nieuw op het forum

inge75

New Member
Net nieuw op dit forum. Dus ook erg op zoek naar alle info die ik kan vinden....
Heb het plan om als verpleegkundige naar Sydney te vertrekken.IELTS al afgelegd, aanvraag registratie voor verpleegkundige van de week verstuurd.
Ben gediplomeerd kinder en neo ic verpleegkundige, echter zonder HBO maar met MBO vooropleiding (in 2003 behaald).Hoop dat er iemand is die mij kan vertellen of er problemen gaan ontstaan om als RN te worden geregistreerd.

Groet,
Inge

succes met je aanvraag! :up:

ik kan je niet helpen, maar er zijn wel wat verpleegsters op het forum denk ik.

Hé Inge,
allereerst welkom!
Ik ben een Vroedvrouw en van Belgische 'makelij'. Ik ben daardoor niet vertrouwd met de termen HBO en MBO en wat de consequenties daarvan zijn. Maar wat ik je zou aanraden is om een mail te sturen naar het ANMC. Ze zijn daar erg helder in hun antwoorden en dan weet je meteen wat je opties zijn.
Hun mailadres is internationalsection@anmc.org.au Toen ik niet zo goed wist hoe ik het feit dat ik als zelfstandig Vroedvrouw gewerkt heb gedurende een aantal jaren in Nederland moest aantonen, heeft ene Mark Braybrook me verder op weg geholpen. Zijn email is mbraybrook@anmc.org.au
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!!
Angeline.

P.S. Ik denk dat je je skills trouwens eerst moet laten assessen bij ANMC alvorens je je kunt laten registreren bij een State Board. Of bedoel je met registratie het skills assessment?

Ha Angeline (en anderen),

Ten eerste bedankt voor de reactie!

Voor zover ik heb begrepen kan de ANMC geen vergunning geven om als verpleegkundige aan de slag te gaan, zij kunnen mij alleen maar registreren maar dus geen toestemming geven om mij te laten werken als verpleegkundige (idd wel om een assesment af te nemen).Mocht ik dit niet goed hebben begrepen dan hoor ik dit graag!
Ik neem aan dat er geen verschil is voor Belgische en Nederlandse verpleegkundigen/vroedvrouwen.
Ik ga het mail adres van Mark goed opslaan, bedankt!

Groet,Inge

Hoi Inge,

Je moet Mien even zoeken op dit forum. Zij heeft ook haar ANMC assesment (succesvol) gedaan en is ook MBO geschoold. Zij kan je wel het een en ander vertellen denk ik.

Hi Inge,

Ik heb ook MBO gedaan en het ANMC heeft me "suitable for migration"bevonden!! Ik denk dat dit mede komt doordat ik het RIBIZ gevraagd heb om in de brief die zij moeten sturen, naast mijn BIG registratie erbij te vermelden dat mijn opleiding voldeed aan de Europese Richtlijn 2005/36/EC. Ook heb ik enkele relevante opleidingen gedaan ( zoals jij ook) die post HBO zijn.
Registratie dien je aan te vragen in de staat waar je gaat werken.Zover als ik het nu zie kan het zijn dat we een aanvullende cursus(minimaal 6 weken) moeten doen om als RN geregistreerd te worden.

Hopelijk heb je hier wat aan,

Greetz, Mien

Back