Nieuw Nieuw Nieuw!

sylviajanssens

New Member
Hoi iedereen,

Wij zijn Kurt & Sylvia en hebben 2 maanden geleden de knoop doorgehakt om naar Australië te vertrekken! Hoewel het leven hier in België best wel goed is, dromen we van leven en werken in het buitenland! Sinds begin deze week zijn onze acties concreet geworden en hebben we contact opgenomen met M2A. Mijn man is 27 en sinds zijn 18 werkzaam als loodgieter / brandertechnieker, ik ben net 25 geworden en sinds 3 jaar werkzaam als bediende customer service / sales assistant bij een rederij. In september vorig jaar zijn we getrouwd... We wachten nu op M2A om een kansberekening te maken. Fingers crossed dus! Hopelijk maken we een goede kans!

Ik ben gisteren toevallig op dit forum terecht gekomen en ik moet zeggen dat er heel veel nuttige informatie te vinden is! Wij zullen zeker ons steentje bijdragen om nuttige informatie te delen!

Keep up the good work!

Groetjes en tot snel!
Sylvia & Kurt

Sylvia en Kurt,

Welkom op het forum.

Naar welke stad/staat gaat jullie voorkeur uit?

Hopelijk geeft de kansberekening het gewenste resultaat.

Gr,
Fam Munnichs

Hi Loecky!

We willen eerst de kansberekening afwachten en zien wat de beste opties zijn met onze werkervaringen... Onze voorkeur gaat uit naar een plaats aan de westkust en liefst waar het het ganse jaar door een beetje goed weer is.  (de sneeuw die de afgelopen dagen in België is gevallen, is zeker leuk, maar ik hou niet van de koude! Momenteel zitten we in het Noorden van België aan temperaturen tot minus 12 graden celsius!  :p) Waar woon jij ergens?

Groetjes,
Sylvia en Kurt

Hallo en welkom op het forum.

Wij komen uit Balen, misschien om de hoek?

Groet,

Roland

Welkom! En ik hoop dat het jullie lukt. De westkust is echt geweldig, maar Perth is niet echt heel erg warm (nou ja, het is wel warm, maar ik denk dat jullie het nog iets noorderlijker willen wonen). Waar aan de westkust zou je dan willen wonen?
Veel succes in ieder geval!

Hoi Sylvia,
wij wonen ook in België en gaan naar Perth, WA. Lijkt ons een prima keuze als dit vergelijkt met ons Belgisch pokkeweer. Laat alles maar op je afkomen en ga ervoor.

Veel succes
Frank & Hilde

Hoi Sylvia welcom op het forum.

Er schijnen steeds meer Belgen de site te vinden :up:  ik ben zelf ex import belg maar mijn vriendin Katie is een volbloed belgische :grin:

In Perth hoef je het Belgische bier in iedere geval niet te missen want we hebben hier een Belgium beercafe. jammie :evil:.

Veel sukses met jullie kans berekening.

Bennie & Katie

Dit is hun website.

http://www.about-australia.com/travel-guides/western-australia/perth/attractions/relaxation-well-being/belgian-beer-cafe-westende/

en blijkbaar kan je daar ook 'mosseltjes met frietjes' krijgen....... Zou iemand ook weten als je er 'Brugse Zot' kan krijgen. Dit biertje werd in OZ verkozen tot beste biertje, maar blijkt achteraf niet zo makkelijk te vinden. Het is ons lievelingsbiertje omdat we zijn opgegroeid met, in en rond Brugge. Bovendien is het nog lekker ook. :up: :p :drink:

groetjes (hik)

Frank & Hilde

hier nog een loodgieter, maar dan in Cairns en afkomstig uit Ossendrecht (net voorbij putte) net over de grens.

Succes met je toekomstige plannen

Kees

Even over dat Belgian Beer Café, 't is een keten, en ze zitten all over Australië én New Zealand. Hè, alle romantiek de grond ingeboord!

Maar succes Sylvia en Kurt, en vast en zeker dat jullie wel een lekker Australisch biertje vinden ;-)

Goh, eigenlijk nog geen idee! We zullen eerst onze kansberekening afwachten en dan maar zien! We willen ook graag een groot stuk van het land zien dus we zouden een goede uitvalsbasis moeten hebben...

[quote author=Alie Bosma link=topic=9605.msg130171#msg130171 date=1231443653]
Welkom! En ik hoop dat het jullie lukt. De westkust is echt geweldig, maar Perth is niet echt heel erg warm (nou ja, het is wel warm, maar ik denk dat jullie het nog iets noorderlijker willen wonen). Waar aan de westkust zou je dan willen wonen?
Veel succes in ieder geval!
[/quote]

Oef! Dan moeten we het Belgische Bier toch niet te hard missen  :wink:!
Wat zou ik moeten doen zonder mijn Westmalle Trappist of een goeie Leffe ;-)

[quote author=Eerainuh link=topic=9605.msg130292#msg130292 date=1231754932]

Even over dat Belgian Beer Café, 't is een keten, en ze zitten all over Australië én New Zealand. Hè, alle romantiek de grond ingeboord!

Maar succes Sylvia en Kurt, en vast en zeker dat jullie wel een lekker Australisch biertje vinden ;-)

[/quote]

Bedankt Kees!
Heb je gemakkelijk werk gevonden? Hoe vind je het in Australië?

[quote author=krokkie link=topic=9605.msg130266#msg130266 date=1231645680]
hier nog een loodgieter, maar dan in Cairns en afkomstig uit Ossendrecht (net voorbij putte) net over de grens.

Succes met je toekomstige plannen

Kees
[/quote]

Back