belangrijk zijn (denk aan pubertijd). In Nederland hoef je niet zo snel je.werk achterna te reizen.

Welkom...

Ben blij dat onze kleine wel een stem, maar nog geen stemrecht heeft. :wink: anderhalf jaar is tie...
En wie weet vinden jullie kids Australié nog leuker dan jullie na d evakantie.

Wie het weet mag het zeggen.

Back