Nieuw in Ozz en alle hulp en vrienden zijn welkom!

Divegypsy

New Member
Helleeeeeeeeuuuuw Belgium!

Mijn naam is Jan, 30 jaar oud en afkomstig uit Sint-truiden, België. De laatste jaren heb ik me vooral bezig gehouden met rondreizen op onze aardbol en mensen te leren duiken.
Samen met mijn vriendin, Mel, die rond de tweede week van Mei naar hier toe vliegt ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een work holiday visum voor een jaartje Australië.

Het plan is om onze pijlen vooral te richten op de Oostkust, wat me op zich geen slecht idee lijkt.
Ik zit echter nog met wat problemen en vragen dus het leek me wel een goede beslissing om op wat steun van landgenoten te hopen :)

Momenteel ben ik nog in Adelaide waar ik twee weken heb verbleven bij een vriend van me maar ik vlieg naar Gold Coast toe op zaterdag, 20 April 2013. Daar ga ik dan hopelijk enige vorm van leven opstarten...

Ik ben dus op zoek naar iedere vorm van (tijdelijke) verblijfplaats, job, tips, vrienden, een koud biertje (want laat ons eerlijk zijn, ik ben en blijf een Belg ;)), enz...

Cheers mates! :up:

J.

Hahaha, Bier daar als Belg is geene stoef he :)
Ik dronk altijd Coopers toen ik er was, was wel duurder :(
Ik hoop volgend jaar In Forster te gaan wonen en af en toe een trip naar de Gold Coast met de familie.

We should stay in touch ;)

Too funny! Ik heb net een Coopers gedronken! LoL
Maar idd toch net niet wat wij bier noemen...:)

Ik weet niet of ik volgende jaar nog in de buurt ben maar idd, we should stay in touch! :up:

Héhé, het kan nog erger... Ik ZAT al krap bij kas toen ik aankwam in Adelaide :eek:

Ben ik intussen al wel gewoon aan geworden maar hier is de gemiddelde levenskost toch net iets hoger en ik zou er hier graag het beste van maken. Ben ook wel klaar om te werken en verwacht niet om gewoon ergens rond te hangen van 9 tot 5 en ervoor betaald te worden.

Darwin is net iets te ver buiten de regio waar ik me graag zou vestigen...

Is gold coast niet een stukkie duurder dan Adelaide?

Anyway, welkom en succes.

Welkom en succes. Als je nu al platzak bent gaat de gold coast een uitdaging worden

@Jack - heb je geen rare belg nodig om te helpen met het bouwen van je hokkie?

Welkom! Als de Gold Coast de plek is waar je echt wil zijn, zou ik die uitdaging lekker aangaan ;-)

Ik lees dat je op een WHV in Australia bent aangekomen, maar je schrijft ook dat je een leven wil opbouwen? Is het je bedoeling om een jaar te WHV'en of is dit een tussenstap naar een permanenter verblijfsvergunning?

In ieder geval zou een backpackersbaantje zo gevonden moeten zijn (probeer zo'n backpackersuitzendbureau of volg de Harvest Trail) en als duikinstructeur is er in Australia waarschijnlijk ook altijd een plek waar je aan de slag kunt? En in de tussentijd kun je altijd nog voor bed & board gaan WWOOFen of HelpXen. Verdient niks, maar je geeft het geld ook niet uit ;-)

Succes!

Gold Coast zal wsl idd wel een uitdaging worden maar het zou niet mijn eerste uitdaging zijn dus ik ga me niet al teveel zorgen maken, ik heb intussen al gemerkt dat vroeg of laat alles toch altijd wel in orde komt op de één of andere manier...

Intussen ben ik in contact gekomen met een andere Belg die in Coolangatta woont en me wel een beetje kan verderhelpen met de eerste kleine stapjes dus das al een begin :up:

Het is dus idd de bedoeling om gewoon een jaartje te WHV'en maar ik sluit een langer verblijf niet uit. Ik zou me wel graag "vestigen" en het is niet de bedoeling om gedurende dat jaar 16 keer te verhuizen want daar ben ik de laatste 10 jaar al mee bezig geweest en ben er een beetje klaar mee :confused:

Welkom en succes. Als je nu al platzak bent gaat de gold coast een uitdaging worden

@Jack - heb je geen rare belg nodig om te helpen met het bouwen van je hokkie?

Als je bij Jack mag wil bouwen dan kun je spreken van een uitdaging.
I eat you alive....

----------------------------------------------------------------------------

Australia is een land van vele nationaliteiten en afkomsten.
Weggemod....
Cheers,

Jack>:D

Hoi Jan!

Welkom op het forum.
*snip*

Ik zit op dit moment ook in Adelaide, maar vlieg morgen naar Perth (ook op WHV). Ik ben nog niet aan de Gold Coast geweest dus kan je er helaas niet al te veel over vertellen, maar heb je al eens gekeken op thejobshop.com.au? En als je niet meteen iets betaalds kan vinden, dan is WWOOFen inderdaad ook een goede optie. Wil je wat meer de binnenlanden en het 'echte' Australië in, of blijf je liever in de toeristische badplaatsen plakken? Dan kunnen we je misschien iets meer tips geven over werk zoeken, omdat je in de binnenlanden natuurlijk wel heel ander werk hebt als in de steden.
Het is misschien ook een idee om er gewoon naar toe te gaan en daar bij restaurantjes etc gewoon binnen te lopen met de vraag of ze iemand zoeken.

Succes met alles en vooral een super tijd gewenst!

Groetjes Gwen

Hoi Gwen!

Bedankt voor de reactie en evenveel succes toegewenst voor jouw eigen avontuur!

We zouden idd liefst aan de kust blijven. Die site kende ik nog niet maar ga ik zeker even onderzoeken! :up:

Het plan is voorlopig als volgt:

Zaterdag vertrek ik naar Coolagatta en daar heb ik een slaapplaats voor een nachtje of twee en een gastheer die me wat gaat rondleiden. Daarna zal ik idd wsl naar Byron Bay verplaatsen en het ter plekke proberen. Lijkt me idd geen slecht idee aangezien er toch vrij veel jobs zijn die nooit online komen en dus enkel via "networking" kunnen gevonden worden.

We bekijken het ginds wel verder... :)

Groetjes

Zaterdag vertrek ik naar Coolagatta en daar heb ik een slaapplaats voor een nachtje of twee en een gastheer die me wat gaat rondleiden. Daarna zal ik idd wsl naar Byron Bay verplaatsen en het ter plekke proberen. Lijkt me idd geen slecht idee aangezien er toch vrij veel jobs zijn die nooit online komen en dus enkel via "networking" kunnen gevonden worden.

Kijk, dat is al een mooi begin. Have a safe trip :)

Back