nieuw lid wie heeft ervaring met Buysse emigratiebureau in Nederland

fortunata

New Member
Hoi allemaal,

heb me net aangemeld. hoorde via mijn vriendin in Sydney hoe leuk het is op xpdite en de contacten die je kunt opdoen. ik wil graag emigreren naar sydney. ik zou graag wat reacties adviezen willen horen over emigratiebureaus. staat Buysse goed bekend? ik heb al wat info ingewonnen links en rechts over een visumaanvraag. ik vind sommige zaken tegenstrijdig. ik wil een eigen bedrijf beginnen of een overnemen in sydney. dan moet je al een ondernemingsplan hebben voordat ik weet wat voor een bedrijf ik wil overnemen. dat is lastig. misschien wat tips over welke volgorde e.e.a. te doen. Of kunnen vrienden bijv. je sponsoren? etc. etc graag hoor ik van jullie, jullie eigen ervaring hoe het is gegaan met emigreren, hoe het leven bevalt in Australie. hartelijke groeten uit een erg nat en koud Nederland. Suzanne

Voordat je een salvo over je heen krijgt: Welkom. :up:

Nu mag de rest gaan roepen dat je niet met Buysse in zee moet gaan. :wink:

(typ zijn naam maar eens in bij "zoeken")

Hi Suzanne,

Welkom op het forum. En wat familie S niet heeft gezegd: Buysse staat slecht bekend op dit forum, veel slechte verhalen. Inderdaad even zoeken, dan zie je er een hoop van. Een andere waarmee je niet in zee moet gaan (mijns inziens) is Migration Bureau uit Amsterdam. Daarmee heb ik zelf slechte ervaringen. Een paar goed bekend staande bureaus: M2A, JustMigrate, beide in Adelaide, ook daar kun je op zoeken.

Hier op het forum vind je een schat aan info alleen niet veel over eigen bedrijf meenemen/opstarten. Als je voor een business visum wilt gaan: dit is best ingewikkeld, je hebt een hoop eigen geld nodig etc. Ons is aangeraden om eerst te kijken naar een skilled independent visum en als het echt niet lukt de business kant op te gaan (wij hebben ook een eigen bedrijfje).

Vrienden kunnen niet sponsoren, alleen staten en familie.

Heel veel succes met alles uitzoeken!

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum!

En Buysse... NIET DOEN!!!!! Toen wij onze aanvraag begonnen had Frans nog personeel dat er hart en ziel instopte (Jolanda en Alida). Dat personeel is inmiddels weggelopen, Fransje probeert het nu zelf te doen en met andere mensen. Niet aanbeginnen, als Frans een kans ziet voor je, is zelf doen een optie, want hij doet alleen nog het makkelijke werk. Denken laten we maar aan de professionals over....

Welkom op het forum!
afro.gif

:hi:eek:p het forum!

Ik heb geen ervaring met Buysse. Wij werken op dit moment met een migratiebureau van de Australsche werkgever van mijn echtgenoot, voor het aanvragen vaan een 457 visa. Ze zijn wel vriendelijk, maar duidelijke informatie geven ze me niet. Dus ik kan ze niet echt aanraden.

Wie ik wel wil aanraden, is m2a. Rob heeft me zojuist weer uit de brand geholpen met iets waar dat migratiebureau van zijn werkgever geen raad op wist.

Van business visa's ken ik niets, maar ik wens je alvast veel succes!

Groetjes
s10

Welkom op het forum :up:

Eén goeie raad... ga NIET met Buysse in zee! Ik heb er zelf HEEL slechte ervaringen mee en ben er serieus wat geld door verloren!!!

Genoeg andere opties!

hoi allemaal,

Heel hartelijke dank voor jullie snelle en overweldigende reacties. dit helpt me enorm. heb een hoop nieuwe info ontvangen waar ik iets mee kan doen. hoop in de toekomst vaker van jullie te horen.

hartelijke groet,
Suzanne

Hi Suzanne,

Welkom op het forum. En wat familie S niet heeft gezegd: Buysse staat slecht bekend op dit forum, veel slechte verhalen. Inderdaad even zoeken, dan zie je er een hoop van. Een andere waarmee je niet in zee moet gaan (mijns inziens) is Migration Bureau uit Amsterdam. Daarmee heb ik zelf slechte ervaringen. Een paar goed bekend staande bureaus: M2A, JustMigrate, beide in Adelaide, ook daar kun je op zoeken.

Hier op het forum vind je een schat aan info alleen niet veel over eigen bedrijf meenemen/opstarten. Als je voor een business visum wilt gaan: dit is best ingewikkeld, je hebt een hoop eigen geld nodig etc. Ons is aangeraden om eerst te kijken naar een skilled independent visum en als het echt niet lukt de business kant op te gaan (wij hebben ook een eigen bedrijfje).

Vrienden kunnen niet sponsoren, alleen staten en familie.

Heel veel succes met alles uitzoeken!

Groet,
Annemarie
Hoi annemarie,

Harteljk dank voor je uitgebreide reactie. skilled independent. zou mooi zijn alleen welke skills hebben ze daar nog niet. of is dat niet het criterium. maakt het niet uit welke skills je hebt. ik heb een eigen business in nederland gehad en verkocht. het lastige is dat bij een business visum aanvraag is dat er een beetje een kip en het ei verhaal ontstaat. ik moet eerst een ondernemersplan indienen voor het te starten c.q. over te nemen bedrijf. maar dat kan ik pas maken als ik een bedrijf op het oog heb wat ik zou willen overnemen. dus zoek ik nog naar meer mogelijkheden. een andere vraag hoe bevalt het jullie daar down under? hartelijke groet Suzanne

Welkom op het forum!

En Buysse... NIET DOEN!!!!! Toen wij onze aanvraag begonnen had Frans nog personeel dat er hart en ziel instopte (Jolanda en Alida). Dat personeel is inmiddels weggelopen, Fransje probeert het nu zelf te doen en met andere mensen. Niet aanbeginnen, als Frans een kans ziet voor je, is zelf doen een optie, want hij doet alleen nog het makkelijke werk. Denken laten we maar aan de professionals over....

Harteljike dank voor je reactie. de meeste zeggen inderdaad hetzelfde over Buysse. dat helpt enorm. kan ik in ieder geval een betere keuze maken. harteljke groet Suzanne

Welkom op het forum :up:

Eén goeie raad... ga NIET met Buysse in zee! Ik heb er zelf HEEL slechte ervaringen mee en ben er serieus wat geld door verloren!!!

Genoeg andere opties!
Hoi Nesje,

ben blij met je advies. ik heb meerdere posts ontvangen met de slechte recensies over Buysse. dank je. hartelijke groet Suzanne

Voor de lijst met skils nodig in australië kan je kijken op de volgende link, veel suc6 met uitzoeken, je zal er wel achterkomen dat het geen gemakkelijke klus is om het immigratie beleid van Australië te begrijpen

My link

Welkom op het forum, bij sommige bureau's (bv. Move2australie) kan je een kansberekening laten doen dan weet je waar je aan toe bent en kan je kijken of je het zelf wil/kan regelen of dat je hulp van een bureau gebruikt.

groetjes Yvonne

Hoi annemarie,

Harteljk dank voor je uitgebreide reactie. skilled independent. zou mooi zijn alleen welke skills hebben ze daar nog niet. of is dat niet het criterium. maakt het niet uit welke skills je hebt. ik heb een eigen business in nederland gehad en verkocht. het lastige is dat bij een business visum aanvraag is dat er een beetje een kip en het ei verhaal ontstaat. ik moet eerst een ondernemersplan indienen voor het te starten c.q. over te nemen bedrijf. maar dat kan ik pas maken als ik een bedrijf op het oog heb wat ik zou willen overnemen. dus zoek ik nog naar meer mogelijkheden. een andere vraag hoe bevalt het jullie daar down under? hartelijke groet Suzanne
Hi Suzanne,
Yvonne heeft al een link voor de skills gegeven. Australië is vrij simpel: als ze je nodig hebben, kom je erin, anders niet (even zwart-wit gezegd). Wel vak heb jij?
Wij wonen nog niet in Australië jammer genoeg. Wel hebben we een permanent visum maar we zijn hier alles nog aan het afronden (werk, huis verkopen etc). Intussen bouwen we een huis in Oz dus het voelt een beetje alsof we met 1 been hier zijn en met 1 daar, rare spagaat en moet ook niet te lang duren. Nu de winter er hier weer aankomt, is het 't lastigste moet ik zeggen. We verwachten in het voorjaar die kant op te gaan, permanent.
Groet, Annemarie

hoihoi,

welkom hier. :smile:

wat ik graag zou willen toevoegen, wij hebben een superervaring met M2A(move2australia). :up:
info@move2australia.com.au
alles wordt precies en duidelijk en stap voor stap uitgelegd.

veel succes met de planning voor de grote stap.

warme groetjes tinkerbell.

In 2007/2008 hadden wij goede ervaringen met Buysse. En recent had ik nog wat nodig uit mijn dossier daar en dat is ook goed opgelost. In Australie zelf was ik super tevreden over Just Migrate in Adelaide.

In all fairness moet ik zeggen dat onze ervaring met Buysse heel prima was. Is natuurlijk al weer een aantal jaren geleden (2004-2006), maar geen klachten!

Hi Suzanne,
Yvonne heeft al een link voor de skills gegeven. Australië is vrij simpel: als ze je nodig hebben, kom je erin, anders niet (even zwart-wit gezegd). Wel vak heb jij? Wij wonen nog niet in Australië jammer genoeg. Wel hebben we een permanent visum maar we zijn hier alles nog aan het afronden (werk, huis verkopen etc). Intussen bouwen we een huis in Oz dus het voelt een beetje alsof we met 1 been hier zijn en met 1 daar, rare spagaat en moet ook niet te lang duren. Nu de winter er hier weer aankomt, is het 't lastigste moet ik zeggen. We verwachten in het voorjaar die kant op te gaan, permanent.
Groet, Annemarie
als ik het nou omdraai. wat hebben ze daar nodig? meestal zie ik technische beroepen of de IT sector. zijn er bijv. nederlandse bedrijven die graag nederlanders daar willen (ik spreek 5 talen). ik ben van huis uit ondernemer en kan dus veel kanten op maar het zou fijn zijn om via andere wat meer info te krijgen zodat ik gerichter kan zoeken. een andere vraag: hoe blijft je visum geldig. ik heb nl. ook een eigen huis dat verkocht zou moeten worden. geven ze voldoende tijd voor dit soort dingen?
hartelijk dank voor je reactie.

groeten
suzanne :lol:

wanneer je (skilled)visum wordt afgegeven (meestal de datum dat je je verklaring omtrend gedrag (VOG) hebt gekregen) daarna heb je 1 jaar om je visum te valideren dat betekend dat je Australië binnen moet dit kan ook tijdens een vakantie. Maar natuurlijk wil je dan gelijk blijven :roll:

En je hebt (correct me if I'm wrong) 5 jaar de tijd om heen en weer te zappen tussen NL en AU, en om voldoende tijd te werken om een permanente verblijfsvergunning te krijgen of een Australisch paspoort.

Hoi,

Dank je voor je info. dat is in ieder geval een redelijke tijd. hoop je weer te spreken.

hartelijke groet,
suzanne

Back